20 ترفند فوق العاده برای سفر ارزان به استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، ترفندهای سفر به استانبول

اگر جزو گردشگرانی هستید که می خواهید به استانبول سفر کنید و نمی دانید که برای کاهش هزینه های خود چه راهکارها و ترفندهایی را استفاده نمایید، با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. می خواهیم برای شما خوانندگان ترفندهای سفر به استانبول را برای هر چه کمتر کردن هزینه های سفر و یا راحتی در سفر را بیان کنیم. استانبول نه تنها یکی از بهترین شهرهای توریستی دنیا است؛ بلکه جزو بزرگترین این شهرها هم محسوب می گردد. قرارگیری خوب استانبول در میان دو قاره آسیا و اروپا و دسترسی آسان از تمام کشورها به این شهر، گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

20 ترفند فوق العاده برای سفر ارزان به استانبول

1- اطلاعات کلی سفر به استانبول

قبل از اینکه شما را با ترفندهای سفر به استانبول آشنا نماییم، بهتر دیدیم که کمی راجع به خصوصیات این شهر اطلاعات کلی بدهیم. مطمئن باشید که در یک سفر نخواهید توانست که تمام جاذبه های این شهر را یکجا ببینید. جاذبه های استانبول به همراه دسترسی به دریای مرمره و دریای سیاه به وسیله تنگه زیبای بسفر شما را مجاب می نماید که بارها به این شهر ترکیه سفر کنید. بیشتر دیدنی های استانبول در سمت اروپایی و حدود 30 درصد از جمعیت این شهر در قسمت آسیایی آن زندگی می نمایند. بنابراین اینجا شهری است که می توانید هم با مردم آسیایی و هم با مردم اروپایی ارتباط برقرار کنید.

مطالبی که در ادامه می خوانید نه تنها برای کاهش هزینه های سفر به استانبول بلکه برای داشتن سفری آسان و راحت مفید خواهد بود. بیشتر این راهکارها توسط گردشگران استانبول استفاده شده اند و نتایج خوبی هم برایشان داشته است. لازم نیست که مو به موی 20 ترفند برای سفر به استانبول را رعایت کنید. چرا که تنها دانستن موضوعی آن ها، می تواند یکی از نکات سفر به استانبول برای شما مسافران ایرانی باشد.

2- بهترین زمان سفر به استانبول

مناسب ترین و بهترین زمان سفر به استانبول دو موضوع جداگانه هستند. بهترین زمان سفر به استانبول برای بیشتر گردشگران خارجی تقریبا بین ماه های اوایل اسفند تا اوایل خرداد و بین ماه های اوایل شهریور تا اوایل آذر است در مجموع می توان دو فصل بهار و پاییز را برای سفر یکی از بهترین زمان ها دانست. چرا که آب و هوای استانبول بسیار عالی بوده و شما را بیشتر عاشق این شهر خواهد نمود. هر چند که در این زمان گردشگران بسیاری به این شهر سفر می نمایند و وجود گردشگران بسیار طبعا قیمت ها را هم بالا می برد.

اما اگر به دنبال ترفندهای سفر به استانبول برای کاهش هزینه های سفر هستید، پیشنهاد می دهیم که در ماه های دیگر سال به این شهر سفر کنید. از نظر خلوتی فضاها یا جاذبه ها و ارزانی اقامتگاه ها، می توان ماه های تابستان و زمستان برفی را جزو مناسب ترین زمان ها برای سفر به این شهر دانست.

3- چمدانی سبک به همراه داشته باشید

این شهر رنگارنگ شما را به خرید ترغیب می نماید. بنابراین در میان ترفندهای سفر به استانبول می بایست به انتخاب چمدان خود نیز دقت کنید. چمدانی چرخ دار و بزرگ انتخاب کنید. با خود لباس های اندکی بردارید و جا برای سوغاتی ها در چمدان خود داشته بگذارید.

4- فرودگاه های استانبول

هر چند که امروزه فرودگاه سومی هم در شهر استانبول با نام فرودگاه جدید در حال ساخت است اما بیشتر پروازهای آن، به دو فرودگاه قدیمی (قدیمی نه به معنی کهنه بلکه از نظر سال ساخت) آن انجام می گردد. دو فرودگاه بین المللی استانبول به نام های آتاتورک و صبیحه گوگچن را می توان از شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی دانست. فرودگاه بین المللی آتاتورک بزرگتر از صبیحه گوگچن بوده و می توان آن را نزدیک ترین فرودگاه به مرکز شهر دانست.

فرودگاه بین المللی صبیحه گوگچن به نسبت فرودگاه آتاتورک از مرکز شهر دورتر بوده و کوچکتر است. انتخاب فرودگاه های استانبول برای سفر بسیار اهمیت دارد. چرا که فاصله شما تا محل اقامت و امکان ترانسفر فرودگاهی را برایتان با هزینه های مختلفی فراهم می نماید. اگر هتل شما به هر یک از این فرودگاه ها، نزدیک تر بود، پرواز خود را برای آن فرودگاه بگیرید یا بلعکس. با انتحاب فرودگاه و پرواز مناسب می توانید از هزینه های سفر به استانبول خود بکاهید.

5- ویزا و پاسپورت

ایرانی ها برای سفر از ایران به کشورهای خارجی می بایست حتما پاسپورت داشته باشند. ویزا و پاسپورت دو مدرک مهم در سفر هستند که برای سفر به استانبول شما تنها به دریافت پاسپورت احتیاج دارید. کشور ترکیه به راحتی و در هنگام ورود به فرودگاه، به گردشگران ایرانی ویزا می دهد و در واقع می توان گفت که راحت ترین ویزا برای ایرانیان را دارد. به طوری که عده ای به دلیل راحتی دریافت ویزای ترکیه می گویند این کشور، اصلا احتیاج به ویزا ندارد! J هر چند که ترکیه جزو کشورهای اروپایی محسوب می گردد اما ویزایی کاملا متفاوت دارد. در نتیجه برای سفر ارزان پیشنهاد ما ترکیه و البته شهر توریستی مطرح آن، استانبول است.

6- خرید در استانبول

فروشنده های این شهر، بسیار مهربان بوده و با گردشگران و توریست ها بسیار خوش برخورد هستند. آن ها خریداران ایرانی را می شناسند و برای اینکه از مغازه آن ها سوغاتی بخرید، شما را به سمت مغازه دعوت می نمایند. حتی برخی از آن ها ممکن است به شما چای تعارف نمایند. برای خرید بهتر و البته تماشای محیطی استانبولی و ترکی به بازارهای محلی این شهر بروید. بازارهایی مانند بازار بزرگ یا بازار ادویه را به شما توصیه می کنیم.

7- ترفندهای خرید در بازارهای استانبول

در هنگام خرید هر کالایی در این شهر، ابتدا به خاطر بسپارید که قیمت های واقعی از آنچه که شما تصور می کنید، پایین تر هستند. بنابراین یکی از ترفندهای سفر به استانبول یادگیری دادن قیمت های پایین تر برای خرید ارزان کالا خواهد بود. هر چه در این کار مهارت بیشتری داشته باشید با قیمت های کمتری می توانید خرید خود را انجام دهید.

8- به همراه داشتن لیره ترکیه

لیره ترکیه واحد پول رایج در این کشور است. هر چند که بیشتر مغازه ها و رستوران ها، دلار هم قبول می نمایند اما برای کاهش هزینه های سفر، آن هم برای ما ایرانی ها، پیشنهاد می دهیم که از همان لیر ترکیه بهره ببرید. برخی از هزینه ها به لیر برایتان ارزان تر از دلار می افتد. مخصوصا اگر برای خرید به بازارهای ادویه و بازار بزرگ استانبول می روید.

9- به همراه داشتن پول خرد

حتما قبل از سفر به ترکیه پول خود تبدیل کنید. پس از آن برای گشت و گذار در میان شهر یا حتی دریافت تاکسی به لیر و البته پول خرد احتیاج پیدا خواهید نمود. در میان ترفندهای سفر به استانبول به همراه داشتن مقداری پول خرد در جیب هایتان را نباید فراموش کنید.

10- مکان مناسب برای تبدیل ارز

مکان های بسیاری برای تبدیل ارز در استانبول وجود دارند. صرافی ها را تقریبا در تمام محله های توریستی می توانید بیابید. با این حال، پیشنهاد ما در خبرنگاران به گردشگران ایرانی این است که قبل از سفر ارز خود را تبدیل نمایند. در این صورت نه تنها به قیمت های بهتری می توانید تبدیل ارز خود را انجام دهید بلکه از ابتدای سفر با خود لیر ترکیه را به همراه دارید. در استانبول برای تبدیل ارز به سراغ صرافی های فرودگاه نروید. این صرافی ها را تنها به زمان های ناچاری موکول کنید. صرافی های درون بازار بزرگ استانبول نیز، مناسب هستند.

11- غذاهای استانبولی

از ترفندهای سفر به استانبول سفارش غذا در رستوران های محلی است. اگر می خواهید طعم اصلی غذاهای ترکی را امتحان کنید، به سراغ رستوران های درون بازار بروید. همچنین در کنار تنگه بسفر رستوران های متعددی را پیدا خواهید نمود که غذاهای دریایی سرو می نمایند. حتما کباب ترکی را امتحان کنید.

12- یادگیری زبان گفتاری ترکی

این جمله را در بسیاری از راهنماهای سفر مجله ما خواهید خواند که: کمی زبان آن کشور را یاد بگیرید. در واقع آشنایی با جملات ساده برای برقراری ارتباط با مردم محلی و برطرف احتیاجهای خود در سفر، یکی از واجبات سفر است. چند جمله ساده ترکی را بیاموزید. اینکه در رستوران ها چطور سفارش غذا بدهید یا اینکه در تاکسی چطور آدرس خود را به راننده بگویید. تنها دانستن 10 یا 20 جمله کاربردی در سفر می تواند شما را از اشتباهات احتمالی در سفر دور کند.

13-یادگیری زبان نوشتاری ترکی

همچنین از ترفندهای سفر به استانبول یادگیری زبان نوشتاری ترکی است. تصور کنید که به رستورانی رفته اید و منویی به زبان ترکی در جلوی رویتان قرار گرفته است. تا زمانی که نتوانید آن ها را بخوانید، نخواهید توانست غذایی سفارش دهید. همچنین دانستن زبان نوشتاری ترکی برای خواندن علائم و تابلوهای درون خیابان ها و پیدا کردن مسیرها بسیار کاربردی خواهد بود.

  • پیشنهادی برای خواندن: جملات کاربردی ترکی در سفر به ترکیه

14- حمل و نقل عمومی در استانبول

هر چند که دریافت تاکسی یکی از راحت ترین روش ها برای رسیدن به مقصد است اما در عین حال، گران ترین هم هست. اگر به صورت گروهی سفر می کنید، دریافت شاتل یا ون بسیار بهتر خواهد بود. مخصوصا اگر به دنبال ترانسفر فرودگاهی هستید. هواباس (Havabus) از رایج ترین اتوبوس های فرودگاهی و بسیار راحت در این شهر ساحلی هستند. این اتوبوس ها را به راحتی در ترمینال اتوبوسی بیرون فرودگاه ها پیدا خواهید نمود. همچنین بسیاری از مکان های توریستی این شهر، با مترو قابل دسترسی هستند.

15- کارت های گردشگری

یکی از ترفندهای سفر به استانبول دریافت کارت هایی مانند استانبول کارت است. استانبول کارت یا کارت متروی استانبول به شما این اجازه را می دهد که به راحتی و با ارزان ترین هزینه سوار مترو، تراموا یا اتوبوس شوید. در نتیجه به راحتی می توانید خود را به هر نقطه از شهر برسانید. خرید این کارت بسیار آسان بوده و در ایستگاه های مترو یا اتوبوس می توانید آن را تهیه کنید. اگر برای بار اول است که این کارت را می خرید می توانید از تخفیف های آن هم بهره ببرید.

  • پیشنهادی برای خواندن: کارت موزه استانبول، فرصتی مالی برای آشنایی با تاریخ ترکیه

16- مراقب کیف پول خود باشید

همانند دیگر مناطق گردشگری، اینجا هم بایستی مراقب پول های خود باشید. آن ها را درون کیف های زیپ دار و به دور از چشم همه نگهداری کنید. در هنگام خرید هم تنها مقدار هزنیه ای که برای آن روز پیش بینی نموده اید را با خود به همراه داشته باشید. از دیگر نکات سفر به استانبول این است که تمام پول های نقد خود را در یک مکان نگذارید. بلکه آن ها را در میان جیب های لباس و درون کیف خود پخش نمایید.

17- بازدید از موزه های شهر با کارت موزه

برای بازدید از جاذبه های استانبول می توانید کارت موزه استانبول را خریداری کنید. در این صورت هزینه های ورودی به موزه ها برای شما، شامل تخفیف های خوبی خواهد بود و هزینه های سفر را کاهش خواهد داد. همچنین اگر کارت موزه استانبول را داشته باشید، دیگر در صف های طولانی ورودی ها معطل نخواهید شد و به سرعت بازدید خود را آغاز خواهید نمود.

18- موقعیت رزرو هتل برای سفر ارزان به استانبول

اقامت شما در هنگام سفر یکی از نکات سفر مهم است. چرا که نحوه دسترسی شما به فرودگاه، مراکز خرید، جاذبه های توریستی همانند موزه ها و دیگر تفریحات شهر را معین می نماید. از ترفندهای سفر به استانبول که بسیار کارآمد خواهد بود و باعث کاهش هزینه ها می گردد، انتخاب هتل در نزدیکی مکان های توریستی است. شاید انتخاب هتل 5 ستاره در میدان سلطان احمد یا خیابان استقلال، برایتان ارزان تر از رزرو هتل 3 ستاره یا حتی 4 ستاره در مناطق حاشیه ای شهر، بیفتد. چرا که در این صورت با پیاده روی یا به راحتی می توانید خود را به جاذبه ها رسانده و دیگر احتیاجی به تاکسی دریافت و پرداخت هزینه های حمل و نقل نباشید.

  • نکته: جدای از توجه به کاهش هزینه های سفر، اگر به دنبال مکان های خلوت تر و به دور از شلوغی هستید، از محله های توریستی دوری کنید.

19- عبور در میان دو نیمه استانبول

اگر در نیمه اروپایی شهر هستید و می خواهید برای تماشای جاذبه هایی مانند مساجد تاریخی شهر به نیمه آسیایی آن بروید، بهتر است که از قایق بهره ببرید. قایق های اتوبوسی تنگه بسفر نه تنها از ارزان ترین روش ها برای حمل و نقل در این شهر هستند. بلکه با این روش می توانید از قایق سواری و مناظر اطراف آن هم لذت ببرید. برای دریافت این قایق ها به پل اصلی در محله امینونو بروید.

20- بازدیدهای شبانه در ترفندهای سفر به استانبول

راه های بسیاری برای تماشای زیبایی خیره نماینده شبانه استانبول وجود دارد. از ترفندهای سفر به استانبول شاید خرید بلیط کروز شبانه باشد. اگر فکر می کنید که تماشاب نورپردازی پل اصلی یا شهر آن هم از درون تنگه را نمی پسندید، به خیابان های شلوغ شهر مانند خیابان استقلال و میدان تکسیم بروید.

  • منبع: traveltriangle.com

سهند بلاگ: سهند بلاگ: با سهند بلاگ از وبسایت و وبلاگ رایگان بهره ببرید

منبع: الی گشت
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26641

به "20 ترفند فوق العاده برای سفر ارزان به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 ترفند فوق العاده برای سفر ارزان به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید