Windows Package Manager معرفی شد

به گزارش مجله سرگرمی، مایکروسافت با رونمایی از یک سیستم مدیریت پکیج جدید کاربران ویندوز را غافلگیر کرد. این ابزار که مبتنی بر cmd است به توسعه دهندگان و کاربران اجازه می دهد تا هر برنامه ای را با تنها یک دستور ساده نصب کنند.

Windows Package Manager معرفی شد

مایکروسافت با انتشار Windows Package Manager می خواهد مسئله ای که کاربران پس از خرید نصب سیستم جدید با نصب برنامه ها دارند را حل نماید. فروشگاه ویندوز مرکز دریافت تمام اپ های ویندوز است، ولی بیشتر کاربران حرفه ای و حتی توسعه دهندگان از آن استفاده نکرده و به سراغ ابزارهای مدیریت پکیج مثل Chocolatey می فرایند و یا اپ ها را از اینترنت دانلود می کنند.

حال به کمک Windows Package Manager یا winget می توان به آسانی برنامه ها را از طریق خط فرمان نصب کرد. برای مثال می توان با تایپ کردن عبارت winget install Steam در cmd آخرین نسخه استیم را روی سیستم نصب کرد. از آنجا که برنامه هایی مثل WinRAR، استیم، Zoom و برخی برنامه ها هنوز در استور وجود ندارند، استفاده از این ابزار برای نصب آن ها کاربردی خواهد بود.

تعدادی از برنامه هایی که با Windows Package Manager در دسترس هستند.

از آنجا که Windows Package Manager به تازگی منتشر شده و فعلاً نسخه پیش نمایش آن در دسترس کاربران قرار گرفته است، همه برنامه ها در آن لیست نشده اند و مثلاً برنامه های ویندوز استور هنوز در آن در دسترس نیستند، چون مایکروسافت در حال ایجاد یک مخزن جداگانه از اپ ها و اعتبارسنجی آنهاست. این شرکت در آپدیت های بعدی پشتیبانی از اپلیکیشن استور را نیز به این ابزار اضافه می کند.

انتشار این ابزار زنگ خطر را برای ویندوز استور به صدا درآورده است. پشتیبانی مایکروسافت از این فروشگاه ضعیف بوده و بسکمک از توسعه دهندگان آن را نادیده می گیرند. امید است این شرکت در آینده با ترکیب Windows Package Manager و ویندوز استور، فروشگاه بهتری را منتشر کند تا همه کاربران این سیستم عامل بتوانند بدون نیاز به باز کردن خط فرمان به آسانی به برنامه ها دسترسی پیدا کنند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 مرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91437

به "Windows Package Manager معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Windows Package Manager معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید