11 ماه کار زیدان برابر با 36 ماه تلاش مورینیو!

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی فرانسوی عناوینی را که سرمربی پرتغالی در سه فصل حضورش در رئال مادرید به دست آورده بود را تنها در 11 ماه کسب کرد!

11 ماه کار زیدان برابر با 36 ماه تلاش مورینیو!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، رئال مادرید در نخستین روزهای سال 2016 با مشکلاتی روبرو بود و برای بیرون از آمدن از این شرایط زین الدین زیدان را به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب کرد.

زیدان سخت ترین ماموریتش را به بهترین نحو ممکن انجام داد. او پس از برکناری رافائل بنیتس در لالیگا خوب کار کرد. فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد، قهرمان سوپرجام اروپا لقب گرفت و قهرمانی جام جهانی باشگاه ها را هم به دست آورد. زیدان در مجموع 11 ماه سه جام مهم را بالای سر برد؛ افتخاری که ژوزه مورینیو در سه سال حضورش در مادرید به آن دست پیدا کرد.

زمانی که زیدان به عنوان سرمربی جدید باشگاه انتخاب شد در رابطه با پیروزیت او ابهام وجود داشت چون سرمربی فرانسوی تا به حال هدایت یک تیم بزرگ را بر عهده نگرفته بود اما با گذشت زمان ثابت کرد که مادرید می تواند با او آینده درخشانی داشته باشد.

در نهایت مادرید زیدان به عناوین مهمی رسید، رکوردها را شکست و به انتقادها پایان داد.

زیدان بهتر از مورینیو

عملکرد درخشان سرمربی فرانسوی را می توان با مورینیو مقایسه کرد. سرمربی پرتغالی سه فصل در مادرید حضور داشت و تنها سه جام کسب کرد اما زیدان در عرض 11 ماه به سه جام رسید. مورینیو ابتدا با شکست بارسلونا در کوپا دل ری نخستین قهرمانی اش را در تیم مادریدی جشن گرفت. سپس با رکوردشکنی فاتح لالیگا شد و در نهایت سوپر جام اسپانیا را از بارسلونا ربود.

زیدان در یک قدمی رسیدن به رکورد آنچلوتی

زیدان می تواند دوران کارلو آنچلوتی را به عنوان یک الگو ببیند. سرمربی ایتالیایی که در مادرید پیروز بود با شکست بارسلونا فاتح کوپا دل ری شود. با پیروزی برابر اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا Decima را به دست آورد و با شکست سویا قهرمان سوپرجام اروپا شد. همچنین در مراکش فاتح جام جهانی باشگاه ها شد. آنچلوتی توانست در دو فصل چهار عنوان را برای سفیدپوشان به ارمغان آورد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68949

به "11 ماه کار زیدان برابر با 36 ماه تلاش مورینیو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 ماه کار زیدان برابر با 36 ماه تلاش مورینیو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید