آشنایی با جاذبه های آستارا

به گزارش مجله سرگرمی، آشنایی با جاذبه های آستارا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره آشنایی با جاذبه های آستارا ،سخن خواهیم گفت.

آشنایی با جاذبه های آستارا

آستارا یا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا شهری بندری،مرزی و یکی از قطب های اقتصادی و گردشگر داخلی و بین المللی در ساحل غربی دریای خزر در شمال ایران است. این شهر مرکز شهرستانی به همین نام در شاقتصادی ترین نقطهٔ استان گیلان و در مرز ایران با جمهوری آذربایجان بوده و از نظر جغرافیایی در مرکز منطقهٔ تالش قرار گرفته است.

آستارا در قلب تالش، بین رشته کوه های سر به فلک کشیده و دریای خزر در شمال استان گیلان جای گرفته است. در کوچه پس کوچه های آستارا که قدم بزنید، متوجه سقف سفالی خانه های آن خواهید شد که جنبه تزئینی دارند و از نظر معماری نیز باعث می شوند که دمای خانه ها در فصل تابستان خنک تر از سقف های شیروانی شهرهای دیگر باشد. آستارا دارای جاذبه های طبیعی زیبا و بکر نظیر کوه، جنگل، دریا و برکه است و همچنین دارای مراکز خرید و بازارهای معروفی است. در این مطلب ما به شما جاذبه های دیدنی این شهر بی نظیر را معرفی می کنیم تا هر زمان که خواستید، به آستارا سفر کنید، بتوانید به راحتی از آن ها بازدید کنید.

تالاب بین المللی استیل

تالاب بین المللی استیل در چهار کیلومتری شهر آستارا در حاشیه جاده آستارا به تالش جای گرفته است. اهمیت اکوگردشگری این تالاب زیبا و شگفت انگیز به دلیل نزدیکی به جاده، تنوع چشم اندازهای طبیعی نظیر کوهستان، جنگل، مزارع و کشتزارهای اطراف دو چندان شده است. جالب است بدانید که به دلیل قرارگیری ریشه درختان این تالاب در آب، آن ها همواره در پهنای تالاب جابه جا می شوند و حرکت می کنند.

روستای دربند

وستای دربند در 7 کیلومتری جنوب غربی آستارا قرار گرفته است و یکی از زیباترین روستاهای این شهر محسوب می شود. این روستا به خاطر اشراف داشتن به تالاب استیل، کوهپایه های سرسبز رشته کوه های تالش و مزارع وسیع برنج، دارای موقعیت فوق العاده ای است.

گردنه حیران

حیران نام یکی از روستاهای بهشتی گیلان است که به دلیل زیبایی های بیش از حد و آب و هوای مطبوعی که دارد، یکی از نقاط گردشگری پرطرفدار ایران است. این گردنه از یک سو مشرف به کوه های پوشیده از جنگل و از سویی دیگر مشرف به دره ای نه چندان عمیق است که از میان آن رود آستارا که آق چای نام دارد، می گذرد. گردنه حیران بیشتر اوقات پوشیده از مه و در فصول گرم سال پوشیده از گل ها و گیاهان جنگلی است.

تله کابین حیران

تله کابین حیران در انتهای گردنه حیران جای گرفته است و با طی کردن یک راستا رویایی سرسبز 1500 متری به شرقی ترین نقطه پارک جنگلی فندقلو متصل می شود. ارتفاع این تله کابین از سطح دریا 1730 متر است.

آبشار لاتون

آبشار لاتون با ارتفاع 105 متر، مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران است که در 15 کیلومتری جنوب آستارا در روستای کوته کومه قرار گرفته است.

روستای کوته کومه

روستای کوته کومه، روستایی کوچک است که عمده شهرت آن به دلیل وجود آبشار لاتون، است. از دیگر مکان های مشهور این روستا می توان بهآبگرم کوچک آن اشاره کرد.

ساحل صدف

ساحل زیبای صدف آستارا یکی از تمیزترین و بکرترین مناطق ساحلی دریای خزر است که همواره پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سرتاسر کشور و دنیا است. این ساحل در 10 کیلومتری آستارا به سمت رشت جای گرفته است و امکاناتی نظیر بازی و تفریح بچه ها، طرح سالم سازی و محل شنا، استراحتگاه های موقت، پلاژهای عرضه خدمات، امکان نصب چادر، اکیپ امداد، نجات غریق و ماهیگیری دارد.

پناهگاه حیات وحش لوندویل

پناهگاه حیات وحش لوندویل در شهر آستارا در استان گیلان واقع شده است. این منطقه در سال 1352 هجری شمسی به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است. این پناهگاه، نمونه ای منحصر به فرد از باقی مانده جنگل های جلگه ای هیرکانی است که گونه های گیاهی و جانوری مهمی را در خود جای داده است.

باغ پرندگان

باغ پرندگان آستارا در ورودی جاده از آستارا از سمت شهر رشت واقع شده و بیش از 300 پرنده از 60 گونه مختلف را در خود جای داده است. برخی از این پرندگان عبارتند از طاووس، قرقاول، طوطی، مرغ های تزئینی، سرسفید کاکلی، امپراتور، بلدرچین، کبک، بلبل، قناری، مینای سخنگو و مرغ عشق.

باغ چای عباس آباد

این باغ چای زیبا در 2 کیلومتری جنوب غربی آستارا واقع شده است و به دلیل داشتن چشم اندازهای فوق العاده بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این باغ تنها مرکز کشت چای در آستارا است.

کوه اسپیناس

رشته کوه باشکوه و پرابهت اسپیناس پشت تالاب حیرت انگیز استیل واقع شده است و آبشار مرتفع لاتون نیز از دامنه های این رشته کوه سرچشمه می گیرد.

ساحل شریعتی

ساحل شریعتی در داخل شهر، کنار جاده ترانزیتی منتهی به اداره گمرک بندر آستارا جای گرفته است. این پارک و ساحل گردشگری و تفریحی از هر لحاظ میان سواحل شاقتصادی کشور بی نظیر است و بازدید از آن خاطره ای به یادماندنی را در ذهن تان ثبت خواهد کرد.

بازار بزرگ ساحلی آستارا

بازار بزرگ ساحلی آستارا یکی از مهم ترین مراکز تجاری استان گیلان و از معروف ترین بازارهای ایران است که در میان مردمان محلی آستارا با نام بساط شناخته می شود.

بهشت کاکتوس ها

این باغ زیبا در سال 1356 هجری شمسی در خیابان فارابی افتتاح شده و از 220 نوع کاکتوس مختلف از کشورهای برزیل، مکزیک، پرو، بولیوی،آرژانتین و آمریکای جنوبی است. پرقدمت ترین و پیرترین کاکتوس خاورمیانه نیز در این بهشت زیبا زندگی می کند.

بقعه پیر قطب الدین

بقعه پیر قطب الدین در 3 کیلومتری جاده آستارا به اردبیل در داخل قبرستان روستای باغچه سرا، روی تپه نسبتا بلندی جای گرفته است. این بنای آجری که طول آن بیش از 11 متر و عرض آن 6 متر است، متعلق به دوره قاجاریه است.

پارک جنگلی بی بی یانلو

پارک جنگلی بی بی یانلو از جنگل های هیرکانی کشور است که در 5 کیلومتری آستارا، در حاشیه جاده آستارا به اردبیل جای گرفته است. این پارک بی نظیر دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فرد و خاصی است که توجه طبیعت دوستان و گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

تالاب آق

تالاب آق بین لوندویل و بخش مرکزی آستارا واقع شده است. حجم آب این تالاب در حال حاضر به دلیل برداشت بی رویه برای مصارف کشاورزی و نیز برداشت غیرمجاز شن و ماسه کاهش پیدا کرده، اما باز با این حال اکوسیستم این تالاب هنوز زنده و فعال است و از جمله مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده کشور به شمار می رود. در این تالاب می توانید نظاره گر 61 گونه پرنده زمستان گذران و مهاجر باشید.

آستاراچای

رود آستارا، رود کوچکی است که آستاراچای نام دارد و در مرز میان ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد. این رود زیبا در ایران شامل سه شاخه فرعی است که دو شاخه آن از ارتفاعات حیران و یک شاخه دیگر آن از ارتفاعات جنگلی بهارستان جریان می یابند. کناره های این رودخانهزیبا از درختان سرسبز و بیشه زارها پوشیده شده است و دارای منظره حیرت انگیز و خارق العاده ای است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86004

به "آشنایی با جاذبه های آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید