افتتاح 7 طرح مالی و عمرانی در شاهرود، اورژانس بسطام کلنگ خورد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بخش بسطام از توابع شهرستان شاهرود از صبح شنبه میزبان دولت مردان بود تا با افتتاح هفت طرح عمرانی شامل مجموعه تفریحی و اسکان دالاهو، آسفالت و بهسازی مسکن مهر، پروژه آبیاری قطره ای موسوم با ویل واتر، بهسازی محوطه مسجد جامع قلعه نوخرقان و سه واحد دامداری 50 راسی گاو شیری در روستای میغان و همچنین کلنگ زنی مجموعه اورژانس 115شهربسطام روز پرکاری را به سرانجام برسانند.

افتتاح 7 طرح مالی و عمرانی در شاهرود، اورژانس بسطام کلنگ خورد

فاز نخست مجموعه تفریحی و اسکان دالاهو با اعتباری بالغ بر 600میلیون تومان و اعتبار نهایی سه میلیارد تومان در زمینی به وسعت هفت هکتار و احداث پنج فاز شامل رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، کلبه اسکان و پذیرایی و ...، بهسازی آسفالت مجموعه 86 واحدی مسکن مهر بسطام با اعتبار 165میلیون تومان، مجتمع آبیاری قطره ای روستای گرجی با اعتبار 300 میلیون تومان و 86.5 هکتار گندم کاری، افتتاح بهسازی محوطه مسجد جامع قلعه نو خرقان با اعتبار 120میلیون تومان و سه مجتمع گاوداری شیری با اعتباری 750، 670 و 710 میلیون تومان در روستای میغان از جمله طرح های عمرانی و مالی افتتاح شده در روز ششمین از هفته دولت بودند.

همچنین مجتمع اورژانس 115بسطام با توجه به احساس احتیاج وجود یک مجتمع اورژانس به دلیل قرار دریافت در راستا ترانزیتی شاهرود-آزادشهر با حضور فرماندار شاهرود کلنگ خورد.

این مجتمع در اراضی موقوفه امامزاده محمد(ص) توسط خیران و تعریف شده در طرح جامع این شهر نمونه گردشگری بوده و دارای امکاناتی از قبیل اتاق تروما، سی پی آر، محوطه سازی برای آمبولانس است.

استقلال و آزادی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی

معاون استاندار سمنان پس از افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و مالی مهمان مردم روستای نمونه ایثارگری میغان شد و در جمع مردم این روستا، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: امروزه استقلال و آزادی بزرگترین دستاورد انقلاب برای جمهوری اسلامی ایران است چرا که زمانی در کشورمان با وجود فراوری شش میلیون بشکه نفت در روز، در همه زمینه ها به غرب وابسته بود.

سید محمدرضا هاشمی در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: در دوران سیاه طاغوت توان فراوریی مواد غذایی در ایران، تنها 31 روز در سال بود اما امروز خودکفایی در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی، غذا، دارو، درمان، مهندسی، هوا فضا و دفاع به حدی رسیده است که قدرت فراوری 310 روز آذوقه در کشور وجود دارد.

وی اضافه نمود: امروز کشورمان به عنوان نخستین کشور مسلمان جهان موجود زنده به فضا می فرستد و در زمره چند کشور عضو باشگاه هسته ای قرار داریم لذا باید بدانیم که استقلال و خودکفایی یکی از برکات بی بدیل انقلاب ما به رهبری آزادمرد تاریخ ایران امام راحل(ره) به شمار می رود.

ولایت و امنیت دو نعمت بزرگ در ایران اسلامی

فرماندار شاهرود از ولایت و امنیت به عنوان دو نعمت بزرگ برای کشور یاد کرد و گفت: باید قدردان این دو نعمت عظیم باشیم چون در عصری زندگی می کنیم که اقتدار و امنیت ما ایران اسلامی را به عنوان یکی از ابرقدرت های منطقه و جهان بدل ساخته و امروز در همه تصمیم سازی ها و معادلات منطقه ای و جهانی توسط قدرت های غربی و شرقی با حقانیت کامل مورد لحاظ قرار می گیریم.

هاشمی با اشاره به کمبود امکانات رفاهی در دوران طاغوت، بیان داشت: زمانی برای تهیه پزشک در شهرهای بزرگ کشورمان باید به دنبال اطباء پاکستانی، هندی و بنگلادشی بودیم اما امروز قطب پزشکی و نوآوری قاره آسیا و خاورمیانه محسوب می شویم که دستاوردهای علم نانو و فناوری های سلول های بنیادین توسط دانشمندان بومی و جوانان مسلمان ایران اسلامی نمونه های شاخص آن هستند.

وی اضافه نمود: زمانی تعداد دانشجویان کشور از 154هزار نفر تجاوز نمی کرد اما در برهه کنونی ایران اسلامی دارای چهار میلیون دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف است که این پتانسیل عظیم علمی و نیروی انسانی تحصیل نموده را می توان قطعا در زمره موهبت های الهی نسبت به انقلاب شکوهمند اسلامی تلقی کرد.

عزتمندی ایران اسلامی مدیون خون شهدا است

معاون استاندار سمنان با اشاره به عزتمندی ایران در عرصه بین المللی، گفت: در جهانی کنونی ایران اسلامی به جایگاهی رسیده است که نه تنها در منطقه بلکه در جهان به عنوان یکی از مقتدرترین نظام های سیاسی و همچنین یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می گردد که این مهم در سایه مجاهدت های شهیدان گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی میسر شده است.

هاشمی با بیان اینکه در اوایل انقلاب بسیاری از چهره های انقلابی نظیر شهید مطهری، رجایی، باهنر، شهدای محراب و ... توسط کوردلان بی مایه از ما جدا شدند، گفت: امروز به برکت همین خون های پاک شهیدان است که ایران اسلامی در جزیره ای از نا امن ترین کشورهای جهان، ابراهیم وار در گلستان امنیت ادامه حیات می دهد و در سایه ولایت فقیه روز به روز بر اقتدار خود می افزاید.

وی اضافه نمود: امروز اما وظیفه ما دولتمردان و مردم است که پاسدار خون پاک این شهدا باشیم تا بتوانیم نهال دیروز انقلاب اسلامی و درخت پربار امروز ایران اسلامی را سرافراز و راسخ به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج) به ثمر برسانیم.

راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دو آزمون سرنوشت ساز

بخشدار بسطام نیز در خلال ملاقات مردمی دولتمردان با اهالی روستای شهید پرور میغان، گفت: افتتاح هفت پروژه عمرانی در شهر و بخش بسطام و همچنین حضور مسئولان در بین مردم نشان از نگاه ویژه دولت یازدهم به روستاها و همچنین توسعه شهرهای ایران اسلامی دارد.

حمید استیری ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اعلام کرد: امروز به برکت خون شهدا، رهبری امام راحل(ره) و ولایت فقیه است که اقتدار و عظمت ایران و ایرانی در جهان و منطقه زبانزد عام و خاص است و این اقتدار و عظمت جز در سایه پشتیبانی ولایت فقیه پاسداری نخواهد شد.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22بهمن و انتخابات هفتم اسفندماه، اضافه نمود: امروزه ایران اسلامی در برهه ای از زمان واقع شده است که همه جهان تحرکات داخلی آن را مورد رصد قرار می دهند لذا حضور پرشور مردم کشور در دو آزمون سرنوشت ساز پیش رو می تواند گرد یاس و ناامیدی را بر چهره بدخواهان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بپاشد.

طرح های مشارکتی در روستاهای اجرا می گردد

معاون توسعه شهری و روستایی فرماندار شاهرود نیز در این ملاقات ضمن معرفی طرح های مشارکتی روستایی در قالب صندوق های تعاونی، گفت: استقرار واحدهای فراوریی، جذب سرمایه های بخش خصوصی و دولتی، اشتغال زایی و همچنین جذب نیروهای جوان در روستاهای زادگاه از جمله اهداف اجرای این طرح ها و پرداخت تسهیلات مورد احتیاج آن ها توسط دولت یازدهم است.

غلامعلی عربعامری همچنین بیان داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی با سرازیر شدن اعتبارات و تامین زیرساخت هایی نظیر جاده، گاز، برق، آب و مخابرات و همچنین حمایت از بخش های کشاورزی و فراوری، جانی تازه به کالبد روستاهای ایران اسلامی دمیده شد اما در نهایت این زیرساخت ها نیز نتوانست جلوی مهاجرت جوانان روستانشین به شهرها را بگیرد لذا دولت یازدهم با اجرای طرح راه اندازی واحدهای فراوریی مشارکتی میخواهد تا در زمینه اشتغال زایی روستائیان گامی مهم بردارد.

وی با بیان اینکه این طرح های مشارکتی به دو صورت عمده اجرا می گردد، اضافه نمود: تسهیلات پرداختی برای واحدهای فراوریی روستایی در این طرح تنها به شخصیت های حقوقی شامل صندوق های تعاونی و یا شرکت ها پرداخت می گردد و افراد نمی توانند از آن بهره مند گردد لیکن این طرح ها به دو شکل با مشارکت بالای 25 نفر اعضای سهام دار و زیر 25نفر عضو صندوق و یا شرکت اجرا می گردد.

اشتغال زایی هدف طرح های مشارکتی

کارشناس توسعه شهری و روستایی فرمانداری شاهرود در شرح طرح های مشارکتی با حضور بالای 25 نفر، گفت: اگر تعداد افراد متقاضی این تسهیلات در قالب شرکت تعاونی به 25نفر برسد دولت می تواند نسبت به پرداخت60درصد اعتبارات با 40درصد آورده مردم با نرخ سود10درصد اقدام کند و اگر تعداد افراد به 49نفر برسد میزان سود تسهیلات پرداختی با یکسال تنفس تنها سه درصد می گردد و به همین منوال هرچه میزان افراد دخیل در پروژه بیشتر گردد سهم مشارکت دولت بالاتر و میزان تسهیلات نیز افزایش پیدا می نماید.

عربعامری درباره شرکت های تعاونی روستایی دارای 50 تا 100 عضو و خواهان اخذ تسهیلات فراوریی روستایی، شرح داد: این شرکت ها نیز می توانند از مشارکت 65درصدی دولت و آورده شخصی 35درصد تا یک میلیارد تومان وام دریافت نمایند و اگر تعداد افراد شرکت ها بین 100تا 150نفر باشد میزان مشارکت دولت به 70درصد و اعتبار تسهیلات نیز به دو میلیارد تومان ارتقاء پیدا می نماید.

وی اضافه نمود: شرکت های بالای 200نفر نیز می توانند بدون سقف دریافت، از دو میلیارد تومان تا هر میزان که مورد احتیاج پروژه فراوریی روستایی باشد تسهیلات سه درصد، با یکسال تنفس و مشارکت 75درصدی دولت در اعتبار نهایی طرح، تسهیلات دریافت نمایند که استفاده از این طرح ها می تواند نقش مهمی در اشتغال زایی جوانان ایفا نماید.

آب شرب و تسطیح معابر مطالبه مردم میغان

درادامه این نشست رئیس شورای اسلامی روستای میغان نیز با طرح مطالبات مردمی از دولتمردان شهرستان شاهرود خواهان رسیدگی بیشتر به شرایط آب شرب این روستا شد و گفت: مشکل آب شرب روستای میغان مدت هاست در گرو اعتبارات معطل مانده است که امیدواریم این مهم به زودی مرتفع گردد.

علی حاجی اکبری ضمن بیان اینکه معابر سطح روستای میغان احتیاجمند بهسازی هستند، تاکید نمود: بسیاری از معابر این روستا به ویژه در بخش شهرک احتیاجمند بهسازی و تسطیح فوری هستند چرا که در زمان بارندگی شرایط نامناسبی را برای اهالی به وجود می آورند همچنین مردم این روستا نبود اوپراتور ثابت دفتر مخابراتی را یکی از مسائل عمده خود می دانند.

ملاقات با مادر سه شهید دفاع مقدس و همچنین ملاقات با خانواده شهید مهدی ئی از دیگر برنامه های ششمین روز از دهه مبارک فجر در بخش بسطام و روستای میغان بود.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73538

به "افتتاح 7 طرح مالی و عمرانی در شاهرود، اورژانس بسطام کلنگ خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 7 طرح مالی و عمرانی در شاهرود، اورژانس بسطام کلنگ خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید