آلمان: اقدامات تنش زای آمریکا ممکن است باعث شروع درگیری در خاورمیانه گردد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد که اقدامات تنش زای واشنگتن در خاورمیانه ممکن است باعث بروز درگیری در این منطقه گردد.

آلمان: اقدامات تنش زای آمریکا ممکن است باعث شروع درگیری در خاورمیانه گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در مجلس این کشور گفت: پایبندی به توافق هسته ای تنها ابزار مناسب برای جلوگیری تشدید تنش است.

وی تاکید نمود که بهترین راه برای جلوگیری از تنش نظامی باقی ماندن در توافق هسته ای برجام است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین هشدار داد که اقدامات تنش زای آمریکا ممکن است باعث شروع درگیری نظامی در منطقه گردد.

پیش از این نیز احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان طی نشستی در برلین بر لزوم حل و فصل موضوع ایران به وسیله سیاسی تاکید نمودند.

اروپا روز دوشنبه از آمریکا خواست بر شدت تنش در منطقه در ارتباط با توافق هسته ای دامن نزند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم مذاکره به عنوان تنها و بهترین راه برای پرداختن به اختلافات و دوری از متشنج شدن اوضاع در منطقه تاکید نمود و گفت: به حمایت کامل از توافق هسته ای با ایران و اجرای کامل آن ادامه می دهیم.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با همتایان خود از انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران 18 اردیبهشت ماه در جلسه هیات دولت از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز اطلاع داد و گفت: اگر آنها (اروپایی ها) در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم، ولی اگر در سرانجام 60 روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.

همچنین شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام گفت: ایران از امروز (18 اردیبهشت 98) بعضی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23865

به "آلمان: اقدامات تنش زای آمریکا ممکن است باعث شروع درگیری در خاورمیانه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: اقدامات تنش زای آمریکا ممکن است باعث شروع درگیری در خاورمیانه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید