2 چالش اصلی استارتاپ های آموزشی

به گزارش مجله سرگرمی، نبود زیرساخت های مناسب ارتباطی، انحصاری بودن سامانه شاد برای توسعه آموزش الکترونیکی و ابهام در بهره گیری از تکنولوژی آموزشی از جمله چالش های استارتاپ های حوزه آموزشی عنوان شد.

2 چالش اصلی استارتاپ های آموزشی

به گزارش خبرنگاران صبح امروز نشست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش با مدیران استارتاپ های حوزه آموزش برگزار گردید و در طی آن استارتاپ ها چالش های حوزه فعالیت خود را ارائه کردند.

نوید خواهی، مدیران یکی از استارتاپ های حوزه آموزش در این نشست با اشاره به رسالت های آموزش آنلاین گفت: با شیوع کرونا ما احساس مسوولیت کردیم و پلتفرمی را در این حوزه ارائه کردیم که در این پلتفرم فناوری های های تک را بومی سازی کردیم.

وی ایجاد زیر ساخت های ارتباطی را از چالش های این استارتاپ ها دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد ارتباطات پایدار و بدون قطعی از نیازهای کلاس های تعاملی است تا بتوان کلاس های آنلاین جذابی را برگزار کرد، ولی ما در کشور این زیر ساخت ها را نداریم.

وی ایجاد این زیر ساخت های ارتباطی را نیازمند هزینه های بالا دانست که خارج از توان استارتاپ های نوپا است، یادآور شد: فناوری که ما از آن بهره بردیم، در نوروز برای دانش آموزان استفاده شد و ما هر سروری که استفاده می کنیم امکان میزبانی همزمان 2 هزار تا 2500 نفر را دارد که در صورت ایجاد زیر ساخت های ارتباطی مناسب توانایی میزبانی بیشتر را داریم.

وی ابراز نگرانی کرد که شرایط محصولات استارتاپ های حوزه آموزش در پس از کرونا به چه سرنوشتی دچار می شوند.

سخت افزار پاشنه آشیل ارتباطات ویدئویی

صحرایی، یکی دیگر از مدیران استارتاپ های حوزه آموزشی، آموزش های آنلاین همراه با ویدئو را پر ترافیک ترین رویداد در حوزه آموزش مجازی دانست و گفت: ما به لحاظ دانشی هیچ مسئله ای نداریم، ولی چالش اصلی ما در بخش سخت افزاری شامل زیر ساخت های ارتباطی است.

وی ادامه داد: در روستاها ارتباطات باند پهن وجود ندارد.

فاصله دریافت از هوشمندی سامانه ها

رحیمی، مدیر یکی از استارتاپ های حوزه آموزشی نیز در این نشست با بیان اینکه ما آموزش های هوشمند نداریم، ادامه داد: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش، آموزش ها باید قابلیت خودخوانی داشته باشند و آموزش ها کاربردی و قابل استفاده در زندگی باشد و این در حالی است که در سیستم آموزشی خودخوانی از دانش آموز گرفته می گردد.

وی خاطر نشان کرد: این چالش قابل برطرف از سوی استارتاپ ها است.

غیر کاربردی بودن آموزش ها

شریفی نیا از دیگر مدیران استارتاپ آموزشی در این نشست با بیان اینکه برای توسعه آموزش باید از شعار عبور کنیم، گفت: تغییر آموزش به یادگیری کاربردی توسعه یافته است، در حالی که نتایج مطالعات نشان می دهد که 85 درصد آموزش ها در مدارس غیر کاربردی است و تاثیری در زندگی آن ها ندارد.

وی ادامه داد: 65 درصد از بچه ها 3 تا 5 سال به ابزارهای نوین ارتباطی دسترسی دارند، ولی محتوای مناسبی برای آنها وجود ندارد که این امر موجب هدر رفت سرمایه های اجتماعی می گردد.

شریفی با اشاره به ارائه پلتفرم آموزشی در این زمینه گفت: در خواست داریم تا وزارتآموزش و پرورش در اجرای این طرح همکاری کند.

لزوم رسمیت یافتن

نماینده یکی دیگر از استارتاپ ها بر لزوم به رسمیت شناختن آموزش های مجازی تاکید نمود و گفت: اگر هزینه های ساخت یک مدرسه با ظرفیت 2500 دانش آموز با آموزش های مجازی مقایسه گردد، می توان به این آموزش مجازی توجه کرد.

مغفول ماندن آموزش الکترونیکی برای ناشنوایان

حاجی تبار، مدیر یکی از استارتاپ های حوزه آموزشی در این جلسه با اشاره به کیفیت پایین آموزش های ناشنوایان گفت: محتوای آموزشی مناسبی برای حوزه ناشنوایان وجود ندارد، ضمن آنکه فضای مناسب الکترونیکی برای این دسته از دانش آموزان وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما در این حوزه از توسعه هوش مصنوعی غافل شدیم.

انتهای میام

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 94093

به "2 چالش اصلی استارتاپ های آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 چالش اصلی استارتاپ های آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید