آیا اولین گوشی 5G نوکیا توسط جیمز باند معرفی خواهد شد؟

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت HMD Global که امتیاز برند نوکیا را در اختیار دارد و گوشی های هوشمند این برند را فراوری می نماید، در اطلاعیه ای جدید از برگزاری رویدادی اطلاع داد که پیش از این قرار بود در کنگره جهانی موبایل 2020 و در بارسلونا برگزار گردد. به دلیل شیوع ویروس کرونا و انصراف بسیاری از شرکت ها از حضور در این رویداد، عظیم ترین نمایشگاه سالانه گوشی های هوشمند لغو شد و پیرو آن، کمپانی فنلاندی نیز پیروز نشد محصولات جدید نوکیا را معرفی کند.

آیا اولین گوشی 5G نوکیا توسط جیمز باند معرفی خواهد شد؟

خوشبختانه HMD به سرعت یک رویداد دیگر را ترتیب داد و دعوت نامه های آن را نیز ارسال کرد. در این دعوت نامه به ساعت 16 روز نوزدهم مارس و شهر لندن اشاره شده است که در ادامه تصویر آن را مشاهده خواهید کرد:

اگرچه در این دعوت نامه هیچ سر نخی از محصول یا محصولاتی که معرفی خواهند شد وجود ندارد، اما جوهو سارویکاس، مدیر فراوری ارشد شرکت، در حساب توییتر خود تیزری را منتشر کرد و نوشت: زمانی برای صبر کردن نیست. ما چیز بسیار ویژه ای را برای تان تدراک دیده ایم.

علاوه بر ویدیو کوتاه منتشر توسط سارویکاس که شبیه به تم فیلم های جیمز باند است، متن منتشر شده از سوی او با عنوان زمانی برای صبر کردن نیست نیز به عنوان جدید مجموعه فیلم های جیمز باند اشاره دارد که با نام زمانی برای مردن نیست شناخته می گردد.

البته این اولین باری نیست که مجموعه جیمز باند با برند نوکیا همکاری دارد؛ پیش از گوشی لومیا مک لارن با اسم رمز Goldfinger و ساعت هوشمند نوکیا با اسم رمز Moonraker در دست توسعه بودند که البته فراوری هر دو محصول لغو شد.

اما علاوه بر مامور 007، ظاهرا نوکیا به قهرمانان سینمایی دیگر هم علاقه دارد. ایوان بلس، افشاگر معروف دنیای گوشی های هوشمند که سابقه ای طولانی در این زمینه دارد، در توییتی از یک گوشی هوشمند نوکیا رونمایی کرد که با عنوان کاپیتان آمریکا شناخته می گردد. این گوشی که می تواند همان نوکیا 5.2 باشد، یک میان رده جدید با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است که به یک ماژول دوربین چهارگانه، نمایشگری با بریدگی قطره ای و اسکنر اثر انگشت فیزیکی مجهز است. طبق ادعای بلس، این گوشی برای عرضه در روز 4 مارس و با قیمت 180 دلار آماده شده بود، اما رویداد نوکیا در بارسلونا لغو شد و عرضه آن به تعویق افتاد. در نتیجه این محصول یکی از دستگاه هایی خواهد بود که در رویداد پیش رو مشاهده خواهیم کرد.

در ادامه ممکن است با اولین گوشی 5G نوکیا و یک گوشی جدید از سری گوشی های مجهز به اندروید Go این برند روبرو شویم. پیش از این HMD توسعه یک گوشی 5G مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 765 با دوربین های ساخت Zeiss و فناوری PureDisplay را تایید نموده بود. اما انتظار نداریم این محصول همان نوکیا PureView 9.2 باشد، زیرا می دانیم که این پرچم دار در نیمه دوم سال 2020 معرفی خواهد شد.

هچنین، وب سایت PhoneArena به تازگی از معرفی نوکیا 8.2 با پشتیبانی از 5G اطلاع داد که ممکن است در بازار با نام نوکیا 8.3 به فروش برسد. طبق آنچه منتشر شده است، این مدل به نمایشگر تمام صفحه مجهز است و از چیپست اسنپ دراگون 765 بهره می گیرد که با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده و سیستم عامل پیش فرض آن اندروید 10 است. از سایر مشخصات این دستگاه می توان به دوربین سلفی 64 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت فیزیکی واقع در قاب پشتی و جک هدفون اشاره نمود. قیمت اعلام شده برای این گوشی 495 یورو خواهد بود.

علاوه بر نوکیا 8.3، مدل های دیگری نیز عرضه خواهند شد که در رده گوشی های مالی قرار می گیرند. یکی از آن ها نوکیا 5.3 با چیپ اسنپ دراگون 632، 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود که قیمت آن 169 یورو پیش بینی شده است.

ارزان ترین مدل این مجموعه نیز نوکیا 1.3 خواهد بود که به یک نمایشگر 6 اینچی بی حاشیه با پنل LCD، چیپست ساخت مدیاتک، حافظه رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 8 گیگابایتی مجهز خواهد بود. احتمالا این گوشی به دلیل کاهش قیمت نهایی از سیستم عامل اندروید Go استفاده خواهد نمود.

منبع: Android Authority- Phone Arena

اخذ ویزا: اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

وبسایت دانشجویی: وبسایت دانشجویی، اینجا محلی برای فعالیت دانشجویان علاقمند به تکنولوژی است

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74206

به "آیا اولین گوشی 5G نوکیا توسط جیمز باند معرفی خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اولین گوشی 5G نوکیا توسط جیمز باند معرفی خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید