یافته جدید دانشمندان: ماست بخورید تا سرطان نگیرید

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است که مصرف ماست به میزان قابل توجهی ریسک سرطان روده را کاهش می دهد.

یافته جدید دانشمندان: ماست بخورید تا سرطان نگیرید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است که مصرف ماست به میزان قابل توجهی ریسک سرطان روده را کاهش می دهد.

این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه واشنگتن انجام شده بیانگر آن است که مصرف ماست به میزان دو بار در هفته ریسک ابتلا به سرطان روده در مردان را دست کم 20 درصد کاهش می دهد.

محققان باور دارند، دلیل عمده بروز سرطان روده به رژیم غذایی و سبک زندگی افراد بازمی شود و موارد اندکی هستند که در پی ژنتیک یا به دلایل ارثی رخ می دهند.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن دریافتند، رژیم غذایی نامناسب، مصرف الکل، استعمال دخانیات و عدم تحریک فیزیکی از عواملی هستند که ریسک بروز سرطان روده را افزایش می دهند و حالا این مصرف ماست است که در کاهش ریسک ابتلا به این بیماری نقش دارد.

کارشناسان علمی می گویند: مصرف ماست ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده را با تغییر نوع و حجم باکتری در روده کاهش دهد و بدین ترتیب این دسته از افراد، حدود 26 درصد بیش از دیگران نسبت به ابتلا به سرطان روده در امنیت هستند.

در این پژوهش بیش از 32 هزار مرد و 55 هزار زن از سال 1986 تا خاتمه سال 2012 تحت آنالیز قرار گرفته اند.

انتهای پیغام/

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28703

به "یافته جدید دانشمندان: ماست بخورید تا سرطان نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته جدید دانشمندان: ماست بخورید تا سرطان نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید