8 گوشی اندرویدی که می توانند بهترین جایگزین آیفون 12 باشند

به گزارش مجله سرگرمی، گوشی های سری آیفون 12 بهترین آیفون هایی هستند که اپل تا به امروز تولید کرده و شکی در آن نیست. این گوشی ها در 4 مدل و با قیمت پایه 699 - 1099 دلار برای آیفون 12 مینی تا آیفون 12 پرو مکس در دسترس قرار دارند و به همین خاطر امسال بیشتر از هر سال دیگر، کاربران توان خرید آیفون ها را خواهند داشت. با این حال بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از گوشی های اندرویدی استفاده کنند اما نمی دانند چه محصولاتی می توانند رقیب خوبی برای آیفون های جدید باشند. در این مطلب به معرفی تعدادی گوشی اندرویدی می پردازیم که می توانند بهترین جایگزین آیفون 12 باشند.

8 گوشی اندرویدی که می توانند بهترین جایگزین آیفون 12 باشند

بخشی از گوشی هایی که در ادامه معرفی می شوند از لحاظ قیمتی با آیفون ها در یک محدوده قرار می گیرند. در واقع هدف از این مطلب، لزوما معرفی گوشی هایی نیست که قیمت پایین تری از آیفون های جدید داشته باشند. بلکه محصولاتی است که در دنیای اندروید، بتوانند به خوبی آیفون 12 در دنیای iOS باشند.

برای این منظور به سراغ 4 برند محبوب و معروف می رویم؛ سامسونگ، وان پلاس، ال جی و شیائومی. هر 4 شرکت در سبد محصولات خود، نمونه های قدرتمندی را در اختیار دارند که می توانند شانه به شانه آیفون های جدید حرکت کرده و نیاز کاربران را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند.

  • چرا عرضه زودهنگام گلکسی S21 تصمیم درستی است؟

سامسونگ

1. سری گلکسی اس 20

سری گلکسی اس 20 سامسونگ با بدشانسی عجیبی روبرو شدند. سامسونگ آن ها را درست زمانی که شیوع ویروس کرونا آغاز شده بود رونمایی کرد و آن رویداد آنپکد هم آخرین رویدادی بود که به صورت حضوری برگزار شد. قیمت بالای این سری هم مزید بر علت شد تا کاربران آن قدرها به خرید گوشی های این سری تمایل نشان ندهند.

اما بعدا متوجه این موضوع شدیم که گویا قیمت بسیاری از پرچم دارها در سال 2020 افزایش پیدا کرده و همچنین بعد از فروکش کردن شدت کرونا در بازارهایی که سامسونگ در آن ها عملکرد خوبی داشت، گلکسی اس 20 و دو برادر بزرگترش توانستند با استقبال خوبی روبرو شوند. این گوشی ها از پردازنده اسنپدراگون 865 در بازار آمریکا و کره جنوبی و اگزینوس 990 در بازارهای بین المللی بهره می برند. نمایشگر همه آن ها هم از رفرش ریت 120 هرتز در وضوح +FHD پشتیبانی می کند و اگر کاربر بخواهد وضوح را به +QHD افزایش دهد، این میزان به 60 هرتز کاهش پیدا می کند.

قدرتمندترین گوشی از این سری، گلکسی اس 20 اولترا است که در کنار بهره مندی از تمام قابلیت های بالا، از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی و دوربین پریسکوپی با قابلیت بزرگ نمایی 100 برابری دیجیتال، 10 برابری هیبریدی و 4 برابری اپتیکال بهره می برد. حتی در قدرتمندترین نسخه آن هم سامسونگ از 16 گیگابایت رم استفاده کرده تا این محصول تقریبا به یکی از گوشی های بی رقیب از لحاظ قدرت سخت افزاری بدل شود.

  • مقایسه آیفون 12 پرو مکس با گلکسی نوت 20 اولترا

2. گلکسی نوت 20 اولترا

اگر به گوشی های سری اس 20 با قابلیت پشتیبانی از قلم علاقه مند هستید، سری نوت 20 هم می توانند انتخاب خوبی باشند. اگرچه سامسونگ مدل استاندارد را با بدنه پلاستیکی و نمایشگری 60 هرتزی راهی بازار کرد، اما مدل اولترا را می توان پرچم دار شایسته ای دانست.

متأسفانه برخی از قابلیت های اس 20 اولترا نظیر باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، رم 16 گیگابایتی و دوربین پریسکوپی با توان عالی در زمینه بزرگ نمایی در این گوشی وجود ندارد، اما در عوض کاربر به پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس، قلم S-Pen با قابلیت های گوناگون و جذاب و ظاهری زیباتر دسترسی خواهد داشت.

این گوشی از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، نمایشگر 120 هرتزی، دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگ نمایی اپتیکال 5 برابری و 12 مگاپیکسلی فوق عریض مجهز شده و کیفیت عکاسی و فیلم برداری هم در آن فوق العاده است.

3. گلکسی اس 20 فن ادیشن

اگر به دنبال محصولی ارزان قیمت هستید، گلکسی اس 20 فن ادیشن می تواند انتخاب بسیار خوبی در محدوده قیمتی 700 دلار باشد. این گوشی تقریبا تمام آنچه که از نوت 20 انتظار دارید را بدون پشتیبانی از قلم در اختیارتان قرار می دهد و البته قابلیت های بسیار خوبی هم دارد. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، دوربین هایی مشابه دوربین گلکسی اس 20، رفرش ریت 120 هرتزی و بهره مندی از استاندارد ضد آب IP68، از مشخصه های خوب این گوشی به حساب می آیند. همچنین تمام گوشی های نام برده از سامسونگ به مدت سه سال به روزرسانی اندروید دریافت می کنند تا فاصله آن ها با اپل و iOS در این زمینه کمتر و کمتر شود.

  • آیفون 12 5G در مقابل گلکسی اس 20 فن ادیشن؛ نبرد پرچم داران مقرون به صرفه

وان پلاس

4. وان پلاس 8 پرو

در بین محصولات وان پلاس، پرچم داران سری 8 بی نظیرند. این گوشی ها برای اولین بار، فراتر از محدوده قیمتی رفتند که وان پلاس معمولا برای گوشی های خود در نظر می گرفت. اما همچنان قیمت حدودا 1000 دلار برای محصولی که از پردازنده اسنپدراگون 865، 8/12 گیگابایت رم، باتری 4510 میلی آمپر ساعتی و شارژر سریع 30 واتی بهره می برد، آن قدرها زیاد نیست. به خصوص اینکه این روزها قیمت این محصول به 800 دلار هم کاهش پیدا کرده.

از قابلیت های خوب این گوشی می توان به نمایشگر 120 هرتزی حتی در وضوح +QHD، دوربین های 48 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض، 8 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگ نمایی 3 برابری اپتیکال و 5 مگاپیکسلی فیلتر رنگ و قیمت نسبتا مناسب به نسبت پرچم دارهای دیگر اشاره کرد.

علاوه بر این ها، وان پلاس هم شهرت خوبی در ارائه به روزرسانی برای گوشی های خود دارد و معمولا پرچم داران خود را به مدت سه سال به روزرسانی می کند. همان طور که وان پلاس 5 و 5T را به همین میزان به روزرسانی کرد. بنابراین می توان گفت در کنار گوشی های سامسونگ، کننده های وان پلاس می توانند بهترین جایگزین آیفون 12 باشند.

5. وان پلاس 8

کننده دیگر وان پلاس که به خاطر نمایشگر کوچکتر با وضوح و رفرش ریت کمتر (+FHD و 90 هرتز)، دوربین های ضعیف تر (فوق عریض 16 مگاپیکسلی، بهره مند نبودن از دوربین تله فوتو) و باتری ضعیف تر، قیمت پایین تری از مدل پرو دارد (حدودا 650 دلار)، می تواند گزینه بسیار خوبی برای علاقه مندان به گوشی های اندرویدی باشد، وان پلاس 8 است. این گوشی شاید در بخش دوربین نتواند مانند پرچم دارهای مطرح بازار ظاهر شود اما قطعا یکی از قدرتمندترین محصولاتی است که می توانید به عنوان یک پرچم دار مقرون به صرفه خریداری کنید.

6. وان پلاس 8 تی

گوشی دیگری هم که می توانید از بین محصولات وان پلاس به عنوان جایگزین آیفون 12 انتخاب کنید، وان پلاس 8 تی است که به تازگی معرفی شده و تقریبا می توان آن را مشابه وان پلاس 8 دانست. جز اینکه از نمایشگر 120 هرتزی، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژر بسیار سریع 65 واتی بهره می برد که سرعت بسیار بالایی در شارژ گوشی دارد.

  • مقایسه آیفون 12 با وان پلاس 8 تی

ال جی

7. ال جی وی 60

یکی دیگر از محصولاتی که می تواند جایگزین خوبی برای آیفون 12 باشد، ال جی وی 60 است. البته مدت زمان زیادی است که ال جی مانند قبل در زمینه ساخت گوشی های هوشمند مطرح نیست. اما طی یک سال گذشته این شرکت پیشرفت خوبی داشت و توانست محصولات جالب و هیجان انگیزی را راهی بازار کند.

یکی از این گوشی ها ال جی وی 60 است که در محدوده قیمتی 800 دلار قرار می گیرد. علاوه بر اسنپدراگون 865، این گوشی از قابلیت های دیگری نظیر 8 گیگابایت رم، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، قابلیت فیلم برداری در وضوح 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و استاندارد نظامی MIL-STD-810G بهره می برد.

یک قابلیت جالب دیگر هم بهره مندی از نمایشگر ثانویه است. این نمایشگر همراه با گوشی عرضه نمی شود اما به صورت لوازم جانبی در دسترس واقع شده است و کاربر می تواند با قرار دادن آن در کنار گوشی، آن را به یک محصول تاشو تبدیل کند. البته این نمایشگر گوشی را به شکل گوشی های تاشوی کنونی در نمی آورد اما با این حال یکی از قابلیت هایی است که در گوشی های اندرویدی دیگر و آیفون ها شاهد آن نیستیم.

از طرفی در مقایسه با پرچم داران اندرویدی، یک سری قابلیت ها نظیر رفرش ریت 120 هرتزی یا حتی 90 هرتزی و شارژر بسیار سریع در این محصول وجود ندارد. اما می بینیم که در سری آیفون 12 اپل هم چنین قابلیت هایی وجود ندارد. حتی شارژر هم درون جعبه این گوشی ها نیست.

شیائومی

8. شیائومی می 10 پرو

آخرین محصولی که می توانیم آن را به عنوان جایگزین شایسته آیفون 12 انتخاب کنیم، شیائومی می 10 پرو است. محصولی که از قابلیت های بسیار خوبی بهره می برد. شیائومی در این محصول از پردازنده اسنپدراگون 865، 8/12 گیگابایت رم، دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگ نمایی 10 برابری اپتیکال-هیبریدی، 12 مگاپیکسلی مخصوص پرتره و 20 مگاپیکسلی فوق عریض استفاده کرده.

به عنوان منبع تغذیه می 10 پرو، از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و یک شارژر سیمی 50 واتی استفاده شده که سرعت بسیار خوبی هم دارد. شیائومی این گوشی را در محدوده قیمتی 800 - 1000 دلار راهی بازار کرده که آن را به یکی از مناسب ترین محصولات در بین پرچم داران اندرویدی بدل می کند.

مسلما گوشی های بسیار بیشتری وجود دارند که می توانند در این لیست حضور پیدا کنند. نظیر گوگل پیکسل 5، گوشی های هواوی، ردمی و شرکت های دیگر. اما این گوشی ها در بازار کشور ما فروش بیشتری داشته و دسترسی به آن ها هم به نسبت ساده تر از باقی برندهاست.

  • اندروید 11 در مقابل iOS 14؛ سیستم عامل موبایل برتر 2020 کدام است؟

Android Authority

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 117015

به "8 گوشی اندرویدی که می توانند بهترین جایگزین آیفون 12 باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 گوشی اندرویدی که می توانند بهترین جایگزین آیفون 12 باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید