استقرار گروه هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله زده هرمزگان جهت ارزیابی خسارت ها

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: گروه های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه شش ریشتری در شهرستان بستک به منطقه اعزام و آنالیز و اقدامات میدانی را انجام دادند.

استقرار گروه هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله زده هرمزگان جهت ارزیابی خسارت ها

مهدی دوستی صبج امروز (27 اسفندماه) با اشاره به وقوع زلزله ای به قدرت شش ریشتر در بامداد روز پنجشنبه 26 اسفندماه به مرکزیت کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، عنوان نمود: بلافاصله پس از وقوع زلزله، آماده باش کامل به دستگاه های مسئول و مرتبط اعلام و جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و مجموعه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: تیم های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات نیز پس از وقوع این زمین لرزه به منطقه اعزام و آنالیز و اقدامات میدانی را انجام دادند.

استاندار هرمزگان اضافه نمود: خوشبختانه و با لطف پروردگار، این زمین لرزه تلفات جانی نداشت و آسیب ها و خسارت های آن مربوط به ترک خوردگی دیوار بعضی ساختمان ها و منازل بود.

دوستی توضیح داد: برق 11 روستا پس از وقوع زلزله قطع شد که با اقدام سریع، برق تمامی این روستاها وصل و بعلاوه ارتباطات مخابراتی برقرار و آب این منطقه ها نیز در شرایط پایدار است.

وی گفت: شرایط برق، آب و ارتباطات مخابراتی در منطقه ها زلزله زده پایدار و برقرار است و تمامی مسیرهایی که مسدود شده بودند نیز بازگشایی شده است.

استاندار هرمزگان اعلام کرد: به علت وقوع زلزله و پس لرزه ها و نگرانی ایجاد شده در مردم در منطقه ها زلزله زده، چادر به میزان کافی در سطح روستاهای کانون اصلی زلزله که آسیب دیدگی در آنها بیشتر بود، توزیع شده و در اختیار مردم قرار داده شده تا برای اسکان از آن استفاده نمایند.

دوستی بیان داشت: از ساعت اولیه وقوع زمین لرزه، در روستاهای کانون اصلی زلزله حضور پیدا کردیم و ضمن ملاقات و گفت وگو با مردم این منطقه ها، بازدید از منازل نیز صورت گرفت که عمده مشکل مربوط به ترک خوردگی دیوار منازل بود.

وی اضافه نمود: گروه هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله زده مستقر شده اند و کار ارزیابی خسارت ها را انجام می دهند.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: از رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور که از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، پیگیر موضوع و شرایط زلزله زدگان بودند و دستورات ویژه ای صادر کردند، تشکر و قدردانی می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164352

به "استقرار گروه هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله زده هرمزگان جهت ارزیابی خسارت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار گروه هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله زده هرمزگان جهت ارزیابی خسارت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید