10 نکته مهم که باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید

به گزارش مجله سرگرمی، نکات سفر به اسپانیا

مهم نیست قصد سفر شما به کشور اسپانیا گشت و گذار در شهر های بزرگ باشد یا بخواهید از طبیعت آن گردش کنید و دمی را در آسایش و به دور از هیاهو و شلوغی بگذارانید، بهتری است قبل از این که بار خود را ببندید و راهی شوید کمی درباره نکات سفر به اسپانیا مطالعه کنید. عاداتی از جمله یاد دریافت عادت های غذایی، اصطلاحات رایج روزمره و غیره. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا چند مورد از نکات سفر به اسپانیا را به شما معرفی کنیم که می تواند کمی کیفیت سفر شما را بالاتر ببرد.

10 نکته مهم که باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید

یاد دریافت چند مورد از اصطلاحات رایج

در حالی که بسیاری از اهالی اسپانیا می توانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند اما می توان گفت تعداد آن ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی کم تر است، بنابر این یاد دریافت چند عبارت کلیدی به زبان اسپانیایی ایده خوبی به نظر می رسد. سوالاتی مانند ¿Dónde está? به معنی کجاست؟ در شرایط اضطراری و زمانی که می خواهید آدرس بپرسید می تواند بسیار کاربردی باشد. کلمات رایج برای احوال پرسی مانند hola به معنی سلام، buenos días به معنی صبح بخیر و gracias به معنی ممنون نیز می تواند باعث گردد شما تاثیر اولیه خوبی روی مردم محلی بگذارید.

اسپانیایی تنها زبان رسمی نیست!

یکی از نکات سفر به اسپانیا که بسیار مهم است این است که بدانید مردمان این کشور به زبان های متفاوتی صحبت می نمایند و اگر شما بتوانید چند کلمه از زبان رایج در آن منطقه را یاد بگیرید باعث می گردد بسیار شادمان شوند. در کاتالونیا زبان کاتالانی صحبت می گردد و می توانید آن را بر روی تابلوهای راهنمای خیابان ها و منو رستوران ها ببینید. در والنسیا و جزایر بالئاری نیز بعضی از گویش های زبان کاتالانی به عنوان زبان رسمی شناخته می گردد. در کشور خود مختار باسک زبان باسکی استفاده می شد و در گالیسیا نیز با زبان مخصوص به خود صحبت می نمایند که شباهت زیادی به پرتغالی دارد.

فلامینگو یک سنت اسپانیایی نیست!

احتمالا برایتان جالب است که بدانید پایکوبی مشهور فلامینگو یک سنت اسپانیایی نیست، در واقع میراث اهالی اندلس است که امروز یکی از 17 بخش خود مختار اسپانیا است و پایتخت آن شهر سویل است. برای همین اگر می خواهید فلامینگو را تماشا کنید بهتر است به این جا و به خصوص شهرهایی مانند گرانادا، سویل و کوردوبا بروید. در شهرهای منطقه باسک، گالیسیا و کانتابریا نمی توانید اثری از آن ببینید و در شهرهایی مانند بارسلونا نیز تنها به خاطر گردشگران آن را اجرا می نمایند در حالی که فلامینگو در فرهنگ کاتالان ها جایی ندارد.

ماه آگوست زمان مناسبی برای سفر نیست

ماه آگوست (دو هفته آخر مرداد و دو هفته اول شهریور) اگر چه میان تعطیلات مهم تابستان است و بسیاری از خانواده ها این زمان را برای گذراندن آن انتخاب می نمایند اما یکی از نکات سفر به اسپانیا که ضروری است بدانید آن است که بهترین زمان برای سفر به اسپانیا نیست. چرا که اهالی آن هم برای تعطیلات به کنار ساحل و خانه های حومه شهری می روند و کسب و کار خود را تعطیل می نمایند. کسب و کارهایی که شامل کافه رستوران ها هم می گردد. البته جاذبه های گردشگری مهم کشور همواره به فعالیت خود ادامه می دهند.

اگر می خواهید با زندگی محلی کشور بیشتر آشنا شوید پیشنهاد ما این است که زمان دیگری را برای سفر انتخاب کنید. آگوست گرم ترین ماه سال این منطقه هم هست و دمای هوا در شهرهایی مانند گرانادا، سویل و کودوبا به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد که گشتن در خیابان ها و تماشای جاذبه های آن را با دشواری همراه می نماید.

دیر غذا خوردن

اسپانیایی ها معمولا خیلی دیر غذا می خورند و این یکی از نکات سفر به اسپانیا است که باید خود را برای آن آماده کنید. البته زمان دقیق آن بسته به منطقه ای که هستید متفاوت است. اما ساعت رایج برای خوردن نهار بین 2 تا 4 عصر است و تازه از ساعت 9 به بعد سروشان در رستوران ها آغاز می گردد. در واقع بهتر است به جز مراکز توریستی قبل از ساعت 14 و 20:30 رستورانی را پیدا نمی کنید که آماده ارائه خدمات برای نهار و شام باشد.

انعام دادن در فرهنگ اسپانیایی ها جایی ندارد

بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی عملا انعام دادن هیچ جایی در فرهنگ اسپانیایی ها ندارد و اکثرا بدون پرداخت هیچ پولی و یا تنها چند سکه رستوران را ترک می نمایند. در رستوران های لوکس اگر مایل باشید می توانید 10 درصد انعام بدهید که البته آن هم در صورتی است که خودتان تمایل داشته باشید.

کم رنگ شدن فرهنگی به نام siesta (خواب قیلوله)

اگر علاقه مند به فرهنگ اسپانیا باشید حتما واژه siesta را شنیده اید که همان چرت روزانه یا خواب قیلوله خودمان است که با زندگی مدرن به دست فراموشی سپرده می گردد. در آن دوران بعد از یک صبح سخت اندکی استراحت می کردند تا خود را برای ادامه کار آماده نمایند، سنتی که در زندگی کارمندی امروز نمی تواند جایی داشته باشد.

پوشیدن لباس های شیک

یکی از نکات سفر به اسپانیا این است که بدانید مردم این کشور اغلب لباس های بسیار شیکی می پوشند و دوست دارند همواره آراسته به نظر برسند. کم تر کسی را می بینید که با صندل راحتی یا لباس راحت قدم بزند مگر این که در کنار ساحل باشند. در واقع با این شیوه به راحتی می توان گردشگران را از اهالی تشخیص داد.

متاخر بودن اسپانیایی ها

کارهای رسمی معمولا سر وقت آغاز می گردد اما اگر با عده ای اسپانیایی قرار دارید یا به مهمانی دعوت شده اید از این که اولین نفر رسیده اید تعجب نکنید. ممکن است زمان زیادی را برای رسیدن همه منتظر بمانید. البته این عادت در بین ما ایرانی ها نیز وجود دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی عالی

یکی از نکات سفر به اسپانیا که خیلی ممکن است بدردتان بخورد سیستم حمل و نقل عمومی آن ها است. اگر چه اسپانیایی های بسیار متاخر هستند اما سیستم حمل و نقلشان از این قاعده مستثنی است. قطارها و اتوبوس ها تقریبا همواره راس ساعت حرکت می نمایند. در مقایسه با دیگر کشورها مانند انگلیس قیمت ها مناسب تر است. سیستم AVE، قطارهای سریع السیر اسپانیا شما را به سرعت به مقصدتان می رساند. به طور نمونه در تنها 40 دقیقه می توانید از والنسیا به مادرید و در دو ساعت و نیم از مادرید به مالاگا بروید.

منبع: theculturetrip.com

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32883

به "10 نکته مهم که باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته مهم که باید قبل از سفر به اسپانیا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید