حقایقی حیرت انگیز از دیوار بزرگ چین

به گزارش مجله سرگرمی، حقایق دیوار چین

دیوار بزرگ چین مجموعه ای از استحکامات بوده که از سنگ، آجر، چوب و سایر مواد ساخته شده است. این دیوار در امتداد خط شرقی به سمت غرب در طول مرزهای تاریخی چین کشیده شده تا بتواند از دولت چین و امپراتوری در مقابل حمله و تهاجم چادرنشینان آسیای میانه جلوگیری نماید. چندین دیوار از اوایل قرن هفتم پیش از میلاد ساخته شده بود. این دیوارها بعد ها توسط شین چی هوانگ به عنوان اولین امپراتوری چین به یکدیگر پیوسته شدند. در حال حاضر بخش کمی از آن دیواره ها باقی مانده است. بعدها و در طول سلسله های مختلف دیوارها تعمیر و حفظ شده و علاوه بر آن ساختارهای جدیدی نیز به آن ها اضافه شده است. یکی از حقایق دیوار چین این است که شناخته شده ترین دیوارها در دوره امپراتوری و سلسله مینگ ساخته شده اند که از 1368 تا 1644 میلادی حکومت می کرده اند. با خبرنگاران همراه شوید تا آنچه می بایست از حقایق دیوار چین بدانیم را با هم مطالعه کنیم.

حقایقی حیرت انگیز از دیوار بزرگ چین

حقایق دیوار چین در خصوص ساختار دیوار

  1. با اینکه دیوار بزرگ چین یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار نمی رود اما معمولا آن را در عجایب قرن وسطای جهان در نظر می گیرند.
  2. در سال 1987 سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یا همان یونسکو، دیوار بزرگ چین را در لیستی از سایت های ملی و تاریخی بزرگ جهان قرار داد.
  3. دیوار بزرگ چین یک تکه بوده است. در واقع این ساختار یک شبکه متناوب از دیوارهای ساخته شده توسط سلسله های مختلف بوده که برای محافظت از مرزهای شمالی چین بنا شده است.
  4. در طول ساخت و ساز آن دیوار بزرگ چین به عنوان بلندترین گورستان روی زمین نامیده می شد زیرا بسیاری از افراد در زمان ساخت آن کشته شدند. بر اساس گزارشات گفته می شود که ساخت دیوار به قیمت جان یک میلیون نفر اجرا شده است.
  5. دیوار بزرگ چین به عنوان وانلی چانگ چنگ (wanli changcheng) یا دیوار بلند 10 هزار می باشد.

حقایق دیوار چین در خصوص تاریخچه و طول آن

  1. دیوار چین بزرگترین ساختار ساخته شده در جهان می باشد.
  2. در اوایل قرن هفتم پیش از میلاد دیوارهای کوچکی برای تقویت برج ها در اطراف چین ساخته شده بودند. در ابتدا هر ایالت که در اولین امپراتوری چین متحد بودند دارای دیوارهایی انفرادی برای خود بودند.
  3. طول تمامی دیوارهای دفاعی چینی که در مدت 2 هزار سال گذشته ساخته شده اند در حدود 50 هزار کیلومتر می باشد. لازم است بدانید که محیط کره زمین در حدود 40 هزار کیلومتر می باشد.
  4. اولین دیواره های گسترده توسط شین چی هوانگ در سال های 260 تا 210 پیش از میلاد ساخته شده است. این سلسله برای اولین بار چین را متحد کرده و معروفترین ارتش ایستاده به نام تراکوتا (terra cotta) را برای نگهبانی از آرامگاه خود قرار داد. از آن دیوارها امروزه بخش کمی باقی مانده است.
  5. از آنجا که دیوار بزرگ به صورت منقطع ساخته شده بود مهاجمان مغول به رهبری چنگیز خان بدون هیچ مسئله ای تونستند دیوارها را دور زده و پس از آن بیشتر بخش های شمالی چین را بین سال های 1211 تا 1223 فتح نمودند. آن ها تا سال 1368 که سلسله مینگ مغول ها را شکست داد تمانستند سراسر چین را تصرف نمایند.

حقایق دیوار چین در خصوص نقش امپراتوری ها

  1. سلسله های مختلف در چین به طور جدی دیواره ها را بزرگ و بازسازی کرده و همچنین به آن ها اضافه می کرده اند. از جمله آن ها می توان به سلسله هان از 206 پیش از میلاد تا 220 میلادی، سلسله سویی از 581 تا 618 میلادی، سلسله جین از 115 تا 1234 میلادی و مشهورترین آن ها سلسله مینگ از 1368 تا 1644 میلادی بوده است. امروزه دیوارهای سنگی و آجری باقی مانده اغلب از دوران سلسله مینگ می باشد.
  2. بر اساس افسانه ها یک اژدهای سفید جهت دیوار بزرگ چین را به کارگران نشان می داد و پس از آن سازندگان جهت حرکت او را دنبال می کردند.
  3. یکی دیگر از افسانه هایی که در خصوص دیوار بزرگ چین وجود دارد داستان منگ جینگ نو می باشد. او همسر یک کشاورز بود که مجبور شده بود در زمان سلسله شین به ساخت دیوار مشغول شود. هنگامی که او شنید شوهرش در هنگام کار بر روی دیوار کشته شده اینقدر اشک ریخت تا آن بخش از دیوار فر ریخته و او توانست استخوان های همسرش را پیدا و سپس دفن نماید.
  4. بر خلاف گفته های عمومی دیوار چین را بدون تجهیزات کمکی نمی توان از کره ماه مشاهده نمود. این یک اسطوره فراگیر بوده و در سال 1893 در مجله ای آمریکایی منتشر شده بود. همچنین در سال 1932 رابرت ریپلی نیز ادعا کرد که می توان دیوار بزرگ را از کره ماه دیده و حتی در فضاپیما نیز می توان آن را مشاهده کرد.

حقایق دیوار چین در خصوص نظر مورخان

  1. تاریخ شناس، آرتور والدن یک مفهوم از دیوار بزرگ را تایید کرد. حس آگاهی چینی ها در خصوص دیوار به طور مستقیم از فرهنگ آن ها نبوده بلکه از طریق منابع اروپایی وارد شده است. در واقع دیوار چین به ندرت قبل از قرن بیستم در هنر چینی نمایان شده بوده است.
  2. ولتر چند بار در خصوص دیوار بزرگ چین صحبت کرده اما هنوز نمی داند نقطه واقعی آن چیست. در یک بخش او فکر می کرد که اهرام مصر کاری بچگانه در مقایسه با دیوار چین به عنوان فعالیتی بزرگ می باشد. در جای دیگر او این دیوار را به عنوان بنیاد ترس نامیده است.
  3. نویسنده فرانز کافکا، دیوار بزرگ چین را یک شاهکار مهندسی انسانی بیان کرده است. او حتی یک داستان کوتاه در خصوص دیوار بزرگ چین نوشته که داستان یک مرد تحصیل کرده است که بر ساخت بخش های کوچکی از دیوار نظارت می کرده است.
  4. در طول انقلاب فرهنگی چین یعنی سال های 1966 تا 1978 دیوار بزرگ به عنوان نشانه ای از استبداد دیده شده و مردم تشویق شدند تا از آجر برای استفاده در مزارع و خانه هایشان استفاده نمایند.

حقایق دیوار چین در خصوص گسترش گردشگری

  1. سفری که رییس جمهور نیکسون در سال 1972 به چین داشت باعث شد تا گردشگری برای دیوار بزرگ افزایش یابد. با افزایش میزان گردشگران بخش هایی از دیوار بازسازی شده و پس از مرگ مائوزدونگ، دولت چین دیوار را به عنوان یک نماد برای ملل متحد در نظر گرفت.
  2. دیوار بزرگ اغلب با اژدها مقایسه می شده است. در کشور چین اژدها به عنوان یک الهه محافظ بوده و مترادف با انرژی بهاری و حیات می باشد. چینی اعتقاد داشتند که زمین با اژدها پر شده و کوه ها و زمین را تشکیل داده اند. در طول سلسله مینگ تقریبا یک میلیون سرباز به دفاع از دیوار بزرگ چین در مقابل مهاجمان غیر چینی پرداختند.
  3. نیروی انسانی که برای ساخت دیوار بزرگ چین مورد استفاده قرار دریافت از نیروهای مرزی، کشاورزان، روشنفکران بیکار، نجیب زاده ها و حتی محکومین بوده است. در حقیقت مجازات های خاصی در سلسله های چینی و هان وجود داشت که بر اساس آن جنایتکاران محکوم به کار کردن در دیوار می شده اند.
  4. شایعه ای وجود دارد که گفته می شود ملاتی که برای اتصال شنگ های دیوار بزرگ چین مورد استفاده قرار گرفته است از استخوان انسان ها بوده و یا مردان در داخل دیوار دفن شده اند تا استحکام آن را بالا ببرند. با این حال ملات مورد استفاده در واقع آرد برنج بوده است.

حقایق دیوار چین در خصوص برج و باروهای آن

  1. قبل از سلسله مینگ دیوار بزرگ چین با کوبیدن زمین، خشت و سنگ ساخته می شد. تقریبا در حدود 70 درصد در اثر کوبیدن زمین و خشت ساخته شده بودند. آجر پس از دوره سلسله مینگ مورد استفاده قرار گرفت.
  2. چینی ها چرخ دستی را اختراع کرده و به طور گسترده ای در ساخت دیوار بزرگ از آن استفاده کردند.
  3. بخشی از دیوار بزرگ چین که در استان گانسو واقع شده است به دلیل فرسایش ممکن است تا 20 سال آینده به طور کامل از بین برود.
  4. برج های نگهبانی در فواصل منظمی در امتداد دیوار بزرگ چین ساخته شده و می توانستند تا 40 فئت ارتفاع داشته باشند. آن ها به عنوان برج های نگهبانی، محل اقامت نیروهای نظامی و ذخیره سازی مواد مورد استفاده قرار می گرفته است. این برج ها همچنین ایستگاه های سیگنالی بودند که در آن ها مکالمات از طریق دود یا پرچم برای انتقال پیام ها مورد استفاده قرار می گرفته است. این برج ها همچنین تنوع زیادی را در سبک معماری خود نشان می دادند.
  5. دیوار بزرگ در بخش غربی چین دارای یک زنجیره طولانی از برج های مراقبت بوده که از کسانی که از طریق جاده ابریشم سفر می کردند دفاع می کرد.
  1. بخش هایی از دیوار بزرگ چین توسط خندق هایی احاطه شده اند که یا با آب پر شده و یا جهتهای آبی می باشند.
  2. برای دفاع از ساختار دیوار بزرگ چین از سلاح های پیشرفته ای مانند تبر، پتک های سنگین، نیزه ها، کمان های فولادی و همچنین اختراع چینی ها یعنی باروت استفاده می شده است.
  3. آخرین جنگی که بر روی دیوارهای بزرگ چین درگرفت در سال 1938 و در جنگ میان ژاپن و امپراتوری چین بود. نشانه های گلوله ها بر روی دیوار همچنان در منطقه گوبیکو (Gubeikou) قابل مشاهده است.

منبع: www.factretriever.com

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85421

به "حقایقی حیرت انگیز از دیوار بزرگ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی حیرت انگیز از دیوار بزرگ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید