زلزله سیاسی در اتریش ارکان کرسی صدراعظم جوان را هم به لرزه در می آورد

به گزارش مجله سرگرمی، رسانه های آلمانی زبان از درخواست هایی از طرف احزاب و سیاستمدارن اتریشی برای کناره گیری صدر اعظم اتریش بعد از بحران سیاسی شکل گرفته در این کشور خبر می دهند.

زلزله سیاسی در اتریش ارکان کرسی صدراعظم جوان را هم به لرزه در می آورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، انتشار ویدئوی رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش چند روز مانده به انتخابات مجلسی اروپا بحران دولتی سختی را در اتریش به وجود آورده است. در این اوضاع به نظر می رسد که سقوط سباستین کورس، صدر اعظم اتریش از جایگاه صدر اعظمی هم امکان پذیر باشد.

در پی وقوع بحران سیاسی در اتریش شب گذشته حزب آزادی افراطی اتریش از کناره گیری همه وزرای خود از دولت اطلاع داد. این حزب با این اقدام خود به درخواست صدر اعظم اتریش برای کناره گیری وزیر کشور از حزب آزادی اتریش واکنش نشان داد.

پیشتر هاینس کریستین اشتراخه، رهبر حزب آزادی، که همچنین معاون صدراعظم بود در خاتمه هفته پس از انتشار یک ویدئوی افشاگرانه مجبور به استعفا شده بود .

در این ویدئو او پیشنهاد اعطای قراردادهای دولتی به کسی که ادعا می کرد از بستگان نزدیک یک شهروند قدرتمند روسیه است را می داد .

سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش، در خاتمه هفته و در پی این رسوایی خواهان اخراج هربرت کیکل وزیر کشور شده بود، چون می گفت او به عنوان دبیرکل حزب آزادی باید مسئول این رسوایی را به عهده گیرد .

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش، روز یکشنبه خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه سپتامبر شد.

سباستین کورتس، رهبر حزب محافظه کار مردم اتریش است که پس از انتخابات سال 2017 و به دنبال ائتلاف با راست افراطی، صدراعظم کشورش شد .

این رسوایی در دوره ای به خصوص حساس برای این حزب پیش می آید. رای دهندگان سراسر اتحادیه اروپا روزهای 23 تا 26 مه پای صندوق ها خواهند رفت تا اعضای مجلس اروپا را انتخاب نمایند.

سباستین کورتس، رهبر جوان حزب راست میانه رو مردم پس از پیروزی در انتخابات سال 2017 به قدرت رسید و هاینس-کریستین اشتراخه، رهبر حزب راستگرای تندرو آزادی را به عنوان معاون خود برگزید. این دو نفر کابینه ائتلافی اتریش را تشکیل داده بودند که بسیاری آن را مهاجرستیز و متمایل به آرمان های راست افراطی می خوانند .

حالا در این اوضاع پاملا رندی-واگنر، رئیس حزب سوسیال دموکرات اتریش خواهان تغییر در کل دولت اتریش و روی کار آمدن یک دولت موقت متشکل از کارشناسان تا زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد در ماه سپتامبر شده است. به این ترتیب یک رای عدم اعتماد در مجلس اتریش در انتظر آقای صدر اعظم جوان خواهد بود. حزب آزادی اتریش هم از حمایت خود از چنین اقدامی اطلاع داده است.

پیتر پیلز از لیست مخالفان اتریش جنبش موسوم به اکنون روز گذشته گفت که در مجلس چنین درخواستی را علیه کورس ارائه خواهد داد. وی امیدوار به حمایت حزب افراطی آزادی اتریش از این درخواست خود است.

حالا جایگاه صدر اعظم در این اوضاع متزلزل شده است و هنوز تعیین نیست که چه موقع نشست ویژه مجلس در این باره برگزار خواهد شد.

اگر رای عدم اعتماد به صدر اعظم در مجلس اتریش اکثریت را به دست آورد رئیس جمهور این کشور باید کسی را برای ساختن یک دولت موقت جدید مامور کند. پیتر پیلز از اپوزیسیون اتریش بر این عقیده است که صدر اعظم مسئول اصلی بحران فعلی در دولت است.

بر اساس اولین نظر سنجی بعد از انتشار ویدئوی رسوایی رهبر حزب افراطی محبوبیت این حزب در بین شهروندان کاهش چشم گیری داشته است.

در این میان بسیاری از سیاستمداران آلمانی از جمله رئیس حزب سوسیال دموکرات هم بر مسئولیت صدر اعظم اتریش در به وجود آمدن این بحران سیاسی در کشورش تاکید نموده اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات هم ابرا امیدواری نموده که بحران سیاسی در اتریش بر میزان رای حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در انتخابات مجلسی اروپا هم تاثیر بگذارد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24705

به "زلزله سیاسی در اتریش ارکان کرسی صدراعظم جوان را هم به لرزه در می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله سیاسی در اتریش ارکان کرسی صدراعظم جوان را هم به لرزه در می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید