خبرهای ویژه شرکت ها برای بورس، اثر رفت و آمدهای سیاسی در بازارها

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران:عرضه اولیه صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس به وسیله شرکت های زیرمجموعه انجام می گردد،عبیدی داروی ضد سرطان خون ساخته است بیشترین توجه بازارها همچنان معطوف به اخبار مربوط به چگونگی برطرف انسداد دارایی های ارزی ایران در بعضی کشورها همچون کره جنوبی و تحولات احیای برجام است

خبرهای ویژه شرکت ها برای بورس، اثر رفت و آمدهای سیاسی در بازارها

خبرنگاران: با ترافیک دیپلماسی بازوی سیاست خارجه دولت روحانی در این ماه های پایانی فعال شده تا با رفع تحریم ها کاخ پاستور را ترک کند. حضور نخست وزیر کره جنوبی در ایران و سفر مقامات عراقی به تهران همزمان با تحولات احیای برجام در وین جز مهمترین رویدادهای مثبتی است که این روزها بیشتر توجه بازارها را به خود جلب نموده است.

اخبار کلان 23 فروردین 1400

به گزارش خبرنگاران، بیشترین توجه بازارها همچنان معطوف به اخبار مربوط به چگونگی رفع انسداد دارایی های ارزی ایران در بعضی کشورها همچون کره جنوبی و تحولات احیای برجام است. خبرگزاری یونهاپ کره در گزارشی اظهار داشته، هیات کره ای با مقامات ایران برای بازگرداندن دارایی های مسدود شده در حال رایزنی است. قرار است بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران که حدود 7 میلیارد دلار است به وسیله کانال تجارت بشردوستانه سوئیس که به منظور تسهیل صادرات کالاهای پزشکی به ایران طراحی شده است آزادسازی شوند. با سفر سه روزه نخست وزیر کره جنوبی به ایران (پس از 44 سال) حالا اما نشانه ها مبنی بر بازگشایی دارایی های ارزی قوت گرفته است. قرار است نخست وزیر کره جنوبی در این سفر با اسحاق جهانگیری، محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی مشاور رهبر انقلاب و حسن روحانی، رئیس جمهور ملاقات کند.

در سوی دیگر هم، مشاور امنیت ملی عراق امروز به تهران می آید.این در حالی است که همزمان با سفر محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران به عراق، علی عبدالامیر علاوی وزیر دارایی کشور میزبان اظهار داشت مطالبات برق و گاز ایران از عراق به زودی پرداخت می گردد.

البته رویدادها به همین موضوعات ختم نمیگردد؛ مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) از ارسال نامه به بوئینگ با هدف اجرای تعهدات این شرکت هواپیماساز آمریکایی در قبال ایران اطلاع داد. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور هم گفته است: راه مذاکره برای آزادی اتباع زندانی در خارج را نبستیم و به دنبال این هستیم که همه زندانیان مان را در آمریکا یا سایر کشورها آزاد کنیم. برای این موضوع به وسیله واسطه ها گفت و گوهایی صورت می گیرد. تمامی این رویدادها همزمان با تحولات احیای برجام جنبه جدی به خود گرفته است. نیویورک تایمز هم در گزارش جدید خود اطلاع داده که بایدن بخش عمده تحریم ها علیه ایران را انتها میدهد. در همین حال ژورنال نفت و گاز با اشاره به گزارش شرکت تحقیقات نفت کپلر نوشته: شروع مذاکرات نشانه مثبتی از اتفاقات آینده است. ممکن است تهران و واشنگتن به توافق برسند، حدود دو میلیون بشکه در روز نفت ایران می تواند به مجموع فراوری اوپک افزوده گردد.

در داخل و مهمترین خبری که میتواند در دو ماه آینده برای بسیاری از ایرانیان سرنوشت ساز باشد، اعلام شده، اسامی نهایی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در روزهای 5 و 6 خرداد اعلام و تبلیغات هم از روز هفتم خرداد شروع می گردد.

همه این اتفاقات در شرایط سخت کرونایی رخ میدهد که آمار مبتلایان روزانه همچنان بالای 20 هزار نفر است؛ در تازه ترین اظهارنظر دبیرکل اتاق اصناف ایران درباره تاثیرات کرونا گفته است کرونا زیان 250 هزار تومانی بر اصناف وارد نموده و درآمدشان را کاهش داده است. روز یکشنبه البته حادثه هم داشت؛ بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه ای بامداد یکشنبه در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز اطلاع داد. این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست آنالیز است. جالب اینجاست که خود سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر یکشنبه تصادف نموده و با شکستگی اعضای بدنش روبرو شده است. در تهران هم روز یکشنبه تعدادی از سهامداران روبه روی ساختمان بورس تهران تجمع کردند و نسبت به شرایط کنونی بازار سهام اعتراض کردند. آنان شعارهایی علیه مقصران این شرایط از جمله رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی سر دادند.البته این حادثه مشکوک به نظر میرسد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با هدف و نیت خاصی اجرا شده است.

در بازار مسکن هم خبر میرسد که خریداران نسبت به باقی ماندن در بازار مردند، طرفین اصلی معاملات مسکن در روزهای اخیر به تحولات بیرونی واکنش نشان دادند. تحقیقات میدانی از بازار ملک بیانگر فروردین متفاوت در این حوزه است. سال های گذشته در ماه اول، خریدار و فروشنده آپارتمان دچار عدم قطعیت نسبت به متغیرهای بیرونی بودند و به همین دلیل، انجام معامله را به ماه های بعد موکول می کردند. اما در حال حاضر، فعالان این بازار در انتظار کاهش ریسک غیراقتصادی، آماده واکنش هستند. با تداوم نشست برجامی، پالس خروج از بازار مسکن دریافت می گردد. خریداران سرمایه ای به جای آنکه مصمم باشند، به علت احتمال بالای کاهش قیمت، مردد هستند.

اخبار صنایع 23 فروردین 1400

براساس آمارهای گمرک، در سال 99 صادرات میعانات گازی در مقایسه با سال 98 به لحاظ ارزش 42.4 درصد و به لحاظ حجم 41.8 درصد افت نموده است. روز یکشنبه طبق معمول هر هفته، نرخ محصولات پتروشیمیایی هفتگی بر اساس نرخ دلار 22 هزار و 762 تومان محاسبه شد. در همین حال بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره برداری رسمی از دو طرح فراوری کاتالیست پلی پروپیلن و کاتالیست پلی اتیلن سنگین با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در هفته های آینده اطلاع داد.

در صنایع خودرویی، طرح ساماندهی خودرو برای آنالیز بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون صنایع ارجاع شد. شورای نگهبان بند 4 این طرح را مغایر با بند 1 اصل 110 قانون اساسی دانسته است.

در سیمانی ها نیز، طبق پیشنهاد فراورینمایندگان سیمان، قیمت این محصول به نسبت یک به 30 قیمت سبد میلگرد در بورس کالا معین خواهد شد. اجرایی شدن این توافق احتیاجمند موافقت وزارت صمت است. به گفته شیخان، دبیر انجمن سیمان، این قضیه هنوز نهایی نشده و رایزنی با نمایندگان وزارت صنعت در این مورد در حال اجرا است. میزان افزایش نرخ سیمان خاکستری قطعا بیش از 35 درصد خواهد بود. قیمت تمام شده سیمان حدود 60 تا 70 درصد افزایش یافته و در صورت نهایی شدن قیمت گذاری سیمان بر مبنای یک 30 اُم قیمت میلگرد، رشد قیمت تمام شده پوشش داده می گردد.

در بانکی ها همزمان با بخشنامه اعلامی دیشب، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد اظهار داشت: سود مصوب برای سپرده های یک ساله 16 درصد و دو ساله 18 درصد است ضمن اینکه سقف سود تسهیلات 18 درصد معین شده است. به میزانی که بانک ها سود بیشتر از نرخ مصوب پرداخت نمایند علاوه بر اینکه به صاحب سپرده، سود پرداخت نموده اند مشمول پرداخت اقتصادیات هم می شوند. در همین حال خبر رسیده، حذف 4 صفر از پول ملی تقریبا نهایی شده و منتظر تائید مجلس است. تمام ایرادهای شورای نگهبان برای عملیاتی کردن حذف 4 صفر از پول ملی رفع شده و کار از نظر بانک مرکزی تمام شده است. طبق پیش بینی نظام بانکی عملیاتی شدن کامل این کار، یکسال زمان خواهد برد.

اخبار شرکت ها 23 فروردین 1400

درباره عرضه اولیه ها خبر رسید که عرضه صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس به وسیله شرکت های زیرمجموعه است. ماشین سازی اراک (فاراک) از سال 1380 و ایران ارقام (مرقام) از 1384 در بورس فعال هستند. بیمه معلم (ومعلم) سال 1397 و شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران (خبازرس) در سال 1398 پذرش بورسی دریافت کردند. طبق گفته نیکدل مدیرعامل صندوق فرهنگیان، ورود سه هلدینگ اصلی صندوق یعنی پتروفرهنگ، شرکت ساختمانی معلم و شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان به بورس در برنامه های این موسسه است

از دیگر شرکت ها خبر میرسد که داروسازی دکتر عبیدی محصول جدیدی با نام Laracel فراوری و به بازار دارو عرضه می کند. لاراسل (®Laracel) داروی خوراکی نسل جدید است که برای درمان سرطان خون کاربرد دارد. پاکدیس (#غدیس) از افزایش نرخ محصولات خود اطلاع داد.

توسعه و بازرگانی آهن و فولاد میلاد (بمیلا) از اخذ پروانه،جواز تأسیس و اجرایی سازی فرایند احداث کارخانه فراوری اسید بوریک اطلاع داد. کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) از عدم حصول نتیجه از شرکت در یک مناقصه با موضوع، خرید 150 دستگاه مینی راک Outdoor سایت های اضطراری اطلاع داد. دلایل عدم حصول نتیجه نیز اعلام مناقصه گر است. همچنین سخت آژند(ثاژن) اظهار داشت: به شماره ثبت 118507 در نظر دارد شش دانگ دو قطعه زمین همجوار هر کدام 500 متر مربع با وضع موجود را به صورت یکجا واقع در خیابان فرجام، نبش خیابان عبادی شاقتصادی به فروش برساند.

رئیس بهره برداری پتروشیمی بوعلی اظهار داشت: از 24 اسفندماه عملیات راه اندازی دوباره واحدها در دستور کار نهاده شد و هم اکنون واحدهای مجتمع با 100 درصد ظرفیت اسمی عملیاتی شده اند.

عمران و توسعه فارس اظهار داشت: به دلیل عدم ایفای تعهدات خریدار،اظهارنامه فسخ برای آقای نوجوان ارسال و از دادگاه تقاضای تایید فسخ گشت، خریدار مجددا تقاضای توافق نمود گزارش اصلاحی به دادگاه با توافق ارائه شد و دادگاه عین مفاد گزارش اصلاحی را به طرفین اظهار داشت ولی متاسفانه خریدار(آقای نوجوان) به تعهدات خود عمل ننموده و فسخ معامله صورت گرفت.

به گفته مقامات ذوب آهن اصفهان، البرز مرکزی 10 شرکت زیرمجموعه دارد که هدف اصلی ذوب آهن برای هر 10 شرکت، پیوستن آنها به بورس است که احتیاج به زیرساخت، شفاف سازی و دیگر ملزومات دارد. برای 6 شرکت، اقدامات لازم برای پیوستن به بورس اجرا شده و برای شرکت پیشرو معادن سوادکوه نیز در نظر است بعد از گذشت 2 تا 3 سال اقتصادی، اقدامات لازم انجام گردد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139624

به "خبرهای ویژه شرکت ها برای بورس، اثر رفت و آمدهای سیاسی در بازارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای ویژه شرکت ها برای بورس، اثر رفت و آمدهای سیاسی در بازارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید