گشت و گذار در گرانترین ساختمان اداری سنگاپور

به گزارش مجله سرگرمی، تاریخچه ساختمان پارک ویو اسکوئر سنگاپور در یک دقیقه

ساختمان پارک ویو اسکوئر Parkview Square سنگاپور بنایی هنری، با ابهت و نمادین به شمار می رود. می گویند یکی از گران ترین ساختمان های اداری سنگاپور است که ساکنان معتبری چون کنسولگری افتخاری عمان و سفارتخانه های امارات متحده عربی، اتریش و مغولستان در آن جای دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا از این ساختمان معروف بیشتر بدانید.

گشت و گذار در گرانترین ساختمان اداری سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به این ساختمان اغلب به شوخی میدان گاتهام (شهر مشهور داستان های بتمن) هم گفته می گردد؛ چون شباهت های زیادی به شهر گاتهام دارد. شرکت طراحی آمریکایی جیمز آدامز دیزاین با همکاری موسسه سنگاپوری معماری دی پی، هنگام طراحی و ساخت این بنا تا حد زیادی از ساختمان چانین که سال 1929 در نیویورک ساخته شده، الهام گرفته است. از همین رو، فضای اداری داخلی خیلی مدرن است ولی در مقابل، نماهای خارجی، هنری طراحی شده و در آن از گرانیت تیره، برنز، مبلمان با نور زاویه ای و دکوراسیون متناسب آن بهره گرفته شد است.

در لابی ساختمان قسمتی شبیه به کافه را مشاهده خواهید کرد که بهانه های زیادی برای توقف در ساختمان به دستتان می دهد! اما یادتان باشد چندان از توریست های عکاس خوششان نمی آید. نوشیدنی و دسرهای این کافه در سه طبقه چیده شده اند. درست روبروی این ساختمان بعد از گذرگاه طاق دار، وارد میدانگاهی می شوید که مجسمه های باشکوه پیرامونش، پیازاهای ایتالیا را در ذهن تداعی می نماید؛ پیکره های بعضی از فلاسفه، هنرمندان و رهبران شهیر دنیا چون سالوادور دالی، پلاتو و سون یات سن در این میدان جلب توجه می نماید. در مرکز میدانگاه مجسمه زیبایی از یک مرغ ماهیخوار طلایی وجود دارد که رو به سمت چین دارد. روی مجسمه شعری از زبان مرغ ماهیخوار دیده می گردد که حسرت بازگشت به خانه اش را دارد. در خود ساختمان نیزعناصر گوتیک فراوانی چون مجسمه هشت مرد که هر کدام گوی بلورینی در دست دارند و ظاهرا از ساختمان محافظت می نمایند، به کار رفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42246

به "گشت و گذار در گرانترین ساختمان اداری سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در گرانترین ساختمان اداری سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید