4 فناوری جذاب نمایشگاه CES 2020

به گزارش مجله سرگرمی، نمایشگاه علم و فناوری نمایشگاه CES 2020 به طور رسمی از سه شنبه افتتاح شد. این نمایشگاه تا 10 ژانویه امسال میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برای عموم شروع برگزار می گردد و میزبان شرکت های بزرگ و غول های تکنولوژی متعددی در دنیا است.

4 فناوری جذاب نمایشگاه CES 2020

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه بین المللی CES در سال 2020 نیز مانند سال های گذشته، عرصه ای برای معرفی برترین محصولات فناوری خواهد بود. طی این خبر قصد داریم چهار نمونه از بهترین فناوری هایی که تا به امروز از آنها رونمایی شده است را معرفی کنیم.

صندوق پست هوشمند

اخیرا شرکت کانادایی Danby plans پیروز به صندوق پستی هوشمند شده است که از لحاظ امنیت همانند گاو صندوق است تا یک صندوق پستی. ساختار صندوق پستی که این شرکت طراحی نموده به گونه ای است که دست سارقان را از سرقت نامه و یا بسته هایی که برای افراد ارسال می گردد کوتاه می نماید چرا که این صندوق پستی مجهز به سیستم ضد سرقت است و تنها صاحبان آن می توانند با وارد کردن یک کد خاص آن را باز نمایند. علاوه بر این این صندوق پست هوشمند را همچنین می توان از راه دور توسط یک برنامه با گوشی هوشمند نیز کنترل کرد. صندوق پستی مذکور همچنین مجهز به یک دوربین سنجش حرکتی است که تصاویر افراد هنگام تحویل بسته ها را ضبط می نماید. قیمت این صندوق پست هوشمند 399 دلار است.

آفتاب گیر خودرو هوشمند

شرکت بوش یک آفتاب گیر جدید برای خودرو طراحی نموده است که با اینکه با استفاده از فناوری تشخیص چهره جلوی تابش مستقیم نور خورشید را به چشمان راننده می گیرد، اما دید او را مسدود نمی نماید. شرکت بوش(Bosch) پیروز به طراحی آفتاب گیر خودرو فوق العاده پیشرفته شده است که هم می تواند جلوی تابش آفتاب به چشم راننده را بگیرد و هم مانع از دید وی نگردد.

این آفتاب گیر موسوم به آفتاب گیر مجازی(Virtual Visor) از یک پنل ال سی دی شفاف و یک دوربین رو در روی راننده ساخته شده است که از نرم افزار تشخیص چهره و ردیابی چهره توسط هوش مصنوعی برای مشخص تابش خورشید روی چهره راننده استفاده می نماید. این آفتاب گیر با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی، دید راننده را تجزیه و تحلیل می نماید و سپس با استفاده از فناوری کریستال مایع بخشی از این آفتاب گیر را که نور خورشید به وسیله آن به چشم راننده می تابد، تاریک می نماید. در حالی که بقیه صفحه نمایش همچنان شفاف باقی می ماند و مانند آفتاب گیرهای سنتی میدان دید راننده را محدود نمی نماید.

ربات هوشمند سرویس بهداشتی

شرکت Charmin اخیرا پیروز به توسعه رباتی شده است که برای کاربران تجربه یک سرویس بهداشتی هوشمند را به ارمغان می آورد. این ربات دوچرخ RollBot نام دارد و می تواند دستمال توالت را حمل کند و هر زمان که کاربران به دستمال احتیاج داشتند به آنها تحویل دهد و علاوه بر آن به دلیل حسگرهایی که دارد می تواند بوی بد حمام و توالت را تشخیص دهد.

قلاده سگ هوشمند

شرکت SpotOn اخیرا قلاده ای برای سگ ها توسعه داده که مجهز به جی.پی.اس است و به کاربران امکان می دهد تا اگر سگ آنها فرار کرد در هر مکانی که باشد آن را پیدا نمایند. سیستم جی پی اس مذکور به گوشی هوشمند افراد متصل می گردد و در مواقع اضطراری همانند دور شدن سگ آنها به آنها هشدار می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66440

به "4 فناوری جذاب نمایشگاه CES 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 فناوری جذاب نمایشگاه CES 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید