بهترین قصر های دنیا که تبدیل به هتل شدند

به گزارش مجله سرگرمی، هتل های 5 ستاره و لوکس بسیار زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که همگی سعی می نمایند امکانات مناسب و لوکسی را در اختیار میهمانان خود قرار دهند. اما ساختار بعضی از این هتل ها از یک هتل اقامتی گذشته و شبیه به یک قصر یا کاخ هستند. در این مقاله از خبرنگاران تصمیم داریم تا با قصر هایی که تبدیل به هتل شده اند، آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه خبرنگاران باشید.

بهترین قصر های دنیا که تبدیل به هتل شدند

ویلای dEste

یکی از بهترین هتل های ایتالیا، ویلای dEste است که در سال 1873 ساخته شده است. این مکان در قرن ششم به عنوان یک اقامتگاه تابستانی مورد استفاده قرار می گرفت و در اطراف دریاچه کومو (Como) بود که تحت مالیتک شاهزاده کارولین قرار داشت. این هتل اطلاعات خوبی در دفتر خاطرات خود دارد، برای مثال آلفرد هیچکاک اولین فیلم خود را با نام The Pleasure Garden در این منطقه ساخته است و این موضوع مربوط به زمانی می شود که در سال 1936 کناره گیری کرد. تصاویر مختلفی که از او و منتشر شده، در اغلب موارد مربوط به ویلای dEste می شوند. این هتل از یک باغ بسیار زیبا و رسمی بهره می برد و یک راه پله بسیار بزرگ نیز دارد. یک تراس بزرگ این امکان را به میهمانان می دهد تابتوانند از مناظر زیبای دریاچه لذت ببرند.

قصر Udai Bilas

قصر Udai Bilas یک هتل زیبا در سواحل دریاچه ای در Dungarpur از هند است. برای رسیدن به این هتل باید از اودیپور (Udaipur) چند ساعت به سمت جنوب حرکت کنید. مهاراجه شهر Dungarpur اتاق های این هتل را به زیبایی هرچه تمام بازسازی کرد.البته سعی شده که ساختار کلی آن تغییر نداشته باشد و اتصالات، مبلمان و حمام انگلیسی این هتل دست نخورده باقی بمانند. خانواده سلطنتی نیز گاهی به میهمانان این هتل می پیوندند و در کنارشان به خوش گذرانی می پردازند. لازم به ذکر است که در ساختمان Juna Mahal که در روی تپه قرار گرفته ، نقاشی های دیواری بسیار زیبایی وجود دارد و بازدید از این بنا می تواند برای گردشگران خاطره انگیز باشد.

قصر Olissippo Lapa

قصر Olissippo Lapa بر روی تپه ای در کنار رودخانه لاپا قرار گرفته است. محله رو به روی که این هتل، یک منطقه بسیار لوکس با نام لیزبون (Lisbon) است. ساخت این قصر به قرن 19 میلادی باز می شود، اما تجملات و زیبایی طراحی داخلی این هتل، میهمانان را یاد چند صد سال گذشته نخواهد انداخت. مقامات، خانواده های سلطنتی و ستاره های موسیقی راک از میهمانان اصلی قصر Olissippo Lapa هستند.

قصر The Xara

قصر The Xara یک هتل 5 ستاره است که در Palazzo از Mdina واقع شده است. لوازم مورد استفاده در این هتل همگی لوکس هستند و شاهد بعضی کالا های قدیمی نیز در آن هستیم. در بخش مرکزی این هتل یک حیاط وجود دارد که در بخشی از آن، بهترین رستوران شهر قرار گرفته و مسافران می توانند از آن استفاده نمایند.

قصر Palacio de villapanes

این کاخ در قرن هجدهم ساخته شده است و در شهر سویل (Seville) و کشور اسپانیا واقع شده است و میهمانان در آن حسی شبیه به هتل های 5 ستاره خواهند داشت. این قصر که در ناحیه خودمختار اندلس واقع شده، ساختار بسیار لوکسی دارد و حس و حال آفریقای شمالی را القا می نماید. کاشی کاری های گران قیمت، ستون های ساخته شده از سنگ مرمر و پارکت های زیبا، همه و همه باعث می شوند که قصر Palacio de villapanes، یکی از هتل های دوست داشتنی برای گردشگران باشد. اما با این وجود، این قصر در اوج زیبایی، ظاهری ساده و مینیمالیستی دارد و در سرتاسر آن تنها از یک رنگ غالب استفاده شده است. این هتل برای گردشگران شهر سویل یک پناهگاه بسیار دوست داشتنی است که باعث می شود تا از گرما و شلوغی محیط شهری دور بمانند و تجربه دلنشینی داشته باشند.

قصر گریتی (Gritti)

قصر گریتی در قرن پانزدهم در حاشیه ایجاد شد که چندی پیش شاهد بعضی نوسازی ها در آن بودیم و البته همچنان مثل گذشته مجلل و زیباست. در این ساختمان اشیا عتیقه و نقاشی های دیواری متعددی به چشم میخورد که باید به این ویژگی ها اسپا را نیز اضافه کنید. این هتل دارای 61 اتاق و 21 سوئیت نوسازی شده است و با 5 دقیقه پیاده روی از آن، می توانید به St Mark برسید.

قصر فلک نما (Falaknuma)

قصر فلک نما که در حیدرآباد واقع شده، یک مکان بسیار رویایی به شمار می آید. این قصر در سال 1890 ساخته شده و نمای کلاسیک آن با سنگ مرمر ایتالیایی تزیین شده است. در حقیقت قصر فلک نما اصلی ترین اقامتگاه افراد ثروتمند در حیدرآباد به حساب می آید. این هتل دارای 60 اتاق است که همگی زیبا، دوست داشتنی و تاحدودی ساده هستند. اما در مقابل، اتاق های عمومی این بنا (سالن ها) بسیار پر زرق و برق بوده و ساختاری شبیه به یک موزه دارند. در این هتل ظروف چینی بسیار زیادی به چشم می خورد و بزرگترین میز نهارخوری نیز در آن واقع شده است. در قصر فلک نما شاهد یک کتابخانه نظیر کتابخانه قلعه ویندسور (Windsor) هستیم.

قصر Hampton Court

در شهر Surrey یک قصر بزرگ با نام Hampton Court وجود دارد که متعلق به هِنری هشتم، پادشاه سابق انگلیس بوده و در قرن هجدهم ساخته شده است. این قصر که ساختاری شبیه به قلعه دارد، یک مکان رویایی است و اطراف آن را نیز باغ هایی زیبا پوشانده که بر زیبایی قصر Hampton Court می افزایند.

قصر Schonbrunn

قصر Schonbrunn در شهر وین از اتریش واقع شده است و گردشگران می توانند در طول سفر خود به این شهر، در آن اقامت نمایند و حال و هوایی شبیه به یک امپراتور داشته باشند. سوئیت های 4 تخته این هتل 167 متر مربع وسعت دارند که میهمانان به وسیله آن می توانند یک منظره پانورامایی به محیط اطراف کاخ داشته باشند.

قصر سن دامنیکو (San Domenico)

قصر سن دامنیکو در شهر تائورمینا از ایتالیا واقع شده است و یک کاخ با شکوه به شمار می رود که مربوط به قرن پانزدهم میلادی است. قصر مذکور در بین کوه اتنا (Etna)، تئاتر باستانی رومی و دریا Ionian واقع شده است و از درون قصر نیز این سه منطقه، نمای بسیار زیبایی دارند. یکی دیگر از مزیت های این قصر، فضای سبز اطراف آن است که قدم زدن در آن و بوییدن گل های یاس، رزماری و سایر گل ها می تواند بسیار لذت بخش باشد. البته منظره کوه اتنا که از این هتل دیده می شود نیز در شب ها و مخصوصا زمانی که فوران می نماید، بسیار جالب است.

قصر Lalitha Mahal

شاید بتوان گفت که قصر Lalitha Mahal با الگوگیری از St Pauls Cathedral لندن ساخته شده است. قصر Lalitha Mahal در هند تاسیس شده و شهر میسور (Mysore) میزبانی از آن را برعهده گرفته است. ساخت آن به سال 1921 باز می شود که توسط مهاراجه شهر میسور اجرا شده است. طراحی داخلی این بنا بسیار زیبا و مجلل است و مسافران آن می توانند در انتهای روز در تراس طبقه اول، به نوشیدن چای بپردازند و غروب آفتاب را تماشا نمایند.

Circagan Palace Kempinski

Circagan Palace Kempinski در واقع قصر عثمانی سابق در استانبول است که در سال 1867 ساخته شده و تکمیل آن توسط سلطان عبدالعزیز اجرا شده است و در سواحل Bosphorus بین بشیکتاش (Besiktas) و ارتکی (Ortakoy) واقع شده است. این قصر در فاصله 10 دقیقه ای از میدان Takism واقع شده است. قصر مذکور دارای 11 سوئیت است که شامل سوئیت سلطان و سوئیت های بزرگ اروپایی با حدود 458 متروسعت هستند. میهمانان این قصر می توانند منظره ای پانورامیک از تنگه Bosphorus را در این هتل تماشا نمایند. این قصر اتاق های بسیار زیبایی دارد و حمام آن ها از سنگ مرمر دست ساز ساخته شده اند. هتل Circagan Palace Kempinski به عنوان هتل پیشرو اروپا، جایزه مسافرت دنیای را از آن خود نموده است.

هتل بزرگ اوبروی (The Oberoi Grand)

هتل بزرگ اوبروی در شهر کلکته کشور هند واقع شده است و توسط یک کارآفرین آمریکایی در قرن بیستم ساخته شده است. در بخش جلویی این هتل یک محوطه مربعی شکل با ستون های سفید رنگ وجود دارد که شبیه به تالار های ازدواج است. البته در سفر به این شهر باید بدین نکته نیز توجه داشته باشید که موزه هند در فاصله کمی از هتل مذکور واقع شده است و با پای پیاده می توانید از آن بازدید کنید. اقامت در اتاق های هتل بزرگ اوبروی حس و حال نجیب زاده بودن را به میهمانان القا می نماید و چوب های تیره و جلا داده شده به همراه مبل های پوشانده شده از پارچه ابریشمی، همه و همه یک اتاق بسیار عالی را تشکیل می دهند. در حیاط مرکزی این هتل نیز یک استخر رو باز وجود دارد.

قصر دنیا نما

قصر دنیا نما یک هتل بسیار زیبا در شهر بوپال (Bhopal) هندوستان است. این قصر به سبک استعماری بریتانیا در قرن نوزدهم توسط عبدالله خان ساخته شده است. این هتل در دهه هشتاد توسط نوه وی به 100 اتاق تقسیم شد. هر روز صبح اسب ها در اطراف هتل می دوند و حس و حال بسیار خوبی دارند. در دیوار های این هتل نیز تصاویر خانوادگی صاحبان قصر نصب شده اند.

قصر رام باغ (Rambagh)

در شهر راجستان (Rajasthan) از هند، قصر رام باغ قرار گرفته است که یک هتل لوکس در این کشور به حساب می آید. این قصر توسط گروه هتل های تاج مدیریت می شود. رام باغ محل اقامت مهاراجه (پادشاه) Jaipur بوده و افرادی نظیر پرنسس چارلز و Jacqueline Kennedy Onassis در این قصر پذیرایی شده اند. همان طور که در این مقاله از خبرنگاران مطالعه کردید، با قصر هایی که در سرتاسر دنیا تبدیل به هتل شده اند آشنا شدیم. شما کدام یک را برای سکونت انتخاب می کنید؟ منبع: Telegraph

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

منبع: کجارو
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69332

به "بهترین قصر های دنیا که تبدیل به هتل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین قصر های دنیا که تبدیل به هتل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید