آیا واقعیت مجازی از آنفلوآنزا پیشی می گیرد

به گزارش مجله سرگرمی، تصاویر سه بعدی به مردم نشان می دهند چگونه ویروس ها به افراد دیگر نزدیک می شوند و از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری می فرایند تا یک فرد مسن و یک کودک را ببینند. دنیای واقعیت مجازی به مردم این امکان را می دهد که یک بازی ویدئویی انجام دهند.

آیا واقعیت مجازی از آنفلوآنزا پیشی می گیرد

پژوهشگران مجله فست کمپانی

(fastcompany) به این نتیجه رسیدند که مردم از بازی های واقعیت مجازی (VR) تاثیر می پذیرند. گلن نواک(Glen Nowak)، رئیس مرکز بهداشت و خطرات ارتباطاتی دانشگاه گرادی گرجستان و پژوهشگر اصلی در آنالیز های واقعیت مجازی بر این باور است که تصور درمان آسان با بازی های ارتباطی نادرست است.

وقتی صحبت از قشر آسیب پذیر می گردد، از بچه ها، افراد مسن و اشخاص حساس یاد می کنیم در حالی که در خصوص اثرات بازی های واقعیت مجازی هر کسی می تواند آسیب ببیند. هر ساله بزرگسالان زیادی درگیر بیماری های روانی می شوند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که دلیل دوری مردم از واقعیت ها، تکنولوژی های نو و خطراتی است که واقعیت مجازی برای روح و روان انسان ها دارد. از سوی دیگر، بعضی از خوش بینان نسبت به تکنولوژی معتقدند که واقعیت مجازی می تواند به مردم یاری کند تا درمان شوند.

بزرگسالان بین سنین 18 تا 49 سال، استفاده از واکسن آنفلوآنزا را بسیار بد می دانند. بنا بر اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، واکسن آنفلوآنزا برای همه افراد توصیه می گردد. با این وجود، کمتر از 27 درصد از بزرگسالان واکسن آنفلوآنزا را زده اند.

بسیاری از افراد بالغ تصور می نمایند که آنفلوآنزا یک بیماری قابل مدیریت است، در حالی که بچه ها، افراد مسن یا کسانی که دارای بیماری های مزمن هستند، اینطور فکر نمی نمایند. در ژانویه 2019 ، بیش از 83 هزار نفر به خاطر آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند.

محققان دانشگاه جورجیا مطالعه ای را روی گروهی از مردم در سنین 18 تا 49 ساله انجام دادند تا ثابت نمایند واکسن آنفلوآنزا اجتناب ناپذیر است. آنها فیلمی را نشان مردم دادند تا چگونگی انتقال بیماری را درک نمایند. گروهی دیگر کتابچه ای برای آموختن روش های انتقال بیماری دریافت کردند و در نهایت گروهی از مردم 5دقیقه واقعیت مجازی را تجربه کردند.

در این تجربه 5 دقیقه ای آنها متوجه شدند که چطور ویروس آنفلوآنزا را به دیگران منتقل می نمایند. سپس محققان تاثیرات رفتاری کسانی که در این پژ وهش شرکت نموده بودند را سنجیدند. بینندگانی که 5دقیقه تجربه واقعیت مجازی را داشتند، نسبت به کسانی که یک ویدئوی 5 دقیقه ای را بدون عناصر تعاملی و یا یک جزوه دیجیتالی که از متن و ویدئو استفاده می کرد، بیشتر درگیر شده بودند.

گلن نواک می گوید: امیدوار بودیم که هر سه این روینمودها به یک اندازه خوب عمل نمایند. اگر این موضوع اتفاق می افتاد، می توانست خبرهای خوبی باشد، اما افسوس، این چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. واقعیت مجازی حس حضور را تقویت می نماید.

به گفته گلن نواک، نه تبلت و نه ویدئو قادر به ایجاد حس حضور آشکار نیستند، در حالی که واقعیت مجازی باعث می گردد افراد احساس نمایند در جایی حضور دارند و این تفاوت باعث می گردد از نظر روانی با روایت ها درگیر شوند.

تصاویر سه بعدی به مردم نشان می دهند چگونه ویروس ها به افراد دیگر نزدیک می شوند و از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری می فرایند تا یک فرد مسن و یک کودک را ببینند. دنیای واقعیت مجازی به مردم این امکان را می دهد که یک بازی ویدئویی انجام دهند.

این بازی ویدئویی به گفته رئیس مرکز بهداشت و خطرات ارتباطاتی دانشگاه گرادی گرجستان به شدت انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. گلن نواک می گوید: تجربه واقعیت مجازی انسان ها را به درون بدن بیمار می برد و آنها همچون یک بازی کامپیوتری با ویروس ها مبارزه می نمایند. این تجربه باعث می گردد مردم متوجه شوند گاهی ویروس ها غیر قابل کنترل هستند و ضروری است برای جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران واکسینه شوند.

نواک می گوید: اگر شما تحت تاثیر قرار بگیرید، چطور می توانید آنفلوآنزا را به افراد دیگر منتقل کنید، چه اتفاقی می افتد اگر بعضی از افراد دچار این بیماری شوند.

با توجه به ملاحظات حریم خصوصی، پژوهش نواک نمی تواند به طور کامل منتشر گردد و بگوید چه تعداد از این افراد به خاطر تجربه ای که داشته اند، واکنش منفی خود را نسبت به واکسن آنفلوآنزا رفع نموده اند.

با این حال، نواک هنوز امیدوار است که بتواند براساس واکنش هایی که دریافت می نماید، به مردم آموزش دهد. به گفته این پروفسور، وقتی نوبت واکسیناسیون بچه ها می رسد ، سعی می کنیم به والدین یاری کنیم بیشتر یاد بگیرند؛ چراکه بسیاری از والدین حتی نسبت به واکسینه کردن بچه هاشان واکنش منفی نشان می دهند.

گلن نواک آینده ای را تصور می نماید که در آن مادران باردار با یک هدست واقعیت مجازی به روش های همه جانبه و تعاملی با بیماری ها مبارزه می نمایند و چگونگی کارکرد واکسن ها را می بینند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

دوست بلاگ: دوست بلاگ | وبلاگ سیستم مدیریت محتوای دوست بلاگ

منبع: مجله شنبه
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67703

به "آیا واقعیت مجازی از آنفلوآنزا پیشی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا واقعیت مجازی از آنفلوآنزا پیشی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید