گلکسی S22؛ از پرچم داران بعدی سامسونگ چه می دانیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، سامسونگ در ژانویه 2021 از گوشی های سری گلکسی S21 رونمایی کرد که به لطف طراحی مجذوب کننده و عملکرد عالی توجه زیادی را جلب کردند. در این میان در خصوص نسل بعدی این گوشی ها یعنی گلکسی S22 چه می دانیم؟ اگرچه ماه ها تا معرفی این گوشی ها فاصله داریم، اما طی هفته های گذشته شایعات مختلفی در خصوص آن ها مطرح شده که در این مطلب به طور مختصر و مفید به این خبرها می پردازیم.

گلکسی S22؛ از پرچم داران بعدی سامسونگ چه می دانیم؟

تاریخ احتمالی معرفی

سامسونگ معمولا گوشی های سری گلکسی S را در ماه مارس (اسفند-فروردین) معرفی می کرد اما سال گذشته گوشی های سری S21 در تاریخ 14 ژانویه (25 دی) از راه رسیدند. در همین زمینه، به تازگی شایعاتی مطرح شده که سامسونگ در همین ماه از گوشی های سری گلکسی S22 رونمایی خواهد نمود.

با این حال، این احتمال وجود دارد که سامسونگ برای معرفی این گوشی ها مثل همیشه ماه مارس را انتخاب کند. با توجه به اینکه در کشورهای مختلف فرایند واکسیناسیون با سرعت زیادی در حال پیگیری است، بدون شک تا آن موقع محدودیت های مربوط به کرونا برداشته خواهد شد و سامسونگ می تواند مراسم مربوط به این گوشی ها را به صورت حضوری برگزار کند.

قیمت گوشی های گلکسی S22

آمار فروش گوشی های سری گلکسی S20 پایین تر از انتظار سامسونگ بود که گفته می گردد به علت قیمت بالا و البته مسائل مالی ناشی از بحران کرونا با استقبال کاربران روبرو نشد. به همین دلیل سامسونگ برای نسل بعدی این گوشی ها قیمت آن ها را پایین آورد. به اسم مثال گوشی گلکسی S20 با قیمت 1000 دلار راهی بازار شد ولی سامسونگ برای S21 قیمت 800 دلار را معین کرد. اگرچه نباید انتظار مقرون به صرفه تر شدن گوشی های گلکسی S22 نسبت به نسل قبلی را داشته باشیم، اما به احتمال زیاد سامسونگ قیمت این گوشی ها را افزایش نخواهد داد.

همان مدل­های همیشگی

گفته می گردد این بار هم باید انتظار معرفی مدل استاندارد، مدل پلاس و اولترای S22 را داشته باشیم. با توجه به اینکه این فرمول برای سامسونگ جواب داده و با استقبال کاربران روبرو شده، به احتمال زیاد سامسونگ این ترکیب را تغییر نمی دهد. از طرف دیگر کاربرانی که خواستار خرید مدل مقرون به صرفه تری از خانواده S22 هستند، می توانند منتظر معرفی S22 فن ادیشن بمانند که البته در رابطه با ساخت این گوشی گزارش موثقی منتشر نشده است.

باید خاطرنشان کنیم به علت مسائل کمبود جهانی تراشه، ظاهرا گوشی گلکسی S21 فن ادیشن چند ماه دیگر به طور محدود در بعضی بازارها عرضه می گردد. برای یادآوری باید بگوییم که گوشی گلکسی S20 فن ادیشن حدود 7 ماه بعد از سری S20 معرفی گردید که به علت داشتن قیمت مناسب و ویژگی های مجذوب کننده سروصدای زیادی به راه انداخت.

پردازنده و نمایشگر

سامسونگ همیشه گوشی های سری گلکسی S را با پردازنده های کوالکام و اگزینوس عرضه می نماید و سری گلکسی S22 هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود. به همین دلیل برای این گوشی ها باید انتظار بهره گیری از اسنپدراگون 895 و اگزینوس 2200 را داشته باشیم.

در سال 2019 خبر همکاری سامسونگ با AMD برای توسعه پردازنده های گرافیکی چیپست های اگزینوس منتشر شد که گفته می گردد سری S22 اولین گوشی های مجهز به پردازنده گرافیکی AMD خواهند بود. در رابطه با نمایشگر هم برای یادآوری باید بگوییم که سال گذشته گوشی S21 با نمایشگر 6.2 اینچی راهی بازار شد و سامسونگ برای مدل های پلاس و اولترا از نمایشگرهای 6.7 و 6.8 اینچی استفاده کرد.

در این زمینه طبق یکی از شایعات منتشر شده، سامسونگ میخواهد میزان نمایشگر مدل استاندارد و پلاس را کاهش دهد و این دو مدل با نمایشگرهای 6.05 و 6.5 اینچی به دست کاربران می رسند. بعلاوه طبق همین شایعات، میزان نمایشگر گلکسی S22 اولترا تقریبا در حد و میزان نسل قبلی باقی می ماند و ظاهرا برخلاف دو مدل دیگر از قابلیت رفرش ریت متغیر هم پشتیبانی می نماید.

احتمال بهره گیری مدل اولترا از دوربین 200 مگاپیکسلی

در رابطه با بهره گیری گلکسی S22 اولترا از دوربین 200 مگاپیکسلی شایعات ضد و نقیضی مطرح شده و هنوز در این مورد با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم. در ارتباط با زوم دوربین این گوشی هم گفته می گردد که از دوربین پریسکوپی با زوم متغیر بهره می برد. اگرچه S21 اولترا دارای دو دوربین با قابلیت زوم 3 برابری و 10 برابری است، اما اگر مثلا بخواهید از زوم 7 برابری بهره ببرید، اطلاعات مربوط به دوربین زوم با زوم دیجیتالی ترکیب می گردد. این در حالی است که زوم متغیر منجر به افزایش کیفیت عکس های مبتنی بر سطوح مختلف زوم می گردد.

برای مدل های استاندارد و پلاس هم نباید انتظار استفاده از دوربین پر زرق وبرقی را داشته باشیم و احتمالا استفاده از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مهم ترین ویژگی ماژول دوربین آن ها خواهد بود.

منبع: CNET

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

estekhdamjadid.ir: استخدام جدید: مجله کسب و کار، استارتاپ های گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154246

به "گلکسی S22؛ از پرچم داران بعدی سامسونگ چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22؛ از پرچم داران بعدی سامسونگ چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید