10 مدعی خانه شماره 10

به گزارش مجله سرگرمی، 10 نفر از اعضای حزب حاکم محافظه کار انگلیس برای دست یافتن به کلید خانه شماره 10 داونینگ استریت لندن و تکیه زدن بر کرسی نخست وزیری این کشور رسماً وارد رقابت های انتخاباتی شده اند. آنهم در شرایطی که فقط حدود 4 ماه تا مهلت قانونی برگزیت باقی مانده و هرکدام از این ده نفر که پیروز گردد برای به خاتمه رساندن کار نیمه تمام ترزا می - نخست وزیر مستعفی انگلیس - روزهای سخت و پرکاری را پیش رو خواهد داشت.

10 مدعی خانه شماره 10

به گزارش فرانس 24، روز دوشنبه به وقت لندن پس از آنکه وقت قانونی اعلام کاندیداتوری برای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس به انتها رسید، رسانه ها از نهایی شدن کاندیداتوری 10 نفر از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار خبر دادند که در بین این10نفر دو نام با شانس بالا وجود دارد؛ یکی بوریس جانسون 54 ساله، وزیر خارجه سابق انگلیس که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا هم از او حمایت تمام قد نموده است و دیگری جرمی هانت 52 ساله که در سابقه سیاسی اش فعالیت در پست های دولتی مختلف دیده می گردد و زمانی که بوریس جانسون در جولای 2018 کناره گیری کرد، به جای او وزیر خارجه انگلیس شد. جالب است که بوریس جانسون هوادار دوآتشه ترک اتحادیه اروپا یعنی برگزیت است اما جرمی هانت در رفراندوم 2016 برای برگزیت به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داد و در واقع مانند خانم می مخالف برگزیت است. 8 کاندیدای دیگر نخست وزیری انگلیس عبارتند از: مایکل گوو 51 ساله حامی برگزیت، دومینیک راب 45 ساله، وزیر سابق برگزیت، ساجد جاوید 48 ساله که پاکستانی الاصل و بانکدار سابق است و در سال 2010 عضو مجلس انگلیس شد و در رفراندوم برگزیت به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داد. مت هنکوک 40 ساله، وزیر بهداشت، ندریو لیدسام 56 ساله، حامی برگزیت، روری استوارت 46 ساله، وزیر توسعه بین المللی و حامی ماندن در اتحادیه اروپا، استر مک وی 51 ساله مجری سابق تلویزیون و وزیر کابینه و مارک هارپر 49 ساله، یک عضو سابق حزب محافظه کار در مجلس انگلیس که به تندرو بودن معروف است.

به گزارش بی بی سی انگلیسی، این 10 کاندیدای رهبری حزب محافظه کار انگلیس طبق مقررات داخلی حزب، باید دست کم حمایت 8 نماینده حزب محافظه کار را داشته باشند. سپس این 10 کاندیدا ابتدا در روز پنجشنبه 13 ژوئن توسط نمایندگان حزب حاکم محافظه کار محک زده می شوند و نمایندگان حزب حاکم به آنها رأی خواهند داد. در انتها این رأی گیری دو مرحله ای کاندیداها باید در مرحله اول دست کم 17 رأی موافق دریافت نمایند و در مرحله دوم باید دست کم 33 رأی موافق کسب نمایند. این روند آنقدر ادامه خواهد یافت که تنها دو کاندیدا با بالاترین آرا باقی بمانند. پس از آن، کاندیداهایی که آرای لازم در مجلس را کسب نموده اند، یکسری مناظره های انتخاباتی در سراسر انگلیس برگزار می نمایند و در نهایت با رأی تمام 160 هزار عضو حزب محافظه کار انگلیس نفر پیروز رهبری این حزب و نخست وزیر می گردد.

بسیاری از نظرسنجی ها از پیشتازی بوریس جانسون - وزیر خارجه سابق انگلیس که در ماه جولای به دلیل اختلاف نظرهای جدی با خانم می بر سر برگزیت استعفا کرد - خبر می دهند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا هم اخیراً پیش از سفر به لندن و حتی زمانی که در انگلیس حضور داشت، حمایت خود را از جانسون خاطرنشان کرد؛ اقدامی که از سوی بسیاری از مقامات انگلیسی مداخله جویانه توصیف شد. اما احتمالاً نخست وزیر شدن جانسون به مذاق اتحادیه اروپا خوش نیاید زیرا او همین حالا هم تهدید نموده اگر طرح برگزیت مورد علاقه اش اجرایی نگردد سهم انگلیس به اتحادیه اروپا را پرداخت نخواهد کرد. جرمی هانت هم که سوابق سیاسی بسیاری دارد یکی از شانس های نخست وزیری انگلیس است اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند، اگر هانت نخست وزیر گردد به سرنوشت خانم می دچار خواهد شد زیرا او در سال 2018 در رفراندوم برگزیت به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داد و احتمالاً طرح پیشنهادیش برای خروج از این اتحادیه طرح ملایمی باشد.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29913

به "10 مدعی خانه شماره 10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مدعی خانه شماره 10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید