6 تا از بهترین دانشگاه های روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، روسیه به طرز نفس گیر، غیرقابل توصیف و خیر کننده ای زیباست. این سرزمین قابل احترام و وسیع جایی است که در کنار مراکز شهر شلوغ، دارای پهنه های بکر و اهلی نشده است و ماجراجویی در گوشه گوشه اش در کمین است. از امپراطوری باشکوه گرفته تا توندراهای یخ زده سیبری و از بناهای باستانی دوران شوروی گرفته تا فرهنگ شهری جذاب آن، همه و همه نشان دهنده این است که روسیه سرزمین تناقض ها و برترین هاست. بی دلیل نیست که چرچیل آن را به عنوان معمایی پیچیده شده در یک رمز و راز مبهم توصیف نموده است.

6 تا از بهترین دانشگاه های روسیه

روسیه که یکی از پررونق ترین اقتصادهای جهانست میخواهد تا سیستم تحصیلات دانشگاهی خود را بین المللی تر کند و برای رشد دانشگاه ها و گسترش مهاجرت دانشجوهای جهانی در حال سرمایه گذاری است. در یکی از رتبه بندی های معتبر جهانی اسم 24 دانشگاه روسیه به چشم می خورد که 10 تای آن ها در بین 400 دانشگاه برتر جهان هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با 6 تا از بهترین دانشگاه های روسیه آشنا شوید.

متوسط هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

در طول دهه گذشته تحصیلات دانشگاهی در روسیه تغییرات زیادی نموده است و حدود 6.7 میلیارد دلار در بین سال های 2011 تا 2015 برای بهبود امکانات و تجهیرات فنی دانشگاه ها و آموزش کارکنان هزینه شده است. روسیه در سال 2003 با امضای قراردادی متعهد شد تا سیستم دانشگاهی خود را مثل بیشتر دانشگاه های اروپایی کند. این به این معنی است که در دانشگاه های روسیه باید 4 سال برای لیسانس و 5 سال برای تخصص درس بخوانید. اگر به این فکر می کنید که آیا برای تحصیل از تور روسیه بهره ببرید یا نه بهتر است که قبل از آن تحقیق کنید تا بدانید که کدام یک از دانشگاه های این کشور بهتر است.

1. دانشگاه دولتی لومونسـف مسکو (Lomonosov Moscow State University)

این دانشگاه دولتی یکی از مهمترین دانشگاه های روسیه است و بر روی تپه ای به اسم تپه گنجشکان در مسکو قرار گرفته است. این دانشگاه بزرگ از نظر معماری یکی از زیباترین دانشگاه های جهان به شمار می رود و اولین بار در سال 1775به دستور شخصی به اسم لومونسـف در میدان سرخ تاسیس شد. در ساخت ساختمان اصلی آن از سبک معماری گوتیک و باروک استفاده شده است و ساختمان اصلی آن عنوان بلندترین ساختمان آموزشی جهان را دارد. این دانشگاه کتابخانه معروف و مهمی دارد که در طول بیش از 100 سال تنها کتابخانه مسکو بوده است. این دانشگاه در رتبه بندی QS برای سومین سال متوالی عنوان بهترین دانشگاه روسیه را به دست آورده است. حدود 47 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام نموده اند که از بین آن ها 7 هزار نفر مشغول تحصیلات لیسانس و 4 هزار نفر از دانشجوهای بین المللی هستند. این دانشگاه از 380 اداره، 39 دانشکده، 15 موسسه تحقیقاتی، 4 موزه و 6 پردیس در روسیه و خارج از کشور تشکیل شده و یکی از پردیس های آن نه فقط نزدیک پایتخت با فرهنگ این کشور است بلکه یکی از باشکوه ترین پردیس های جهانست.

2. دانشگاه دولتی نووسیبیرک (Novosibirsk State University)

این دانشگاه در بین دانشگاه هایی که بیشتر از 100 سال از عمرشان نمی گذرد یکی از بهترین هاست. دانشگاه در سال 1959 تاسیس شده و در رنکینگ EECA رتبه دوم را به دست آورده است. این دانشگاه خیلی سریع به یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه تبدیل شده هر چند که تعداد دانشجوهای آن نسبتا کم و حدود 6 هزار نفر است. دانشگاه در بیرون شهر نووسیبیرک قرار گرفته است شهری که بعد از مسکو و سنت پترزبورگ سومین شهر پرجمعیت روسیه است. با اینکه این شهر نسبت به دو شهر دیگر کمتر شناخته شده است اما فرهنگ غنی و شب های سرزنده آن را تبدیل به شهر مناسبی برای دانشجویان نموده است.

3. دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ (Saint Petersburg State University)

این دانشگاه قدیمی ترین و یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه است و در رنکینگ EECA رتبه 4 را در سال 2018 بدست آورده. دانشگاه در سال 1724 توسط پترکبیر تاسیس شد و حدود 30 هزار دانشجو دارد که 3 هزار نفر آن ها دانشجوهای بین المللی هستند. این دانشگاه بیش از 400 ساختمان و 25 دانشکده دارد که در سراسر شهر پراکنده هستند. دو تا از مهمترین پردیس های این دانشگاه در جزیره Vasilyevsky و پترهوف قرار گرفته است.

4. دانشگاه دولتی تومسک (Tomsk State University)

این دانشگاه که ساختش به سال 1880 برمی شود یکی از قدیمی ترین دانشگاه های منطقه آسیایی روسیه است و در رنکینگ EECA سال 2018 رتبه یازدهم را آورده است. در حال حاضر دانشگاه با 23 دانشکده حدود 23 هزار دانشجو دارد و در رشته های زبان های مدرن، فیزیک و علم نجوم در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

5. دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو

این دانشگاه که در رنکینگ EECA به رتبه 13 رسیده در سال 1946 افتتاح شد و از یک سیستم آموزشی منحصربفردی استفاده می نماید که در آن دانشجویان معمولا بیشتر تحقیقات را در بیرون دانشگاه انجام می دهند. این دانشگاه در رشته های فیزیک، نجوم و همینطور علوم طبیعی در بین بهترین دانشگاه هاست. در این دانشگاه حدود 5700 دانشجو ثبت نام نموده اند و فارغ التحصیلان آن شامل تعدادی از برجسته ترین دانشمندان، فیزیکدانان و سیاست مداران هستند.

6. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مفی (National Research Nuclear University Mephi)

این دانشگاه در سال 1942 توسط موسسه فنی مسکو تاسیس شد و امروز یکی از معتبرترین دانشگاه های فنی روسیه است. همانطور که از اسم دانشگاه معلوم است بر روی صنعت هسته ای و همینطور فیزیک، مهندسی و ریاضیات متمرکز است. با این حال این موسسه که تعدادی از برندگان جایزه نوبل در بین فارغ التحصیلان آن هستند کارهای زیادی برای رشد برنامه هایش در رشته های علوم اقتصاد، علوم انسانی و زبان های خارجی انجام می دهد. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای سال جاری در رشته های فیزیک و نجوم در بین 100 دانشگاه برتر و در رشته های الکتریکی و مهندسی الکتریکی در بین 300 دانشگاه برتر جهان بود.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38796

به "6 تا از بهترین دانشگاه های روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 تا از بهترین دانشگاه های روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید