آشنایی با فستیوال های معروف غذا در انگلیس

به گزارش مجله سرگرمی، هر کسی در دام این فکر بیفتد که آشپزی انگلیسی کسالت بار یا بی مزه است، قطعاً در هیچ کدام از فستیوال های غذایی هیجان انگیز آن که تولیدکنندگان محلی، دستور پخت های نوآورانه و سرآشپزهای ماجراجو حضور دارند شرکت ننموده اند. با بازدید از یکی از این فستیوال ها متوجه خواهید شد که غذاهای انگلیسی چیزی بیش از گوشت و گیاه هستند. در این مقاله برترین فستیوال های غذایی انگلیس را برایتان گردآوری نموده ایم که از فستیوال غذای دریایی پامری دورست (Pommery Dorset) و آیل آو گارلیک وایت (Isle of Wight Garlic) تا فستیوال عظیم معروف این کشور تنوع دارند.

آشنایی با فستیوال های معروف غذا در انگلیس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

1. تیست آو لاندن

بازدید از فستیوال تیست آو لاندن (Taste of London) برای تمام شکم گردان حرفه ای یکی از بایدها به شمار می آید. این جشنواره غذایی پرتنوع که سالانه در ماه ژوئن در پارک ریجنت (Regents Park) برگزار می گردد، خواهرهایی در سرتاسر جهان مانند شهرهای تورنتو، سیدنی یا پاریس دارد. در طی این جشنواره عظیم، بیش از 40 رستوران برتر لندن غذاهای مخصوص خودشان را به میزان کم ارائه نموده و در این 5 روز، نمایش های زنده ای از آشپزهای مشهور مانند مونیکا گالتی (Monica Galetti) و مارکو پیر (Marco Pierre) هم برگزار می گردد. مستر کلاس ها هم از دیگر قسمت های قابل توجه این فستیوال هستند.

2. فستیوال آیل آو وایت گارلیک

فستیوال آیل آو وایت گارلیک (Isle of Wight Garlic Festival) در تپه های زیبا و زمین های کشاورزی بیرون نیو چرچ (Newchurch) واقع شده و همانطور که از نامش برمی آید، چیزهایی سیردار و بومی را به نمایش می گذارد. در کنار این امکان که از سیرهای بومی بخرید، می توانید از خوراکی های خوشمزه ای که با این گیاه درست شده اند امتحان نموده و حتی از بستنی و پاپ کورن سیر هم لذت ببرید! البته جدای از سیر، محصولات دیگری چون گوشت و پنیر هم به فروش می رسند. این فستیوال غذایی با موسیقی زنده و تفریحات سرگرم نماینده همراه خواهد بود. توصیه می کنیم با خودتان آدامس همراه داشته باشید!

3. فستیوال عظیم

فستیوال عظیم (The Big Feastival) توسط آشپز معروف، جِیمی اولیور (Jamie Oliver) و الکس جیمز (Alex James) سازنده پنیر و برنده جایزه، در سال 2010 پایه گذاری شد. این فستیوال در مزرعه الکس جیمز در حوالی کاتس ولدز (The Cotswolds) برگزار می گردد. البته بخشی از این جشنواره عظیم به غذا و بخش دیگرش به موسیقی اختصاص داشته و با تناسبی که با خانواده ها دارد، می تواند سه روز عالی پر از نمایش های آشپزی از آشپزهای برتر انگلیس مانند نادیا حسین (Nadiya Hussain) را برایتان فراهم کند. کلاس هایی برای عظیمسالان و بچه ها، آشپزخانه سلامت و تعداد زیادی فروشنده غذای خیابانی با غذاهای خوشمزه هم در نظر گرفته شده اند. بلیط های یک روزه، آخر هفته و کمپینگ از گزینه های پیش روی بازدیدنمایندگان هستند.

4. نورث ایست چیلی فست

برای شکم پرستانی که عاشق خوراکی های تند هستند، هیچ جایی بهتر از نورث ایست چیلی فست (North East Chilli Fest) نیست. این فستیوال که به شوخی به عنوان داغ ترین رویداد سال شهرت پیدا نموده، شامل 80 فراورینماینده غذایی مستقل می گردد که بعضی از تند ترین غذاهای کشور را به بازدیدنمایندگان عرضه می نمایند. از سس فلفل برنده جایزه و شکلات های معروف شرکت گریم ریپر (Grim Reaper) گرفته تا مربا های خانگی تند چیلی جم من (Chilli Jam Man) یا اجراهای موسیقی زنده و مسابقات تندخوری افسانه ای، هیجانات زیادی انتظار شما را می کشد.

5. فستیوال غذا و نوشیدنی لاخ لوموند

فستیوال غذا و نوشیدنی لاخ لوموند (Loch Lomond) اولین بار در سال 2005 برگزار گردید و اکنون سالانه به طور متوسط 30,000 نفر را به سمت خود جلب می نماید. در این فستیوال با نمایش های آشپزی، کلاس ها، کارگاه ها و رقابت های هیجان انگیز، برای تمام اعضای خانواده تفریح و هیجان وجود دارد. اگر چه تمرکز اصلی روی محصولات، فراورینمایندگان و فروشندگان اسکاتلندی است، اما در بین غذاهای لذیذ و وسوسه نماینده، از آشپزی مکزیک و مراکش تا ایتالیا و ژاپن هم به چشم می خورد.

6. فستیوال غذای دریایی پامری دورست

در ماه جولای هر سال، بندر قرن هفدهمی زیبای ویموث (Weymouth) میزبان یکی از لوکس ترین رویدادهای غذایی تحت عنوان فستیوال غذای دریایی پامری دورست می گردد. این جشنواره یک جشن واقعی از ماهیگیری تاریخی و تجارت های غذای دریایی دورست به حساب می آید. در اینجا نه تنها بیش از 90 فروشنده غذای دریایی وجود دارند، بلکه بازدیدنمایندگان امکان امتحان کردن غذاهای برنده، مانند کیک خرچنگ یا سالمون دودی هکس آموزشگاه (Hix Academy) را هم خواهند داشت و برنامه های آموزشی برای حفاظت از دریا و فلسفه هایی در رابطه با دریا تا بشقاب غذا هم برگزار می شوند.

7. فستیوال غذا و نوشیدنی اولدبر

فستیوال غذا و نوشیدنی اولدِبر (Aldeburgh Food and Drink Festival) که برای یازدهمین بار برگزار گردید، یکی از جنجالی ترین رویدادهای غذایی انگلیس بوده و در مجموعه هنری زنجیره ای اسنیپ مالتینگز (Snape Maltings) در کرانه رودخانه ریور اولد (River Alde) برپا می گردد. تمرکز این فستیوال روی غذاهای کاملاً بومی و گرامیداشت غذاها و نوشیدنی های سافِک (Suffolk) بوده و با بیش از 100 غرفه که محصولات و غذاهای بومی مانند پنیر و شیرینی های معروف می فروشند، بازدیدنمایندگان زیادی را به سمت خود می کشاند. این فستیوال هم با برنامه های هیجان انگیزی مانند اجراهای نمایش آشپزی، کارگاه ها و رویدادهای ملاقات با فراورینمایندگان، یک سرگرمی و آموزش کامل را برای مهمانانش فراهم می نماید.

8. میتاپیا

میتاپیا (Meatopia) توسط نویسنده مطرح غذایی، جاش اوزرسکی (Josh Ozersky) در نیویورک بنیان قرار گرفت و در سال 2013 به لندن آمده و به سادگی برای عاشقان گوشت یک بهشت واقعی را ساخت. این جشن گوشت خواری سه روزه که شعار آن گوشت بخور، بخواب و دوباره تکرار کن است، در توباکو داک (Tobacco Dock) لندن برپا شده و هر سپتامبر با آشپزهای بین المللی، فروشندگان و رستوران هایی که غذاهای گوشتی عالی درست می نمایند، تبدیل به یک جاذبه واقعی می گردد. در اینجا هم می توانید انتظار سرگرمی های جانبی مانند اجراهای موسیقی و ورکشاپ های غیررسمی را داشته باشید.

9. فستیوال غذای ابرگاونی

فستیوال غذای اَبرگاوِنی (Abergavenny Food Festival) عظیم ترین و بهترین رویداد شکم گردی ولز محسوب می گردد. این فستیوال از سال 1999 در بازار زیبای مانمِث شر (Monmouthshire) برپا شده و تعداد زیادی جایزه برده است. امروزه به طور متوسط 30,000 بازدیدنماینده به این رویداد سر می زنند و بیش از 200 فراوری نماینده غذایی برتر کشور در آن حضور دارند. مستر کلاس ها، بازارهای غذایی، امتحان کردن خوراکی ها و نمایش آشپزها همگی بخش هایی از این فستیوال هستند اما مهم ترین قسمت، مهمانی های شبانه ای خواهند بود که در قلعه ابرگاونی برپا می شوند. این مهمانی ها شامل موسیقی زنده، غذای خیابانی و آتش بازی های تماشایی هستند.

10. وگ فست

در گزینه های قبلی، رویدادهای مخصوص گوشت خواران را آوردیم و در سرانجام نوبت به یک فستیوال غذایی گیاهی می رسد. وِگ فِست (Vegfest) یکی از عظیم ترین و بهترین فستیوال های گیاهی اروپا است که توسط تام بارفورد (Tom Barford) در بریستول بنیان قرار گرفت. پس از تأسیس، این فستیوال به برایتون، لندن و گلاسکو هم رسید. امروزه شرکت نمایندگان می توانند از میان فروشندگان خوراکی های گیاهی و محصولات ارگانیک چیزهای جذابی خریداری نمایند و حتی در نمایش های زنده آشپزی نکات جدیدی را یاد بگیرند. گفتگوهایی در راستای تغذیه، سلامتی و سبک زندگی هم در این فستیوال شکل می گیرند. می توانید در شب هم با موسیقی زنده از جذابیت های وگ فست لذت ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103927

به "آشنایی با فستیوال های معروف غذا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فستیوال های معروف غذا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید