11 راهکار کلیدی برای بهترین بودن

به گزارش مجله سرگرمی، هیچ فرمول یا روش خاصی برای بهترین بودن و تبدیل شدن به بهترین نسخه از موجودیت خود وجود ندارد. در حقیقت تنها راه برای بهترین شدن، به خودمان منتهی می شود. فقط خودمان هستیم که می توانیم بهترین ورژن از وجودمان را بسازیم، زیرا هر روز با این توانایی متولد می شویم و فرصتی تازه برای پیمودن این راه را به دست می آوریم. پس با این باور که همه ما قدرت ایجاد تغییر در زندگی خود را داریم، می توانیم به موفقیت و شادی دست یابیم. از آنجایی که تصمیم گرفته اید بهترین باشید، روش هایی را در این مطلب معرفی می کنیم که می توانند شما را در این جهت یاری کنند.

11 راهکار کلیدی برای بهترین بودن

روش هایی برای بهترین بودن

می دانیم که ما گستره ای محدود از شرایط را تحت کنترل داریم، با این حال روش هایی وجود دارد که می توان به یاری آن ها تا حدودی به شخصیت دلخواه تبدیل شد.

مسئولیت پذیری

1. نسبت به رفتار خود مسئولیت پذیر باشید

به خودتان نگاه کنید. ویژگی های شخصیتی خود را درک کنید. دریابید که واقعاً از چه چیزهایی لذت می برید؟ به چه غذایی بیشتر علاقه دارید؟ وقت تان را با چه کسانی می گذرانید؟ در مورد زندگی خود چه تصمیمی دارید؟

به این سوالات به سرعت یا پس از کمی تامل پاسخ دادید؟ کمی فکر کنید و دوباره پاسخ دهید. این سوالات انعکاسی از شخصیت شما هستند. آیا 20 یا 30 سال قبل هم همین پاسخ ها را داشتید؟ احتمالاً پاسخ هایی متفاوت داشته اید. بنابراین باید قبول کنیم که رشد و تغییر، غیرقابل انکار است.

ما غذاهای مختلفی می خوریم، لباس هایی مختلف می پوشیم، تصمیماتی کوچک و بزرگ در زندگی می گیریم، با افراد مختلف آشنا می شویم، دوستانی را از دست می دهیم و دوستان جدید پیدا می کنیم. زندگی همین است. اما مهم ترین چیزی که در این میان وجود دارد، داشتن قدرت پذیرش مسئولیت این تصمیمات است.

هر تصمیم نتیجه خواستن برای رسیدن به هدفی خاص است، اما اگر پیروز نشدید و باعث ناامیدی والدین یا اطرافیان شدید، اشتباهات خود را بپذیرید و مسئولیت آن را قبول کنید. با انجام این کار احساس سنگینی مسئولیت ها از دوش تان برداشته خواهد شد.

شاید در ابتدا همه چیز و همه کس را مقصر بدانید، اما به یاد داشته باشید که هیچ کسی غیر از خودتان مسئول آن ها نیست و فقط خودتان می توانید مسائل تان را حل کنید. با پذیرش این موضوع، یاد می گیرید که عشقی بی قید و شرط به خود داشته و قدمی بزرگ به سوی بهترین بودن بردارید.

2. در لحظه زندگی کنید

در هر کاری که انجام می دهید، با تمام وجود حضور داشته باشید و تمام تمرکز خود را معطوف آن کنید. مهم نیست کنار خانواده هستید، در رویدادی خیریه شرکت کرده اید، برای صرف شام به رستوران رفته اید یا در شرکت و محل کار خود حضور دارید؛ سعی کنید هر لحظه حضور خود در این کارها را احساس کنید و از آن ها لذت ببرید.

ما در این سیاره ایم تا ارتباط برقرار کنیم و استعدادها و توانایی های خود را با اطرافیان به اشتراک بگذاریم. این موضوع زمانی محقق می شود که در تمام لحضات حضور خود در هر جایی و هر کاری، به معنای واقعی حضور داشته باشید. بنابراین هر وقت احساس کردید حواستان از کار حاضر پرت شده است، خود را تشویق به تمرکز کنید. این کار هر زمانی که ذهن سرگردان می شود، می تواند در تمرکز دوباره یاری کننده باشد.

آموزش مغز

3. مغز خود را آموزش دهید

مغز، تمام اعمال انسان را کنترل می کند و هر گونه افکاری به شدت روی واکنش های مغز تاثیر می گذارد. بدین معنی که وقتی شما خودتان یا هر فردی را مورد قضاوت های بد قرار دهید، مطمئناً قادر به تلاش و رسیدن به هدف تان نخواهید بود. به طور مثال اگر فکر کنید که به اندازه کافی زیبا، خوش اندام و یا ایده آل همسر نیستید، این مغز است که چنین چیزهایی را به شما می گوید.

بنابراین تصورات و افکار منفی که در ذهن تان نسبت به خود دارید را دور بریزید. سرزنش، قضاوت، خساست و بدبینی را از خود دور کنید. سعی کنید در هر شرایطی خوشبین باشید و با دید مثبت به زندگی نگاه کنید. همانطور که در مدرسه خواندن و نوشتن، در 18 سالگی رانندگی و… را توانستید به مغز خود آموزش دهید، پس مطمئناً می توان مثبت بودن و مثبت اندیشی را نیز به مغز یاد داد.

همانطور که پس از چندین بار تکرار یک کار یا یک آهنگ، به خوبی در خاطرمان می مانند و به عبارتی ملکه ذهن می شوند. همین روش برای ترک عادات بد و تثبیت عادات مثبت نیز کارآمد است. در واقع می توان با تمرین و تکرار، عادات بد را ترک کرد و ذهن را در جهت تفکر مثبت آموزش داد.

بنابراین حتی اگر در شرایطی بد قرار گرفتید، سعی کنید با تکرار افکار مثبت، جریان را به نفع خود به انتها برسانید. به طور مثال چندین بار به خود بگویید تو زیبایی و لیاقت مرد یا زن رویاهایت را داری. همچنین چندین بار تکرار کنید که تو لیاقت بهترین بودن در این شغل را داری و می توانی از پس چالش های آن برآیی. پس به هیچ وجه خسته نشوید و به یاد داشته باشید که جهان مال شماست و شما لیاقت بهترین ها را دارید و هرگز به غیر از رسیدن به بهترین ورژن خود و پیروزیت قانع نباشید.

4. گذشته را فراموش کنید

ماندن در اشتباهات و مسائل گذشته، علاوه بر ایجاد مسائل روحی، مانع از رشد و شکوفایی می شود. زمانی که گذشته را فراموش کنید، اشتباهات خود را ببخشید و اجازه دهید افکار منفی از شما دور شوند، سبک و آزاد خواهید شد. البته ممکن است در ابتدا چندان احساس خوشایندی نداشته باشید، اما مطمئن باشید که یک قدم به رشد و شاد بودن نزدیک تر می شوید.

به یاد داشته باشید که دیگر نیازی به تحمل هیچ کدام از آن دردها نیست. با رهایی از آ ن ها فرصت و انرژی بیشتری برای پرداختن به جنبه های مثبت زندگی خواهیم داشت و به بهترین حالت از وجود خود خواهیم رسید.

شانس دوباره

5. همیشه شانسی دوباره به خود بدهید

ترس از اتفاقات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی زندگی، عادی است، اما نباید این ترس اجازه پیشرفت را از شما بگیرد. سعی کنید ترس های خود را به خوبی بشناسید و به جای فرار، به مبارزه و مقابله با آن ها بپردازید. مهم نیست پیروز شوید یا نه، آنچه بیش از همه اهمیت دارد فرار نکردن از ترس هاست.

اگر برای دست یابی به شغل رویایی، خرید خانه ایده آل، مسافرت آرزوها و همسر مطلوب خود تلاش نکنید، هرگز نخواهید دانست که چقدر احتمال رسیدن به آن ها زیاد بوده است! اما با تلاش کافی، قطعاً به هدف مطلوب خواهید رسید.

خانواده، دوستان و اطرافیان می توانند بزرگ ترین یاری کننده در این راه باشند. زمانی که کارها طبق برنامه پیش نمی رود، آن ها می توانند تکیه گاهی خوب و موجب امیدواری باشند. همچنین می توانند به خوبی شما را از منطقه امن به سمت نترسیدن از تلاش برای رویاها، هدایت کنند. پس زمانی که تصمیم به ترک منطقه امن خود می گیرید، در واقع تصمیم به بهترین بودن گرفته اید.

6. صادق باشید

صادق بودن با خود و دیگران، جهت زندگی را روشن تر و هموراتر از همیشه خواهد کرد. در حقیقت صداقت، بیش از دروغ و دورویی شما را در رسیدن به اهداف تان یاری خواهد کرد، حتی اگر تنها فرد مطلع از آن دروغ، خودتان باشید. همچنین اگر از همان ابتدای زندگی با خود و اطرافیان صادق باشید، زندگی شادتری را تجربه خواهید کرد.

این موضوع با مسئولیت پذیری هم ارتباط تنگاتنگی دارد. به این معنی که ضروری است در مشخص اهداف صادقانه عمل کنید، به هیچ وجه ناامید نباشید و خود را شکست خورده ندانید، سعی کنید از اهداف و کارهای کوچک شروع کنید و خود را بسازید و هر روز کمی سخت تر کار کنید. تمام این تلاش ها پس از مدتی منجر به یادگیری صداقت بیشتر با خودتان خواهد شد.

7. اولویت بندی کنید

همیشه افراد، کارها و چیزهایی را انتخاب کنید که شاد تان کنند و بقیه را رها کنید. هیچ چیز به اندازه وقت تلف کردن با انسان ها یا کارهایی که علاقه ای به آن ها ندارید، اشتباه نیست. به یاد داشته باشید که زندگی کوتاه تر از آن است که به تصمیمات اشتباه و روزهای ناخوشایند بگذرد. لحظه به لحظه زمان تان مهم است، پس سعی کنید آن را مؤثرتر بگذرانید و در عین حال حتماً زمانی برای خود اختصاص دهید. این موضوع را می توان به صورت عوامل زیر معنا کرد:

  • در ساعتی مشخص و به مقدار کافی بخوابید
  • یوگا کار کنید
  • هرازگاهی زودتر بیدار شوید و مدتی را به مدیتیشن بپردازید
  • گاهی اوقات برای خود قهوه بریزید و اخبار صبح گاهی گوش دهید

در هر حال، کار موردعلاقه خود را پیدا کنید و هرگز آن را رها نکنید. زمانی که می فهمید به کاری علاقه ندارید یا لیاقت بهترین بودن در کار دیگری را دارید، حتماً برای رسیدن به آن تلاش کنید و عمر خود را به وقت تلف کردن برای بی فایده ها نگذرانید.

لذت بردن از زندگی

8. به زندگی بله بگویید

هر موقع با فرصتی شگفت انگیز روبه رو شدید، بی معطلی به آن بله بگویید. به طور مثال اگر فرصتی پیش می آید یا علاقه دارید فردی سحرخیز بوده و صبح ها ورزش کنید به هیچ وجه منتظر دوست خود که صبح ها ساعت 10 از خواب بیدار می شود، نمانید. یا اگر فرصت حضور در کنسرتی فراهم آمده است، نیازی نیست به خاطر دوستانی که از ساعت 8 شب می خوابند، رفتن به کنسرت را لغو کنید.

پس در کل برای زندگی کردن و شاد بودن، نباید بی فایده منتظر کسانی باشید که برای زندگی با شما بله بگویند. خودتان این کار را انجام دهید و به تنهایی شروع به زندگی کردن کنید. زمانی که این تصمیم را بگیرید، تبدیل به خود واقعی و ایده آل تان خواهید شد و فصلی جدید از زندگی برای شما رقم خواهد خورد.

9. تعادل داشته باشید

مانند همه چیز جهان، در زندگی نیز باید اعتدال برقرار باشد. به طور مثال اگر پیروزیتی کسب کرده و خود را شایسته تقدیر می بینید، حتماً این کار را برای خود انجام دهید. یا اگر مدت زیادی کار کردید، زمانی را برای بازگشت به خانه و بودن در کنار خانواده اختصاص دهید.

به طور خلاصه می توان گفت نباید تمام وقت خود را صرف یک کار کرد. برقراری تعادل در همه چیز ضروری است. در صورت از دست دادن تعادل و با گذشت زمان، ارتباطات فردی و اجتماعی شما آسیب جدی خواهد دید. پس ارتباط خود با اطرافیان و عزیزان تان را حفظ کنید و از بودن در کنار آن ها لذت ببرید.

10. سپاس گزار باشید

به اطراف خود نگاه کنید. آیا در خانه خود نشسته و این مقاله را می خوانید؟ آیا در محل کارتان هستید؟ یا در آشپزخانه نشسته و همراه با یک قهوه داغ در حال خواندن این مطلب هستید؟ یا در تخت خواب دراز کشیده اید؟ هر جایی که باشید، قطعاً جای خوبی است و ارزش شکرگزاری را دارد. آیا برای داشتن چنین چیزهایی، سپاس گزار هستید؟

زندگی شگفت انگیز است و ما به عنوان انسان، بسیار خوش شانس هستیم که بخشی از این زندگی به شمار می آییم. پس شکرگزار باشید، هر روز این شکرگزاری را تکرار کنید و از فرصتی که هر لحظه برای زندگی دوباره به شما داده می شود نهایت استفاده را برای بهترین بودن و بهترین شدن ببرید.

عشق به خود برای بهترین بودن

11. به خود عشق بورزید

در طی جهت بهترین شدن، ممکن است موظف به مقابله با عاداتی باشید که شاید هیچوقت علاقه ای به روبه رو شدن با آن ها نداشتید. در این راه حتماً به خود عشق بورزید و خود را تسلی دهید. همانطور که متخصصین گفته اند: هیچ کس به اندازه خودتان برای زندگی شما ارزش قائل نیست. بنابراین آنچه که بهترین ورژن شما را می سازد، شامل همین چالش ها و تلاش هاست.

پس از مبارزه برای بهبود شرایط خود دست برندارید و در عین حال به خود واقعی تان عشق بورزید. تنها چنین عشقی است که در جهت رسیدن به بهترین موجودیت، شما را یاری می کند.

سخن انتهای…

در نهایت آنچه برای بهترین شدن اهمیت دارد، محدود نبودن است. همیشه به یاد داشته باشید که این جهانی بی انتها فقط برای رشد و پیشرفت شما به وجود آمده است. پس خود را محدود به مسائل بی فایده نکنید. تلاش نمایید تا به رویاهای تان دست پیدا کنید، حتی اگر در این جهت با شکست هایی هم روبه رو شدید، ناامید نشوید. زندگی با همین تلاش ها و چالش هاست که معنا پیدا می کند. سکون و انفعال از شما فردی افسرده، ناامید، پشیمان و بی فایده خواهد ساخت. به همین دلیل و برای افزایش امید و اعتماد به نفس ، توصیه می کنیم مطلب افزایش خودباوری برای رسیدن به پیروزیت را مطالعه کنید. نظر شما در رابطه با بهترین بودن چیست؟ روش های دیگری هم پیشنهاد می کنید؟ لطفا تجربیات و چالش های خود را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109453

به "11 راهکار کلیدی برای بهترین بودن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 راهکار کلیدی برای بهترین بودن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید