اردوغان: آمریکا هنوز نمی داند با چه کسی طرف است، ذهن مکرون مشکل دارد

به گزارش مجله سرگرمی، فارس نوشت: رئیس جمهور ترکیه در انتقاد از مواضع مقامات آمریکایی در ارتباط با اقدام کشورش به خرید و فعال سازی سامانه اس-400 روسیه، گفت از تحریم های واشنگتن نمی ترسد و به آمریکا هشدار داد نمی داند با چه کسی طرف است.

اردوغان: آمریکا هنوز نمی داند با چه کسی طرف است، ذهن مکرون مشکل دارد

اردوغان در اظهاراتی خطاب به مقامات آمریکا، ضمن یادآوری پرداخت پول خرید سامانه های اف-35 از آمریکا، گفت: شما اف-35 به ما ندادید. گفتید اس-400 را به روسیه بازگردانید، شما ما را تهدید کردید. ما یک قبیله نیستیم، ما (کشور) ترکیه هستیم.

اردوغان در ادامه، در واکنش به تهدیدات آمریکا درباره اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید و آزمایش سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه، گفت: هر تحریمی دارید، سریعاً اعمال کنید. شما نمی دانید با چه کسی طرف هستید.

وی همچنین گفت: رویکرد آمریکا برای ما به هیچ وجه لازم الاجرا نیست، زیرا چطور می توانیم تجهیزاتی را که خریده ایم، آزمایش نکنیم؟ البته ما قصد نداریم با آمریکا در این خصوص مشورت کنیم. نه تنها برای اس-400، بلکه برای بسیاری دیگر از تسلیحات سبک و سنگین.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز آدینه خاطرنشان کرد در صورتی که آزمایش سامانه دفاع موشکی روسی اس-400 توسط آنکارا تایید گردد، واشنگتن این اقدام ترکیه را شدیدا محکوم می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: پیشتر به ترکیه پیامدهای فعال سازی سامانه دفاع موشکی اس-400 را اعلام نموده بودیم.

وزارت خارجه آمریکا تهدید نموده بود این اقدام آنکارا، پیامدهای احتمالی وخیمی برای روابط امنیتی میان دو کشور به همراه خواهد داشت.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش به درگیری های منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی هم اشاره نمود و گفت: برخی از آمریکایی ها با برادر من الهام علی اف (رئیس جمهور جمهوری آذربایجان) تماس می گیرند و می گویند ما می دانیم چه کسی با شماست، ترکیه و اردوغان. خوب که چی؟

اردوغان به امانوئل مکرون هم در صحبت هایش اشاره نمود و بار دیگر در انتقاد از اقدامات اسلام ستیزانه وی، او را به لحاظ ذهنی مشکل دار توصیف کرد.

وی گفت: مردی که فرانسه را رهبری می نماید، مدام درباره اردوغان صحبت می نماید. اول، باید ببیند به کجا می رود.

رئیس جمهور ترکیه دیروز هم در بخشی از سخنانش در استادیوم قادر هاس به مناسبت هفتمین کنگره استانی حزب حاکم عدالت و توسعه، به انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه پرداخت و در اشاره به رئیس جمهور فرانسه گفت: درباره رئیس جمهوری که با میلیون ها عضو از گروه های اعتقادی مختلف به این شکل برخورد می نماید، چه می توان گفت؟

او سپس خطاب به ماکرون گفت: اول از همه، چکاپ ذهنی انجام بده. وی سپس تاکید نمود هر خصومتی با اسلام در اروپا، خصومت علیه مردم ترکیه است.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 118751

به "اردوغان: آمریکا هنوز نمی داند با چه کسی طرف است، ذهن مکرون مشکل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: آمریکا هنوز نمی داند با چه کسی طرف است، ذهن مکرون مشکل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید