10 گوشی مناسب برای علاقه مندان به عکاسی حرفه ای

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - سهیل بالینی: اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید، احتمالاً با شرایطی روبرو شدید که سوژه ای جذاب برای عکاسی در مقابل شماست، اما دوربین حرفه ای عکاسی خود را به همراه نیاورده اید. در این شرایط داشتن یک اسمارت فون با دوربینی حرفه ای و قدرتمند می تواند یاری شایانی به شما بکند. حتی اگر شما یک عکاس حرفه ای نیستید و فقط گاهی از روی علاقه به عکاسی مشغول هستید، مطالعه این لیست می تواند به شما در انتخاب گوشی مناسب عکاسی یاری کند.

10 گوشی مناسب برای علاقه مندان به عکاسی حرفه ای

1. گوگل پیکسل 3 (Google Pixel 3)

پیکسل جدید گوگل درست مثل نسخه پیشین، از یک دوربین تک عدسی استفاده می نماید که کمی با استاندارد های فعلی دوربین در گوشی های هوشمند فاصله دارد. با این حال تصاویر به دست آمده از لنز 12.2 مگابایتی پیکسل 3 فوق العاده است و این گوشی را در بالاترین رده لیست ما قرار می دهد. گوگل با معرفی پیکسل 3 اثبات نموده که برای داشتن یک گوشی مناسب عکاسی، لازم نیست 8 لنز مختلف را در پشت گوشی قرار دهید. یک لنز با کیفیت در کنار نرم افزار حرفه ای عکاسی گوگل، تصاویری نزدیک به دوربین های حرفه ای را در اختیار علاقه مندان به عکاسی قرار می دهد.

از نکات مثبت دوربین گوشی پیکسل 3 می توان به زوم فوق العاده و قابلیت عکاسی در شب با کیفیت بسیار بالا اشاره نمود. هرچند جذاب ترین نکته برای عکاسان، گزینه های مختلف نرم افزاری این گوشی است که به کاربران اجازه می دهد تا تجربه ای نزدیک به دوربین های حرفه ای عکاسی را در این گوشی مشاهده نمایند.

2. هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro)

هواوی پی 20 پرو از سه لنز 40، 20 و 8 مگاپیکسلی بهره می برد. لنز 40 مگابایتی این گوشی یک لنز RGB است، اما استفاده از لنز سیاه و سفید 20 مگابایتی در کنار این لنز باعث شده تا تصاویر به دست آمده از دوربین گوشی پی 20 بسیار شفاف و با کیفیت باشند.

لنز سوم استفاده شده در گوشی هواوی پی 20 پرو، یک لنز قدرتمند هشت مگا پیکسلی است که توانایی زوم بهتر را برای این گوشی امکان پذیر می نماید. ترکیب این سه لنز با اپلیکیشن اختصاصی هواوی باعث شده کیفیت عکاسی این گوشی در شرایط کم نور و تا زوم سه برابر بسیار بالا باشد.

3. آیفون ایکس اس (iPhone XS)

یکی از گران قیمت ترین گوشی های معرفی شده در این لیست، از یک دوربین فوق العاده با کیفیت بهره می برد. آیفون ایکس اس هرچند از نظر ظاهر شباهت زیادی به نسخه های قبلی آیفون دارد، اما از نظر سخت افزار و نرم افزار عکاسی، با فاصله زیاد بهترین آیفونی است که تاکنون به بازار عرضه شده است.

دوربین استفاده شده در آیفون ایکس اس از دو لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.4 بهره می برد که امکان تثبیت اپتیکال عکس را پدید می آورند. رنگ ها در عکس های گرفته شده توسط آیفون ایکس اس بسیار زنده هستند و تصاویر حتی در دورترین اشکال، جزئیات بالایی دارند. چیپست استفاده شده در ایک اس نیز تغییر نموده که سرعت ثبت عکس های گرفته شده را بسیار بالا می برد.

4. سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus)

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ بدون شک یکی از بهترین گوشی های ارائه شده توسط این شرکت است. این گوشی علاوه توانایی های پردازشی فوق العاده قدرتمند، از یک دوربین دو لنزی توانا نیز بهره می برد. اس 9 پلاس اولین گوشی سامسونگ است که از دو لنز 12 مگا پیکسلی در کنار هم استفاده می نماید.

لنز اول با محدوده دیافراگم f/1.5 می تواند در موقعیت هایی که نور زیادی وجود ندارد به یاری عکاس بیاید. علاوه بر این دوربین اس 9 پلاس از امکاناتی نظیر عکاسی بوکه، فیلم برداری بسیار با کیفیت، فیلم برداری اسلوموشن و قابلیت استفاده از ایموجی های ای آر نیز پشتیبانی می نماید.

5. وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T)

شرکت چینی وان پلاس در سال های اخیر توانسته جای خود را در بین علاقه مندان به گوشی های هوشمند باز کند. این شرکت همواره سعی بر این داشته تا امکانات و کیفیت بالا را در کنار قیمتی پایین تر از گوشی های سامسونگ و اپل ارائه دهد. نسخه 6 تی شرکت وان پلاس هم در ادامه این برنامه ریزی، علاوه بر هم تراز بودن با شرکت های بزرگ تر از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، یک گوشی مناسب عکاسی حرفه ای نیز به حساب می آید.

6 تی وان پلاس با دو لنز 16 و 20 مگا پیکسلی با محدوده دیافراگم f/1.7 می تواند تصاویری بی نظیر را در نور کم ثبت کند. علاوه بر خصوصیات سخت افزاری خیره نماینده این گوشی، وان پلاس یک تیم حرفه ای نرم افزار را برای بهبود سیستم عکاسی 6 تی استخدام نموده است. نرم افزار استفاده شده در وان پلاس در کنار نرم افزار اپل، از بهترین و کامل ترین نرم افزار های عکاسی موجود در گوشی های هوشمند به حساب می آید. متأسفانه شرکت وان پلاس هنوز نتوانسته جای خود را در بازار فناوری ایران پیدا کند و خرید این گوشی برای علاقه مندان ایرانی با مسائل زیادی به همراه است.

6. نوکیا 9 پیور ویو (Nokia 9 PureView)

بازگشت نوکیا به فراوری گوشی های هوشمند یکی از اخبار جذاب فناوری در سال های اخیر است. این شرکت با ادامه روند پیروز سال های دور، سعی دارد دوباره بازار گوشی های ارزان و گران قیمت را به دست بگیرد. نوکیا 9 یکی از جدیدترین ساخته های این شرکت یک گوشی اختصاصی عکاسی است که مطمئناً علاقه مندان به این رشته هنری را شگفت زده خواهد نمود.

نوکیا در 9 پیور ویو از 5 لنز 12 مگا پیکسلی استفاده نموده است که 2 لنز آن RGB و رنگی هستند و سه لنز دیگر تصاویر سیاه و سفید را به پردازنده گوشی منتقل می نمایند. ثبت تصاویر به صورت همزمان صورت می گیرد و البته از سرعت بالایی نیز برخوردار است. نوکیا سعی نموده در سیستم نرم افزاری استفاده شده در این گوشی، امکانات و گزینه های عکاسی حرفه ای را نیز در اختیار کاربران علاقه مند به عکاسی قرار دهد. هرچند این نرم افزار هنوز فاصله زیادی با نرم افزار ارائه شده توسط شرکت اپل دارد.

7. ال جی وی 40 (LG V40 ThinQ)

ال جی وی 40 یکی از جذاب ترین گوشی های شرکت ال جی در سال های اخیر است. وی 40 از 3 عدسی عکاسی در کنار هم بهره می برد که نتیجه ای قابل قبول را به همراه داشته است. البته با شنیدن عبارت 3 لنز ممکن است کمی انتظارات از وی 40 بالا برود. انتظاراتی که کاملاً برآورده نمی شوند.

سیستم نرم افزاری استفاده شده در وی 40 بسیار کند است و گزینه های چندانی را نیز در اختیار کاربر قرار نمی دهد. این موضوع باعث شده تا ال جی وی 40 جایگاهی پایین تر از دیگر گوشی ها را در لیست ما به خود اختصاص دهد. نکته مثبت وی 40 توانایی تصویربرداری در زیر آب است که این گوشی ضد آب را به گزینه ای مناسب برای علاقه مندان به عکاسی ورزشی تبدیل می نماید.

8. شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9)

شیائومی می 9 آخرین پرچم دار شرکت چینی شیائومی است که در حال حاضر تنها در اختیار کاربران اختصاصی این شرکت قرار گرفته است. امکان سفارش این گوشی در وب سایت شیائومی وجود دارد و این گوشی هوشمند باید حداکثر تا چند ماه آینده در اختیار خریداران قرار بگیرد.

می 9 از سه لنز 48، 16 و 12 مگا پیکسلی بسیار قدرتمند بهره می برد که با توجه به اطلاعات ارائه شده، نتیجه ای بی نظیر و نزدیک به دوربین های حرفه ای را به همراه دارد. این لنز ها که هرکدام از سیستمی متفاوت استفاده می نمایند، می توانند تصاویر دور، نزدیک و کم نور را به صورت اختصاصی پردازش نمایند. این رندر سه گانه از خلاقانه ترین اختراعات شرکت های فراورینماینده موبایل به حساب می آید.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر نحوه فروش عجیب و غریب شرکت شیائومی نبود، می 9 بدون شک جایی در بین 5 گوشی بالایی لیست ما به خود اختصاص می داد.

9. اوپو آر 17 پرو (Oppo R17 Pro)

اوپو یکی از شرکت هایی است که هنوز در بازار فناوری ایران جای خود را پیدا ننموده است. این شرکت، اما به صورت بین المللی توانسته نظر بسیاری از علاقه مندان اروپایی و آسیایی را به خود جلب کند. آر 17 یکی از جدیدترین ساخته های شرکت اوپو به حساب می آید که به عنوان یک گوشی اختصاصی برای علاقه مندان به عکاسی ارائه شده است.

آر 17 پرو از سه عدسی بسیار متفاوت با دیگر گوشی های لیست ما استفاده می نماید. لنز اول یک لنز 12 مگا پیکسلی بسیار واید است که در کنار یک لنز 20 مگا پیکسلی دیگر قرار گرفته است. نکته جالب، اما قرار دریافت یک لنز سه بعدی عکاسی به عنوان لنز سوم است که می تواند برای عکاسان و حتی علاقه مندان به واقعیت مجازی، جذابیت های خاصی داشته باشد. سیستم های عکاسی استفاده شده در این گوشی بسیار پیشرفته هستند و اگر امکان سفارش این گوشی در ایران راحت تر از وضعیت فعلی بود، آر 17 رتبه ای بالاتر را در لیست ما به خود اختصاص می داد.

10. موتورولا جی 6 پلاس (Moto G6 Plus)

یکی از ارزان ترین گوشی های موجود در لیست ما، گوشی فراوریی شرکت موتورولا با نام جی 6 پلاس است که با قیمتی حدود 400 دلار به فروش می رسد. این گوشی به این دلیل در لیست گوشی های مناسب عکاسی قرار گرفته است که می تواند با هزینه ای بسیار کمتر از خرید یک آیفون هزار دلاری، نتیجه ای مطلوب را برای علاقه مندان به عکاسی رقم بزند.

موتو جی 6 پلاس از دو لنز 12 و 5 مگا پیکسلی با محدوده f/1.7 بهره می برد. لنز اول وظیفه ثبت تصاویر را به عهده دارد و لنز یاریی 5 مگا پیکسلی نیز به بهبود عمق تصاویر ثبت شده با جی 6 پلاس یاری می نماید. هرچند باید به این موضوع اشاره کنیم که نرم افزار ارائه شده توسط شرکت موتورولا چندان با استاندارد های شرکت هایی مانند اپل و وان پلاس همخوانی ندارد و باید از نرم افزار های جانبی برای بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این گوشی استفاده کرد.

گوشی های هوشمند مناسب عکاسی در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی نموده اند. به گونه ای که امکان تشخیص اینکه تصویر ثبت شده توسط گوشی گرفته شده یا یک دوربین حرفه ای، هر روز سخت تر و سخت تر می گردد. لیست بالا، اما می تواند به انتخابی هوشمندانه تر توسط شما یاری کند. البته این موضوع ارتباطی مستقیم با بودجه انتخابی شما دارد.

در صورتی که قصد خرید یک گوشی گران قیمت را دارید، گوگل پیکسل 3 می تواند گزینه ای جذاب برای عکاسی باشد. اگر به اندروید علاقه ای ندارید تنها انتخاب باقی مانده برای شما آیفون ایکس اس است که تصاویری بسیار نزدیک به پیکسل را ثبت می نماید. درصورتی که هزینه ای کمتر را مد نظر دارید بهترین انتخاب ها می توانند پی 20 پرو هواوی، وان پلاس 6 تی و نوکیا 9 پیورویو باشند. البته در نظر داشته باشید که پشتیبانی سخت افزاری هواوی در ایران از دو شرکت دیگر بهتر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27916

به "10 گوشی مناسب برای علاقه مندان به عکاسی حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گوشی مناسب برای علاقه مندان به عکاسی حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید