یکهزار اثر تاریخی در موزه خلیج فارس ساماندهی شد

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: یکهزار اثر تاریخی منقول در پروسه احداث و راه اندازی موزه منطقه ای خلیج فارس در بوشهر ساماندهی شد.

یکهزار اثر تاریخی در موزه خلیج فارس ساماندهی شد

محمد حسین ارسطو زاده روز دوشنبه در بازدید معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اضافه نمود: ساختمان موزه منطقه ای خلیج فارس با مساحت سه هزار و 300 متر با 15 گالری و 530 متر مربع ویترین موزه ای در حال آماده سازی است که بیشتر این آثار اشیای منقول و میراث به جا مانده درکرانه و پس کرانه های خلیج فارس است.

وی اضافه نمود: درهای موزه بر اساس طرح قدیم و اولیه ساختمان با جنس مرغوب چوب ساج ساخته شده و برای حفاظت آن از به روز ترین سیستم های حفاظت الکترونیک نمایشی و تعاملی استفاده شده است.

ارسطو زاده گفت: بخشی از قسمت های تاریخی ساختمان موزه حفظ شده و مورد بهسازی قرار گرفته است که می توان به راه پله چوبی 140 ساله این موزه اشاره نمود که به زیبایی های موزه یاری نموده است.

وی اضافه نمود: مراحل پایانی آماده سازی و محوطه سازی 13 هکتاری موزه منطقه ای خلیج فارس صورت گرفته است و در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد و کوشش می گردد بیش از گذشته با معرفی آثار به جا مانده از خلیج فارس این موهبت الهی را حفظ و حراست کنیم و بر سندیت همواره فارسی بودن آن بیافزاییم.

ارسطو زاده ادامه داد: برای احداث و بازسازی موزه منطقه ای خلیج فارس 38 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: فرهنگ و تمدن ایران و حفاظت از آن یکی از وظایف مهم این اداره کل است و باید فرهنگ و تاریخ را در مکانی با معماری بومی به مردم نشان داد.

ارسطوزاده گفت: راه اندازی و به ارث گذاشتن چنین موزه هایی برای آیندگان فرصتی است تا نسل های بعد نیز گذشته را بهتر بشناسند.

ارسطوزاده اضافه نمود: موزه منطقه ای خلیج فارس یکی از موزه های فاخر جنوب کشور است و کوشش شده از فناوری های نوین روز جهان در نمایش اشیای موجود درآن استفاده گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از 12 میلیون گردشگر داخلی از ابتدای سال 98 تا به امروز وارد بوشهر شده است و از جاذبه های این استان دیدن کردند.

ارسطو زاده اضافه نمود : استان بوشهر با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است که بوشهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نموده است و از جاذبه های این استان دیدن می نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در کنار تاریخ، طبیعت و فرهنگ غنی بوشهری که برخاسته از قدمت کهن این استان است، گردشگری صنعتی بوشهر هم در شهرستان هایی همچون عسلویه، جم، کنگان، جزیره خارگ زیبایی های خاص خود را دارد و می توان با داشتن این قابلیت ها این صنعت را به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی کرد و از آن بهره برد.

وی ادامه داد: در کنار حضور گردشگران داخلی، بوشهر از ابتدای سال تا به امروز پذیرای 6 هزار و 300 گردشگر خارجی بود که بنا به گستردگی جاذبه های این استان از نقاط مختلف آن بازدید کرد و از فضاهای اقامتی و بوم گردی استان هم استفاده بردند.

ارسطو زاده اضافه نمود: برنامه جامع توسعه گردشگری استان بوشهر در حال تدوین است که این برنامه توسعه زیر ساخت ها و خدمات رسانی را از لحاظ کمی و کیفی بالا برده و به جذب گردشگر یاری می نماید و آمار اشتغال استان را بالا می برد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در سالی که به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه و فشارهایی که بر مملکت است به لحاظ مالی شرایط خوبی نداریم اما با همت مسئولان استان بوشهر اجازه تعطیلی هیچ کارگاهی را دراین استان ندادیم و پروژه ها فعال هستند.

مهرداد ستوده اضافه نمود: در زمان حاضر پروژه های حیاتی استان بوشهر از جمله راه آهن، آب شیرین کن، پنج سد، اورژانس هسته ای، پارک لیان، دانشکده دندانپزشکی، پل خور گناوه، جاده بنود به ساحل، جاده نخیلات آبپخش، پروژه های درمانی، فضاهای ورزشی و درمانی فعال است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیمه کار ماندن پروژه ها باعث یاس و ناامیدی در جامعه می گردد، رویکرد استان بوشهر توجه و تمرکز بر پروژه های نیمه تمام است و کوشش می گردد هر چه سریعتر این نوع پروژه ها که دارای پیشرفت فیزیکی هستند به نتیجه برسد.

ستوده با بیان اینکه 700 میلیارد تومان پروژه قرار است در دهه فجر در استان بوشهر افتتاح گردد گفت: مهمترین پروژه افتتاحی استان در دهه فجر سال جاری موزه منطقه ای خلیج فارس است.

وی اضافه نمود: پروژه موزه منطقه ای خلیج فارس پروژه ای منحصر به فرد و با کیفیت هر چه تمام اجرا شده است و به عنوان افتخار ملی به شمار می رود.

ستوده گفت: با به نتیجه رساندن موزه منطقه ای خلیج فارس، بوشهر می تواند به عنوان مرکز ثقل فرهنگی جنوب کشور گردد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67438

به "یکهزار اثر تاریخی در موزه خلیج فارس ساماندهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکهزار اثر تاریخی در موزه خلیج فارس ساماندهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید