آیا زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را می شناسید؟

به گزارش مجله سرگرمی، بازدید از قصرهای سلطنتی همواره در جای جای دنیا طرفداران بسیاری دارد. قصرهای باشکوهی که طی گذشت قرن ها از ساختشان همچنان باشکوه و پرعظمت باقی مانده اند و روایت های پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده اند. در ادامه این مطلب از خبرنگاران به معرفی شماری از محبوب ترین کاخ های سلطنتی دنیا پرداخته ایم که بد نیست بعضی از آن ها را بشناسید.

آیا زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را می شناسید؟

کاخ گلستان در تهران

یکی از کاخ های سلطنتی جهان کاخ گلستان تهران است. از زیباترین و بی بدیل ترین کاخ های ایران، بدون شک می توان به کاخ گلستان واقع در میدان ارگ تهران اشاره کرد. کاخی که شروع ساخت آن به دوران صفویان باز می شود و در طی سال ها دستخوش تغییراتی بوده و در دوران قاجار به شکوه و عظمتی چشم گیر رسیده است. امروزه این کاخ یکی از مکان های دیدنی در تهران است و گردشگران بسیاری در این کاخ بی مثال، مجموع هنرهای به کار رفته دست استادکاران به نام ایرانی و خارجی را می بینند. کاخ گلستان در فهرست جهانی یونسکو و به عنوان شانزدهمین اثر ایرانی مسحور کننده ثبت شد.

کاخ هافبرگ در وین

یکی دیگر از کاخ های سلطنتی جهان کاخ هافبرگ در وین، محل حضور رئیس جمهور کشور اتریش، است. این قصر سلطنتی با قدمت 700 ساله، سالیان سال مرکز اصلی حاکمیت خاندان هابسبورگ بوده است. در اجرا و معماری این کاخ از معماری به سبک های گوناگون همچون گوتیک، باروک و رنسانس بهره برده شد. بزرگی و عظمت این کاخ و محوطه هایش همچون یک مجموعه شهری کامل است. هافبرگ از 18 ساختمان، 19 حیاط و 2600 اتاق تشکیل شده است.

کاخ هولی رود هاوس در اسکاتلند

این کاخ که در اسکاتلند واقع شده است به عنوان سکونتگاه رسمی خاندان سلطنتی بریتانیا از گذشته تا کنون و همچنین از یکی از کاخ های سلطنتی جهان بوده است. این قصر در سالهای 1671 تا 1678 ساخته شده است. زمانی که خاندان سلطنتی در این کاخ حضور نداشته باشند امکان بازدید برای عموم مهیا خواهد بود.

رویال پلاس در مادرید

کاخ سلطنتی مادرید متعلق به قرن نوزدهم محل اقامت خاندان سلطنتی اسپانیا بوده است و همچون بسیاری از کاخ های بزرگ و مطرح در جهان، امروزه بخش هایی از این کاخ به موزه تبدیل شده اند و بخش هایی نیز کاربردهای عمومی و تشریفاتی دارند. این قصر سلطنتی زیبا یکی از بی مثال ترین زیبایی ها در مادرید است. دکوراسیون داخلی این کاخ بسیار زیبا و منحصر به فرد است. کاخ مادرید توسط هنرمندان بسیار مطرح در سطح جهانی طراحی شده و این کاخ به لحاظ وسعت از وسیع ترین کاخ های سلطنتی در سطح اروپا است.

کاخ ورسای در فرانسه

کاخ بزرگ و مجلل ورسای یکی از پرطرفدارترین کاخ های سلطنتی جهان است که گردشگران بسیاری علاقمند به دیدن آن هستند. فضایی به وسعت 800 هکتار در شهر رسای فرانسه متعلق به این کاخ زیبا است.

کاخ ورسای محل اسقرار و مرکز حکومت رانی پادشاهان فرانسه در گذشته بوده است. معماری این کاخ جذابیتی با شکوه از سبک معماری باروک فرانسه است. لازم هست توجه کنید که در ابتدا و در دوران لویی سیزدهم این مکان یک شکارگاه و محل استراحت اختصاصی بود و در دوران لویی چهاردهم به مجموعه ای هیجان انگیز بدل شد.

کاخ زمستانی در روسیه

کاخ زمستانی روسیه یکی از کاخ های سلطنتی جهان است که در طی سال های 1732 تا 1917 مکان استقرار پادشاهان روس بوده است. کاخ بی نهایت زیبا با نمایی خارق العاده و خوشرنگ و جزییات بسیار زیبا که ساعت ها می توان آن را تماشا کرد. این کاخ که بخشی از موزه هرمیتاژ بوده، در سنت پیترزبورگ جای داشته و جز حساس ترین جاذبه های دیدنی شهر است.

کاخ شونبرون در اتریش

کاخ شونبرون بنایی مسحور کننده علاوه بر اینکه اصلی ترین جاذبه گردشگری در اتریش است به عنوان بی مثال ترین ساختارها با شیوه معمار باروک در اروپا شناخته شده است. این کاخ دارای 1441 اتاق است که زمان ساختش به قرن 18میلادی باز می شود از میان این تعداد اتاق تنها 40 اتاق آن برای بازدید عموم است. علاوه بر ساختمان زیبای کاخ محیط اطرافش، باغ سرسبزی که محوطه این کاخ را تشکیل داده است نیز بسیار تماشایی است.

مجموعه کاخ های شهر ممنوعه در پکن

شهر ممنوعه مجموعه کاخ هایی در مرکز پکن است که در سال 1406 ایجاد شد. این منطقه در گذشته محل اقامت پادشاهان چین بوده است و ورود افراد متفرقه به آن ممنوع بوه است. معماری این کاخ نیز همچون کاخ های دیگر در جهان منحصر به فرد بوده است و رنگ های به کار برده شده در کار هر یک معنای خاص خود را داشتند. به عنوان مثال رنگ قرمز دیواره ها نشان شادی، رنگ زرد نماد امپراطوری بوده است. امروزه بازدید از این منطقه برای عموم امکان پذیر است.

کاخ باکینگهام در لندن

کاخ باکینگهام یکی از کاخ های سلطنتی قدیمی است که امروزه نیز محل سکونت ایل سلطنتی بریتانیا است. این کاخ جز یکی از جذاب ترین و زیباترین مکان های توریستی در لندن است که از 20 سال گذشته تا کنون در فصل تابستان درهای آن برای ورود گردشگران و بازدید آن ها از کاخ باز شده است. باکینگهام دارای 775 اتاق است که از تعدادی از آن ها برای برگزاری مراسم های مهم، مهمانی های سلطنتی، جشن ازدواج خاندان سلطنتی، کارهای اداری و عمومی مهم استفاده می کنند. تزئینات به کار رفته در این کاخ بسیار زیبا و چشم نواز است. رنگ اصلی کاخ به فرمان ادوارد هفتم با توجه به دوران طلایی اروپا، کرم و طلایی است. ستون های مرمری، فرش های گران قیمت، لوسترهای کریستالی عظیم، کاغذ دیواری های بسیار خاص همه چیز به طرز غیر قابل باوری در این کاخ تحسین برانگیز و دیدنی است.

کاخ بزرگ در بانکوک

این کاخ درست در مرکز بانکوک جای دارد و محل سکنی پادشاهان سیام بوده است. هر ساله چندین مراسم دولتی و سلطنتی خاص در این کاخ برگزار می شود. کاخ پادشاهی بانکوک جز یکی از دیدنی های بکر این شهر بوده که گردشگران بسیاری برای دیدار از آن به بانکوک سفر می کنند. معماری شکوهمند کاخ بسیار چشمگیر و حیرت انگیز است.

قلعه کاخ نوی شوان اشتاین (Neuschwanstein)

نوی شوان اشتاین در میان تمام جاذبه های آلمان همچون نگین الماسی می درخشد. قلعه جدید قو برگردان معنای نام این قلعه است. قلعه ای بسیار با شکوه در فاصله یک و نیم ساعتی از شهر مونیخ آلمان واقع شده است. این قصر در قرن 19 میلادی در زمان کینگ لودویگ دوم ساخته شده که امروزه گردشگران زیادی برای تماشای عظمت و شکوهش به آن سفر می کنند. معماری ساخت این قلعه مورد الهام ساخت قلعه دیزنی لند بوده است.

کاخ توپکاپی

کاخ موزه توپکاپی که جز یکی از دیدنی های بی مثال کشور ترک ها بوده که به فرمان سلطان محمد دوم در سال های 1466 و 1478 ایجاد شد. اکنون بازدید از این کاخ برای عموم باز است و یک موزه بسیار بزرگ و تو در تو است که در آن آثار متعلق به دوران پادشاهان مختلف از جمله ظروف بسیار گرانبها در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند. بخشی از این موزه نیز به دیدنی های ارزشمندی همچون لباس پیامبر، شمشیر مبارزات حضرت علی و پیامبر و همچنین قطعاتی از خانه خدا، عصای موسی تعلق یافته است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68389

به "آیا زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا زیباترین کاخ های سلطنتی دنیا را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید