انتقاد جهانگیری از کره جنوبی

به گزارش مجله سرگرمی، معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که اقدام بانک های کره ای در مسدود نمودن منابع ارزی ایران به وجهه و جایگاه کره نزد مردم ایران آسیب زده است، شرح داد: از دولت کره می خواهیم در اسرع وقت منابع ارزی ایران را آزاد و مسائل سال های اخیر را با اقدامات عملی جبران کند.

انتقاد جهانگیری از کره جنوبی

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری عصر یکشنبه (22 فروردین) در نشست خبری مشترک با چانگ سیه کیون نخست وزیر کره جنوبی با بیان این که سال آینده شصتمین سال برقراری روابط دیپلماتیک ایران و کره است، اظهار کرد: در طول این سال ها روابط از حجم بالایی برخوردار بوده است و شرکت های کره ای در بخش های مختلف اقتصادی ایران حضور داشتند به طوری که در سال 2012 حجم مبادلات دو کشور به 17 میلیارد دلار رسید.

وی همچنین با بیان این که دو کشور ایران و کره از زمینه های همکاری و مشارکت بسیار زیادی برخوردار هستند، گفت: ایران و کره جنوبی به نام دو کشور آسیایی در غرب و شرق آسیا نقش مکمل یکدیگر در زمینه اقتصادی دارند.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: متاسفانه در سه سال گذشته به دلیل پیروی کره جنوبی از تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران که فاقد هرگونه مشروعیت بین المللی است، مناسبات دو کشور دچار رکود و کم تحرکی زیادی شده است. کاهش مناسبات دو کشور در حالی است که هیچ گونه تحریم بین المللی از جمله تحریم سازمان ملل علیه ایران وجود نداشته است.

جهانگیری گفت: متاسفانه اقدام بانک های کره ای در مسدود کردن 7 میلیارد دلار منابع ارزی ایران که حاصل فروش قانونی و مشروع نفتی و میعانات گازی به این کشور بوده، روابط دو کشور را دچار رکود جدی کرده است.

وی اضافه کرد: اقدام بانک های کره ای در مسدود نمودن منابع ارزی ایران در حالی است که ملت ایران به دلیل شرایط کرونایی و پیامد های اقتصادی و بهداشتی آن به شدت به این منابع ارزی نیاز دارند و این اقدام کره ای ها دولت ایران را از منابع عمده ارزی خود برای خرید تجهیزات پزشکی، دارو و سایر نیاز های اساسی کشور محروم کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: متاسفانه در این شرایط سخت حتی شرکت های کره ای از فروش دارو و تجهیزات پزشکی هم به ایران خودداری کردند و در نتیجه این اقدامات متاسفانه وجهه و جایگاه کره نزد مردم ایران که همواره مثبت و محبت آمیز بوده، آسیب زیادی دیده است.

جهانگیری ادامه داد: در عین حال ما سفر جناب نخست وزیر به ایران را به فال نیک می گیریم و امیدوار هستیم که با تحرکات و اقدامات جبرانی کره این امکان فراهم شود که جایگاه کره در ایران بهبود یابد. طبعاً دولت جمهوری اسلامی آمادگی دارد به شرط برداشتن گام های موثر و ملموس از سوی کره، به این کشور برای جبران گذشته کمک کند.

وی گفت: در دیدار خصوصی و عمومی با آقای نخست وزیر به طور صریح و شفاف انتظارات جمهوری اسلامی ایران از کره را مطرح کردم و از ایشان خواستم در جهت جبران گذشته تلاش کند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: خوشبختانه آقای نخست وزیر به دلیل سفر قبلی خود به ایران به نام رئیس مجلس با کشور ما به خوبی آشنایی دارند و از توانمندی ها و ظرفیت های ایران برای مشارکت و همکاری با کره به خوبی آگاه است.

جهانگیری گفت: با توجه به شکاف ایجادشده در روابط و انتظار به حق مردم از دولت، ما از دولت کره می خواهیم در اسرع وقت منابع ارزی ایران را آزاد و مسائل سال های اخیر را با اقدامات عملی جبران کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: فرارو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155553

به "انتقاد جهانگیری از کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد جهانگیری از کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید