6 اثر معنوی فارس در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت 6 اثر معنوی فارس در فهرست آثار معنوی کشور اطلاع داد.

6 اثر معنوی فارس در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس مصیب امیری گفت: مراسم رمضونی و مراسم سر کل او (تعویض پایکوبی داماد بر سر برکه آب) از شهرستان لار ، مراسم کلوخ پز از شهرستان اقلید، چرخ بافی در عشایر فارس، گلیم سنتی پشت کوه از شهرستان نی ریز و عروسک لیلی دو دستی در شهرستان ممسنی از جمله آیین های استان فارس است که در همایش ثبت مواریث معنوی کشور رتبه ملی گرفتند.

امیری با اشاره به اینکه کمیته ثبت میراث ناملموس کشور با حضور استان های کرمانشاه، خراسان جنوبی، گلستان، لرستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، مازندران، یزد و فارس برگزار گردید، اضافه کرد: از استان فارس 6 پرونده ثبت میراث ناملموس در این کمیته بوده است که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هریک از این آیین ها هر 6 پرونده ارسالی فارس مورد تأیید داوران نهاده شده و 6 آیین معرفی شده در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیدند.

جشنواره بین المللی شعر انقلاب سبب تقویت خلاقیت ادبی شیراز می گردد

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز برگزاری ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب در شیراز را زمینه ساز تقویت خلاقیت ادبی، هنری و فرهنگی و همچنین یاری به توسعه گردشگری ادبی در شیراز مطرح کرد.

به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، احمد همتی با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی شعر انقلاب در شیراز گفت: میزبانی شیراز از این جشنواره سبب تقویت خلاقیت ادبی، هنری و فرهنگی و همچنین یاری به توسعه و رونق گردشگری ادبی در شیراز می گردد.

وی با بیان اینکه در روز نخست جشنواره همزمان با استان فارس، شب شعر انقلاب در 30 استان کشور نیز برگزار می گردد اضافه کرد: این دوره از جشنواره در دو قالب شعر نو و سنتی و در بخش ملی و بین الملل برگزار می گردد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز به برگزاری جشنواره شعر انقلاب اسلامی در روزهای هفتم و هشتم دی ماه در شیراز اشاره و اعلام کرد: این جشنواره با همکاری دستگاه های مختلف، با موضوع حوزه هنری استان فارس و سازمان تبلیغات اسلامی استان و با حضور شعرای ارزشمند و گرانقدر داخلی و خارجی و تعدادی از شاعران بومی استان فارس و سایر نقاط کشور و با حضور میهمانانی از خارج از کشور برگزار می گردد.

گودال به انتهای تصویربرداری رسید

تصویربرداری و فراوری فیلم گودال به نویسندگی و کارگردانی محسن سلمانی از سینماگران شیرازی در مرحله سرانجامی نهاده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پس از حضور فیلم سلف پرتره ساخته قبلی وی در جشنواره های مختلف جهانی و کسب جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره ایندی وایز امریکا، تصویربرداری و فراوری فیلم گودال آدینه 3 دی ماه در اطراف شیراز به سرانجام رسید.

گودال که ششمین ساخته این کارگردان شیرازی است، داستان زنی را بازگو می نماید که برای دفن کردن جسدی وارد بیابان اطراف شهر شده و با سارق کابلی روبرو می گردد.

محسن سلمانی متولد 1364 شیراز، فارغ التحصیل رشته صنایع شیمیایی و دانش آموخته انجمن سینمای جوانان است. عوامل فیلم یاد شده را نویسنده و کارگردان محسن سلمانی، تهیه کننده علیرضا بابایی، بازیگران مجتبی فلاحی، شهرزاد بداغی، مدیر برنامه ریزی و دستیار کارگردان مرضیه شجاعیان، تصویر و نور محمود عباسی، عکاس مرضیه شجاعیان، صدابردار علیرضا صفایی، گریم مهسا مهدی زاده و تدوین را مرضیه شجاعیان برعهده دارند.

شارژ 10: شارژ 10: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

جعبه مهر: جعبه مهر: با همدیگر مهربان باشیم

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71405

به "6 اثر معنوی فارس در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اثر معنوی فارس در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید