اختتامیه جشنواره فارابی بهار 99 برگزار می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی از برگزاری اختتامیه این جشنواره در بهار 99 اطلاع داد.

اختتامیه جشنواره فارابی بهار 99 برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حسین میرزایی، رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی در نشست یازدهمین دوره این جشنواره که امروز برگزار گردید، گفت: توجه به علوم انسانی از ضرورت هایی است که همه کشور ها به آن توجه دارند و کشور ما هم در حوزه علوم انسانی به عنوان حوزه پیشرو علوم انسانی را مورد توجه قرار می دهد. حدود نیمی از آموزش عالی معطوف به علوم انسانی است و تاسیس این جشنواره هم به همین علت است.

میرزایی اضافه کرد: آثار جشنواره در چهار قالب طرح پژوهشی، کتاب پژوهشی، رساله های دکتری و تخصصی و انتها نامه های کارشناسی ارشد دریافت می گردد. به غیر از بخش کتاب در سه قالب دیگر دریافت آثار به صورت دیجیتالی و 15 درصد کتاب های دریافتی همه به صورت دیجیتالی دریافت می گردد.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی در مورد آمار ارسال آثار گفت: 5769 اثر در سامانه جشنواره ثبت شده که 2594 اثر کتاب پژوهشی، 536 اثر طرح پژوهشی و 1221 عنوان رساله دکتری و 1417 انتها نامه ارشد است که حدودا 11 درصد ارسال آثار نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بین گروه های 16 گانه بیشترین آثار دریافتی مربوط به گروه علوم تربیتی، روانشناسی و ورزشی که 671 اثر، گروه علوم اقتصادی، مدیریت امور اقتصادی 610 اثر، زبان ادبیات و زبان شناسی 581 اثر دریافت شده است.

میرزایی گفت: در علوم انسانی بیش از هزار رشته است که مشارکت دانشگاه ها در جشنواره سال جاری قابل توجه بوده است.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی ادامه داد: از دو دوره قبل خود اظهاری آثار اضافه شده و از دانشگاه های معتبر کشور و مدیران گروه های علمی آثاری که برگزیده است را معرفی می نمایند و آثاری نیز توسط کمیته علمی به جشنواره معرفی می گردد.

وی یادآور شد: از بین شرکت نمایندگان 70 درصد مردان و 30 درصد زنان هستند که در بخش حقوقی 71 درصد آثار ثبت حقیقی و 29 درصد مشارکت حقوقی دارند؛ و 65 درصد میانگین سنی بزرگسال و 35 درصد جوانان هستند که در جشنواره شرکت کردند که 5 درصد مشارکت جوانان افزایش یافته است.

میرزایی ادامه داد: اختتامیه جشنواره نیز در بهار 99 برگزار خواهد شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی در مورد بودجه جشنواره نیز گفت: مسئله ای در این خصوص نداریم و کوشش شده که ردیف بودجه برای جشنواره در نظر گرفته گردد. جشنواره فارابی در تراز جشنواره های بین المللی کشور است و در یازدهمین دوره 30 برگزیده خواهد شد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56693

به "اختتامیه جشنواره فارابی بهار 99 برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه جشنواره فارابی بهار 99 برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید