70 درصد موتورسیکلت های تولیدی کشور غیر استاندارد و دودزا است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که 70 درصد موتورسیکلت های تولیدی کشور غیر استاندارد و دودزا است، گفت: در تهران آلودگی توسط موتورسیکلت پنج برابر خودروی سواری است.

70 درصد موتورسیکلت های تولیدی کشور غیر استاندارد و دودزا است

به گزارش مهر، عیسی کلانتری ظهر آدینه در جریان افتتاح پروژه های محیط زیستی آستارا در جمع خبرنگاران گفت: شمال کشور با توجه به گردشگرپذیر بودن در حوزه زیست محیطی با معضل پسماند درگیر بوده که برطرف آن مستلزم حمایت دولت و همکاری مردم و تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پسماند را بزرگ ترین معضل استان های شمالی کشور عنوان کرد و گفت: بودجه یک میلیارد و 300 میلیون دلاری پیش بینی شده از سوی دولت در حوزه پسماند متاسفانه تصویب نشده و به بخش دیگری اختصاص یافت.

کلانتری با اشاره به این که با همکاری وزارت نفت بخش عمده نیروگاه های کشور از سوخت گاز طبیعی استفاده می نمایند، گفت: در مرحله نخست از سوخت مازوت در کلانشهرهای کشور نباید استفاده کنیم و در این رابطه سال جاری در بیش از 90 درصد نیروگاه ها از سوخت گاز استفاده شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر این که استفاده از هوای پاک و سالم حق مردم است، گفت: پالایشگاه های ایران از بازدهی مناسبی برخوردار نیستند و روزانه بیش از 400 هزار بشکه مازوت فراوری نموده که نمی توانند صادر نمایند از سوی دیگر سازمان محیط زیست نیز اجازه استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را نمی دهد.

به گفته این مسئول بزرگ ترین مشکل در این حوزه، استفاده از خودروها و سوخت های غیر استاندارد است.

کلانتری با بیان این که بیش از 70 درصد موتورسیکلت های فراوریی کشور غیر استاندارد و دودزا است، گفت: در کلانشهر تهران آلودگی توسط موتورسیکلت پنج برابر یک خودروی سواری است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12835

به "70 درصد موتورسیکلت های تولیدی کشور غیر استاندارد و دودزا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد موتورسیکلت های تولیدی کشور غیر استاندارد و دودزا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید