استوری می زنم، 25 میلیون

به گزارش مجله سرگرمی، اینفلوئنسرها که در تبلیغات تلویزیونی هم حضور دارد پرسیدیم و گفته شد که باید استعلام گردد و اگر به صورت پکیج بخواهیم چهار میلیون و 500هزارتومان محاسبه می گردد و اگر به صورت پست یا استوری باشد بین 25 تا 30 میلیون هزینه دربر خواهد داشت.

استوری می زنم، 25 میلیون

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از فرهیختگان اگر بیست سی سال قبل به مردم گفته می شد که می توانند بدون کار کردن و صرفا با خوردن غذا یا پوشیدن لباس یا ماندن در خانه و پرکردن فیلم پول درآورند، اولین واکنش آنها دادن شماره یک روانشناس حاذق به گوینده این جملات بود. اما با گذشت زمان و حضور پررنگ فضای مجازی و رسانه های تازه، چهار پنج سالی می گردد که باتوجه به فیلترشدن فیسبوک و توئیتر، اینستاگرام و اصطلاحا شاخ هایش روی بورس افتاده اند و تقریبا هر کالایی را روی صفحه شان قرار می دهند و درآمد خوبی هم دارند. چهره های مشهور فضای مجازی با افزایش تعداد فالوورهایشان، رقم های دریافتی شان هم بیشتر می گردد و کم کم تبدیل به یک مرجع رسمی برای تغییر سلیقه های جامعه می شوند؛ سلیقه ای که مبنای مشخصی ندارد و احتمالا براساس میزان رقم پیشنهادی فروشنده کالا است و درنهایت به یک ایده و خروجی مشخصی ختم نمی گردد.

اینکه کسی بخواهد در یک چارچوب قانونی و منطقی در شبکه های اجتماعی درآمدزایی کند، قطعا مسئله ای ندارد، اما مساله اصلی اینجاست که روال جمع کردن دنبال نماینده ها و کیفیت کالاهای تبلیغ شده و جهت چهره شدن شاخ های! فضای مجازی چقدر صحیح است؟ حتما تبلیغات در معرفی و فروش اجناس و خدمات به مخاطبان تاثیرگذار است و باید تنوع محصولات هم باشد، اما شکل و نوع این تبلیغ باید سازوکار مشخصی داشته باشد.

اینفلوئنسر کیه؟

اگر در لغتنامه های انگلیسی نگاه کنیم، روبه روی کلمه اینفلوئنسر، لغت تاثیرگذار آمده و اشاره به کسی دارد که قدرت نفوذ روی نظر دیگران و جهت دهی به افکار آنها را دارد. گفته می گردد معنی اینفلوئنسر در دنیای مجازی ابتدا در یوتیوب شکل گرفت و بعد وارد شبکه های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام شد. واژه اینستافیمس هم اشاره به همین اشخاص دارد و در یکی دوسال اخیر بیشتر میان مردم اصطلاحاتی مثل شاخ اینستاگرام هم شنیده می گردد. اما آیا این فعالان فضای مجازی واقعا تاثیرگذارند؟ در دنیای واقعی افراد تاثیرگذار شامل گروه هایی مثل استادان دانشگاه، نویسنده و روزنامه نگاران، چهره های مشهور و دانشمندان هستند، اما در دنیای مجازی قاعده بازی فرق می نماید. اینفلوئنسرها افرادی هستند که توانسته اند فالوورهای زیادی جذب نمایند و در تصمیم گیری های آنها موثر باشند. گاهی اعضای این دو دسته با هم یکی هستند و چهره هایی که در دنیای واقعی شناخته شده و تاثیرگذار بودند، حالا در فضای مجازی هم فعالیت می نمایند. بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران در اینستاگرام پرفالوور هستند و جزء این دسته به حساب می آیند. همچنین بعضی از چهره هایی که در فضای مجازی موردپسند کاربران بودند، حالا در دنیای واقعی هم شناخته می شوند. مثلا بسیاری از اینفلوئنسرها با استفاده از محبوبیت شان توانستند برندهایی به ثبت برسانند و فعالیت خارج از فضای مجازی را آغاز نمایند.

با این تعریف و پیش فرض اگر تا پیش از این چهره های متخصص و کاربلد رشته های مختلف مرجع انتخاب جامعه بودند، حالا باید گوش و چشم مردم به صفحات چهره های مشهور باشد تا بدانند چه باید بخورند و چه باید بنوشند و چه بپوشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ بازار تازه؟

اعتماد به واسطه؛ شاید بهترین تعبیر برای مارکتینگ بین اینفلوئنسرها باشد. این شیوه تازه از مناظر مختلفی با تبلیغات ساده و سنتی متفاوت است. درواقع در این همکاری ها برندها تنها یک پست از اینفلوئنسر نمی خرند، بلکه از او می خواهند از اعتباری که پیش فالوورهایش به دست آورده استفاده کند و در قالب به اشتراک گذاری تجربه، آنها را معرفی کند. این اعتبار احتمالا همان چیزی است که نشان دهنده تاثیرگذاری این اشخاص است و بیشتر تکیه بر تعداد فالوورهایشان دارد. یک شرکت فراوریی یا خدماتی هیچ گاه کالایش را مثلا به علی نصیریان یا محمود دولت آبادی نمی دهد تا تبلیغ نمایند، فارغ از اینکه اصلا قبول نمایند یا ننمایند، اما کوشش می نماید تا مثلا علی صبوری که به واسطه کلیپ هایش در اینستاگرام و حضورش در خندوانه مشهور است و دومیلیون و 600 هزار دنبال نماینده دارد، در صفحه اش از او نامی ببرد یا اشاره ای کند. اگر در بخش تبلیغات سنتی، این تبلیغ دهنده است که از محصول خودش می گوید و آن را توصیه می نماید، در همکاری با اینفلوئنسرها ظاهرا این یک شخص عادی است که درباره محصول شما حرف می زند. مانند وقتی که فردی برای دوستانش از محصول یا خدماتی که خودش امتحان نموده حرف می زند و رضایتش را ابراز می نماید. البته این نوع تبلیغ را اگر درست و اصولی آنالیز کنیم، همان شیوه ای است که در گذشته هم وجود داشته و شاید چندان تازه نباشد.

در دهه های قبل اگر کسی مثلا در فلان رستوران یا کبابی غذایی می خورد و خوشش می آمد، بدون اینکه مبلغی را از آن رستوران یا مغازه بگیرد، به دوستان یا اقوامش توصیه می کرد که آنها هم از این غذا بخورند و امتحانش نمایند. البته در گذشته هم حضور چهره های مشهور در مغازه یا حتی عکاسی ها مایه تفاخر آنجا بود و عکس حضور فلان خواننده یا بازیگر یا ورزشکار در آن مکان، تا مدت ها روی سردر مغازه یا فروشگاه نصب بود. این تفاوت باعث شده ارتباط مستقیمی میان اعتماد فالوورها به یک اینفلوئنسر و میزان تاثیرگذاری او وجود داشته باشد. هرچه اینفلوئنسر توانسته باشد خود را فردی معتبر و موثق نشان دهد، بیشتر توان اقناع مخاطبانش را دارد. بنابراین باید در زمان انتخاب فرد مناسب برای همکاری، این موضوع را مدنظر داشته باشید. به همین دلیل است که باید شاخ های مجازی و افرادی که تنها به دلیل انجام حرکات عجیب دیده می شوند، اما تاثیرگذاری مثبتی روی فکر و رفتار مخاطبان شان ندارند را از کمپین های خود کنار بگذارید و نتایج بهتری بگیرید. گاهی یک اینفلوئنسر به واسطه انجام یک حرکت غیرمعقول یا گفتن یک جمله نسنجیده ممکن است سرنوشت کاری اش تغییر کند و اصلا در فضای مجازی محو گردد.

پورسرخ یا قلی خانی؟

تلفن را برمی داریم و با یکی از این شرکت های بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی تماس می گیریم تا از رقم تعرفه ها و چند و چون کار مطلع شویم. اول آدرس صفحه مان را گرفت و بعد توصیه هایی برای مدیریت صفحه و فراوری محتوا کرد و در سرانجام هم گفت: ما با همه سلبریتی ها و اینفلوئنسرها ارتباط داریم و نگران بحث تبلیغ نباشید برای تعرفه طراحی استراتژی و با هدف تدوین استراتژی حضور در شبکه های اجتماعی برای 6 ماه، 6 میلیون و 300هزار تومان درنظر گرفته شده و برای تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی و با زیرمجموعه های مختلف چنین رقم هایی آمده است: برای پکیج پایه، رقم1.8 میلیون تومان، برای پکیج اقتصادی، رقم 3.25 میلیون تومان، برای پکیج شرکتی، رقم 6.3 میلیون تومان و برای پکیج تجاری، عدد9.4 میلیون تومان دیده می گردد. قسمت جذاب این تماس تلفنی وقتی بود که درباره سلبریتی ها و اینفلوئنسرها صحبت شد و کسی که آن سوی تلفن بود، اسم شبنم قلی خانی و پوریا پورسرخ را به عنوان برندهای مطرحش آورد و از رقم 30 میلیون برای یک پست و برای 24 ساعت توسط این دو نفر اطلاع داد و قیمت استوری ها هم رقمی حدود پنج میلیون تومان گفته شد. از کسی که پشت تلفن بود، درباره رقم دریافتی یکی از اینفلوئنسرها که در تبلیغات تلویزیونی هم حضور دارد پرسیدیم و گفته شد که باید استعلام گردد و اگر به صورت پکیج بخواهیم چهار میلیون و 500هزارتومان محاسبه می گردد و اگر به صورت پست یا استوری باشد بین 25 تا 30 میلیون هزینه دربر خواهد داشت.

محبوب ترین اینفلوئنسرهای ایران

نترسید، قرار نیست کار مهمی انجام دهید یا قبلا انجام داده باشید. اگر می توانید کلیپ طنز بسازید یا دابسمش درست کنید، بازی را برده اید. در دسته بندی هایی که وجود دارد، اینفلوئنسرها را می توان به چهار دسته شاخ های اینستاگرام!، هنری ها، سلبریتی ها (بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران) و شاخ های مجازی! تقسیم کرد. برای این مورد آخر نمونه می خواهید؟ به سرنوشت کسی که گفت معتادا نمی گیرن پس از بیان این جمله نگاه کنید. تنه به تنه سلبریتی ها می زند و اوضاع اقتصادی اش خوب شده است. لایو اینستاگرامی می گذارد و درباره مسائل مختلف صحبت می نماید. به همین راحتی مشهور شد و احتمالا هم در انتخابات آینده ریاست جمهوری ممکن است از نامزدی هم حمایت کند. براساس آماری که در رسانه ها منتشر شده است، برترین اینفلوئنسرها از این قرار هستند:

محمدامین کریم پور

با طنز های ویدئویی جالب خودش که بعضا به صورت سریال های اینستاگرامی آنها را فراوری و منتشر می کرد مشهور شد و حضورش در تبلیغات تلویزیونی هم مورد توجه طرفدارانش نهاده شد. نزدیک به 4.5 میلیون فالوور دارد و گفته می گردد درآمد ماهیانه اش بین 200 تا 300 میلیون تومان است.

محسن ایزی

حوزه کاری او هم طنز بود و با ساختن طنز های ویدئویی ورزشی و ساختن دابسمش برای عادل فردوسی پور و علیفرد مشهور شد. نزدیک به سه میلیون دنبال نماینده دارد و گفته می گردد درآمد ماهیانه اش بین 150 تا 250 میلیون تومان است.

عرفان علیرضایی

باز هم طنز. این چهره هم یکی از طنزپردازان اینستاگرامی است که با کلیپ های خنده دار خود، سعی در خنداندن مخاطبان و درآوردن پول دارد. صفحه رسمی اش، بیش از سه میلیون دنبال نماینده دارد و او هم به طور متوسط بین 150 تا 250 میلیون تومان درآمد ماهیانه اش است.

علی صبوری

طنز، خندوانه و حضور در سریال تلویزیونی. از شباهتش به عطاران در کلام و ظاهر بهترین استفاده را کرد و حضورش در خنداننده شو برنامه خندوانه سکوی پرتابی شد تا او را سال جاری در سریال آخر خط ببینیم و شاهد تاثیرپذیری متقابل تلویزیون و اینفلئونسرها هم باشیم. به جز حضورش در آثار تصویری، گفته می گردد صبوری باتوجه به قراردادی که با تلویزیون بسته محدودتر شده و از درآمدش هم کاسته شده است.

گفت وگو با حمید سپیدنام (مستر تستر)

دنبال دردسر هستید، نمی گویم چقدر درآمد دارم

یکی از اولین کسانی است که توانسته به وسیله فضای مجازی و خوردن و تست غذاها درآمدزایی کند. خودش می گوید که 11 سال بدون درآمد در صنعت غذا فعالیت نموده و حتی کارش به بازی در فیلم سینمایی هم کشیده است. عکسش در بعضی از رستوران های مطرح تهران وجود دارد و وقتی از میزان درآمدش پرسیدیم ناراحت شد و گفت وگو را پایان داد.

گفت وگو با فرشاد مهدی پور، کارشناس رسانه

اینفلوئنسرها باشند اما مدیریت شوند

اینفلئونسرها در سال های اخیر تبدیل به یک پدیده رسانه ای شده اند. آنالیز شرایط حضور آنها و تاثیرشان بر سلیقه مردم و نسل های جدید ازجمله مسائل مهم و لازم است. در این پرونده سراغ فرشاد مهدی پور، مدیرمسئول سابق روزنامهصبح نو و پژوهشگر حوزه رسانه رفتیم تا از نظرات او درخصوص کارنمودهای مثبت و منفی تاثیرگذارها و شکل مدیریت شان مطلع شویم.

رسانه ای برای دیدن افراد خاص

براساس آماری که جولای سال 2020 سایت statista از کاربران آمریکایی اینستاگرام منتشر نموده است؛ حدود 42 درصد از کاربران برای تماشای استوری ها به اینستاگرام می آیند و 39 درصد پست های منتشرشده در بروزر اینستاگرام را می بینند و 35 درصد پست های دنبال شوندگان شان را نگاه می نمایند و فقط 29 درصد هستند که با انتشار پست فراوری محتوا می نمایند و همچنین 21 درصد از کاربران هم در اینستاگرام استوری منتشر می نمایند.

کاسبی روانشناسی موفقیت برای پولدار شدن در اینستاگرام اوج گرفته

راهزن های گردنه اینستاگرام

تکرار کن: دارم ثروت بی نظیری را به دست می آورم، تو روح خدا هستی، پنج میلیون سرمایه ساعتی سه میلیون درآمد، پنج میلیون سرمایه پنج میلیارد درآمد، 6 راه برای افزایش درآمد، 7 راه برای علاقه بیشتر به زندگی، 10 راه برای موفقیت در بورس و... این ها همه بخشی از شعارها و تبلیغاتی است که حول محور رسیدن به موفقیت و پول در بعضی صفحات اینستاگرامی و بعضی سایت ها می بینید. اصلا کار سختی نیست، کمی درباره موفقیت جست وجو کنید، الی ماشاءالله از این صفحات و افرادی که صدایشان را روی سرشان گرفته اند و مشتری جذب می نمایند و خودشان را پولدار و بی پول ها را بی پول تر می نمایند.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

10az10.ir: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

sobhemehriz.ir: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110951

به "استوری می زنم، 25 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استوری می زنم، 25 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید