گلکسی A90 5G به عنوان ارزان ترین گوشی 5G در تیزری جدید دیده شد

به گزارش مجله سرگرمی، در حال حاضر گوشی های 5G موجود قیمت بسیار بالایی دارند که شاید بسیاری از کاربران را از خرید آن ها منصرف کند. برای نمونه می توان به قیمت 1300 دلاری گلکسی نوت 10 پلاس 5G و قیمت 1000 دلاری ال جی V50 ThinQ 5G اشاره نمود.

گلکسی A90 5G به عنوان ارزان ترین گوشی 5G در تیزری جدید دیده شد

اما به نظر می رسد در اولین سال ورود این محصولات به بازار، انحصار قیمت بالای هزار دلاری آن ها شکسته گردد. به تازگی تیزری از گوشی هوشمند گلکسی A90 5G سامسونگ منتشر شده است که با توجه به میان رده بودن این محصول، قطعا نسبت به پرچم داران 5G معرفی شده ارزان تر خواهد بود. ماه گذشته یکی از افشاگران با نام مستعار Ice Universe گفته بود که گلکسی A90 5G ارزان ترین گوشی 5G موجود خواهد بود.

سامسونگ سعی کرد تا در امسال مدل های جدید خانواده گلکسی A را به سطحی برساند که ارزش آن ها نسبت به قیمت شان بیشتر گردد و بتوانند از لحاظ قیمت با محصولات شرکت هایی مانند شیائومی در بازارهای بزرگی همچون هندوستان رقابت نمایند. مدل های جدید این خانواده در ماه مارس عرضه شدند و پس از گذشت 70 روز با فروش 5 میلیون دستگاه، برای سامسونگ سودی یک میلیارد دلاری را به ارمغان آوردند. علاوه بر بازارهای رو به رشدی مانند هندوستان و چین، بعضی مدل ها مانند گلکسی A10e، گلکسی A20 و گلکسی A50 در سایر بازارها نیز عرضه شدند.

گلکسی A90 5G با شماره مدل SM-A908N شناخته می گردد و به یک نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED مجهز است که در قسمت بالای آن یک بریدگی وجود دارد. این نمایشگر رزولوشن 2400 × 1080 را ارائه می نماید که کمی عجیب است. به دلیل بلند و باریک بودن ابعاد نمایشگر، نسبت تصویر صفحه نمایش 20:9 است. در زیر این نمایشگر چیپ پرچم دار اسنپ دراگون 855 حضور خواهد داشت که با مودم 5G کوالکام همراه شده است. میزان حافظه رم دستگاه 6 گیگابایت و حافظه داخلی آن 128 گیگابایت اعلام شده است. سامسونگ وعده داده است که خانواده گلکسی A از دوربین های با کیفیت و باتری های بزرگ بهره خواهند برد؛ به همین دلیل در گلکسی A90 5G از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی یاری خواهد گرفت. دوربین اصلی این دستگاه نیز از ترکیب سه گانه بهر می گیرد که شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی برای ثبت پرتره و افکت بوکه خواهد بود.

با توجه به این که تنها چند روز تا آغاز بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیک اروپا، یعنی IFA 2019 فاصله داریم، امکان دارد سامسونگ در حاشیه این نمایشگاه که در برلین برگزار می گردد، از گلکسی A90 5G رونمایی کند.

نسل پنجم ارتباطات بی سیم یا همان 5G امکان انتقال داده ها و دسترسی به آن ها را با سرعتی بیشتر نسبت به 4G LTE ارائه خواهد نمود. در طول چند سال پیش رو و با گسترش نقاط تحت پوشش این شبکه، به لطف ارائه خدمات پر سرعت در بستر 5G، دنیای فناوری تحول عظیمی را تجربه خواهد نمود. اما در حال حاضر این فناوری ارتباطی در ابتدای راه است و مانند هر تکنولوژی دیگری، در روزهای نخست با مشکلاتی روبرو است که برطرف آن ها زمان می طلبد.

چرا فناوری 5G در حال حاضر ما را شگفت زده نمی نماید؟

طبق گزارش گارتنر، در طول سه ماهه دوم سال 2019، میزان فروش جهانی گوشی های هوشمند نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 1.7 درصدی روبرو شده است و سامسونگ با فروش 75.11 میلیون دستگاه در این سه ماه، همچنان صدرنشین بازار جهانی است.با فراگیر شدن گوشی های 5G ارزان قیمت، بسیاری از مردم گوشی های فعلی خود را که از 4G LTE پشتیبانی می نمایند، با گوشی های 5G مقایسه خواهند کرد و پس از دیدن تفاوت محسوس در سرعت انتقال داده ها تصمیم می گیرند تا به سوی 5G کوچ نمایند که در نهایت بازار گوشی های هوشمند را با یک رشد بی سابقه در میزان فروش روبرو خواهد نمود.

منبع: Phone Arena

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41304

به "گلکسی A90 5G به عنوان ارزان ترین گوشی 5G در تیزری جدید دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی A90 5G به عنوان ارزان ترین گوشی 5G در تیزری جدید دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید