اماواگرهای تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

به گزارش مجله سرگرمی، امکان تحصیل رایگان در دوره کارشناسی برای دانشجویان آلمانی و غیرآلمانی وجود دارد اما هزینه زندگی در آلمان تقریباً بالاست.

اماواگرهای تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه های دنیا گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، این روزها گرایش تحصیل در آلمان از سوی دانشجویان بین المللی رو به رشد است و به نظر می رسد که این تمایل به خاطر امکان تحصیل رایگان در دوره کارشناسی برای دانشجویان آلمانی و غیرآلمانی باشد.

دانشگاه های آلمان با دریافت مبلغی در حدود 150 تا 200 یورو برای تأمین هزینه های ضروری از دانشجویان دریافت می نمایند که برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بسیار ناچیز قلمداد می گردد.

علی رغم این هزینه پایین تحصیل، آلمان اقتصاد توانمندی به همراه آموزش عالی خوبی دارد و چشم انداز تحصیل در این کشور برای دانشجویان افق های مناسبی را در بر دارد.

بر اساس گزارش HSBC که یک نهاد بریتانیایی خدمات دارایی و بانکداری است، ارزش تحصیل در آلمان به لحاظ کیفیت را جزء پنج کشور برتر دنیا می داند. همچنین بر اساس رتبه بندی کیواس 40 دانشگاه آلمان بعد از دانشگاه های آمریکا و انگلیس در بالاترین سطح قرار دارند و دانشگاه فنی مونیخ در این میان بالاترین رتبه را از آن خود نموده است.

البته در این میان بعضی از ایالت های آلمان قصد دارند که تحصیل برای دانشجویان خارجی را مبتنی بر شهریه قرار دهند و حتی شهریه هایی تا هزار و 500 یورو برای هر نیمسال تحصیلی در نظر گرفته اند.

در هر صورت برای تحصیل در آلمان نمی توان بدون پول وارد این کشور شد؛ چراکه برآوردها از هزینه های اقامت حاکی از آن است که دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی باید ثابت نمایند که سالانه حدود 8 هزار و 700 یورو برای تضمین هزینه های زندگی دارند. در میان شهرها آلمان مونیخ و برلین از بقیه شهرهای آلمان ارزانتر هستند.

انتهای پیغام/4040/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79986

به "اماواگرهای تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماواگرهای تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید