ابداع پوشش هوشمندی که آسیب ساختارهای فلزی را نشان می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، پژوهشگران آمریکایی، نوعی پوشش هوشمند ابداع نموده اند که می تواند آسیب های وارد شده به ساختارهای فلزی را نشان دهد.

ابداع پوشش هوشمندی که آسیب ساختارهای فلزی را نشان می دهد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، ترک هایی که روی باله های هواپیما، پل ها یا ساختارهایی از این دست به وجود می آیند، می توانند آسیب های جدی ایجاد نمایند و آنقدر بزرگ هستند که به راحتی دیده می شوند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه رایس(Rice University) آمریکا به سرپرستی بروس ویزمن(Bruce Weisman) و ساتیش ناگاراجایا(Satish Nagarajaiah)، فناوری جدیدی برای چنین ساختارهایی ابداع نموده اند که می تواند این مشکل را حل نماید.

این فناوری، یک لایه بسیار نازک و قابل دیدن است که لایه پایینی آن، از نانولوله های کربن تشکیل شده که در یک پلیمر قرار دارند و لایه بالایی آن از جنس یک پلیمر متفاوت است. نانولوله های کربن، از ورقه های لوله شده گرافین تشکیل شده اند.

این پوشش با قرار دریافت در معرض پرتو لیزر، شفاف می گردد و شفافیت آن، در برابر طول موج های گوناگون، متفاوت است. در نتیجه یک ابزار دستی می تواند با تحلیل طول موج نور مادون قرمزی که نانولوله ها منتشر می نمایند، میزان فشار بر روی هر یک از قسمت های پوست و ماده زیر آن را معین کند.

پژوهشگران، این فناوری جدید را روی قالب های آلومینیومی که سوراخ یا شکسته شده بودند، آزمایش کردند و توانستند نواحی آسیب دیده را تعیین نمایند.

لازم به ذکر است که این پوشش هوشمند، وضوح بالایی دارد. به گفته ویزمن، از آنجا که حسگرها، امکان آنالیز سطح شیء را فراهم می نمایند، پوشش هوشمند می تواند نواحی گوناگون را از هم متمایز کند.

در حال حاضر دانشمندان، روی ابزار مخصوص آنالیز اطلاعات پوشش کار می نمایند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6546

به "ابداع پوشش هوشمندی که آسیب ساختارهای فلزی را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع پوشش هوشمندی که آسیب ساختارهای فلزی را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید