گردشگر زن هلندی از زیبایی های ایران می گوید

به گزارش مجله سرگرمی، یک زن گردشگر هلندی که برای نخستین بار به ایران سفر نموده است، ایرانیان را مردمانی خونگرم، مهربان و مهمان نواز توصیف نموده و می گوید که ایران کشوری امن برای گردشگران با هر نژاد و ملیتی است.

گردشگر زن هلندی از زیبایی های ایران می گوید

ایرنا: آنیتاریکس (ANITA DIRIX) گردشگر هلندی که سفر خود را در ایران از کوه های الموت شروع نموده است و در برنامه سفرش کاشان، یزد، کرمان، اصفهان، شیراز و تهران را به مدت سه هفته دارد گفت: آنچه در من رغبت ایجاد کرد که به ایران سفر کنم شنیده ها در خصوص مردم و فرهنگ ایرانیان است

وی اضافه نمود: 20 سال قبل در هرات افغانستان مشغول به کار بودم و آنجا را دوست داشتم و می دانستم ایران نیز گزینه ای است که فرهنگ هایش به دلیل نزدیکی با هرات شبیه هم هست و می توانم درک خوبی از مردمانش داشته باشم.

وی در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایران با وجودی که گردشگران زیادی از هلند دارد اما هنوز برای مردم این کشور مشهور و شناخته شده نیست.

این گردشگر هلندی با اشاره به اینکه توانسته است که خودرویی را برای سفر در ایران اجاره کند گفت: در کتاب های گردشگری و اطلاعاتی که در خصوص ایران برای گردشگران موجود است، نوشته شده ممکن نیست بتوانید در ایران خودرو اجاره کنید و ایران مکانی برای اجاره خودرو ندارد و من خیلی شادم که توانستم خودرویی اجاره کنم.

آنیتا ریکس که اکنون در کرمان بسر می برد گفت: بیشترین مکان گردشگری که در استان کرمان مرا جذب خود کرد ارگ قدیم بم بوده و این اثر تاریخی همواره برای من یک جای گمشده در ذهنم بود و از دیدن آن بسیار شاد هستم و بسیار برایم جای شگرفی بود.

وی از اینکه نتوانسته است اطلاعات خیلی خوبی را از اغلب مکان های تاریخی کرمان کسب کند اظهار نگرانی کرد و گفت: در بیشتر مکان های تاریخی کرمان کسی نبود که خوب بتواند برای من در خصوص آنها شرح دهد و جای راهنمای مکان گردشگری بسیار خالی بود و تنها به شرحات سردر یا لوحی که در ابتدای مکان گردشگری زده شده بود بسنده می کردم .

ریکس گفت: بروشورهایی برای معرفی ارگ بم در اختیار من قرار دادند اما در مقایسه با شرحات فارسی بسیار اطلاعات اندکی بود و در کتاب گردشگری نیز بیش از چند پاراگراف نوشته نشده است که با این وجود تنها دیدن این مکان هم برای من بسیار جالب و دیدنی بود.

گردشگر هلندی با بیان اینکه صبح زود برای دیدن ارگ قدیم بم از کرمان راه افتاده است گفت: جاهایی مثل رستوران که بهنزدیک بود بسته بود و جایی برای استراحت و خوردن غذا وجود نداشت با اینکه اطراف آن بسیار جاها بود که می شد از آن ها بهترین استفاده را برای پذیرایی از مهمان داشت .

وی بیان داشت: بازار کرمان بسیار زیبا بود و آنچه بیش از حد انتظار و شنیده بودم تعداد افغانستانی ها و پاکستانی هایی بود که در بازار کرمان مشغول به کار بودند.

این مهمان هلندی حمام گنجعلیخان را فضای خیلی خوب و جالبی دانست که در آن شرحات خوبی هم داده شده بود و اضافه نمود: به دلیل محدودیت وقتی که داشتم می خواستم روز بعد ادامه بازدید را انجام دهم که به دلیل تعطیلی مناسبتی، موزه هم بسته بود و تعیین نیست دیگر چه زمانی به ایران برگردم که بتوانم این بازدید را کامل کنم و مثل من مطمئناً کسانی هم بوده اند که در روز تعطیل به کرمان آمده و امکان دیدن این موزه یا مکان های دیگر گردشگری را به دلیل تعطیلی نداشته اند و این اتفاق خوبی نیست.

وی کلوت های شهداد را بسیار زیبا مطرح نمود و گفت: از یزد تا شهداد را با خودرو تنها رانندگی کردم و کویر شهداد را با همراهی راهنما رفتم که طلوع آفتاب زیبا را در کویر تجربه کردم که بسیار در ذهن من ماندنی شد.

ریکس در ادامه اضافه نمود: با اینکه جی پی اس داشتم اما گاهی با مشکل روبرو می شدم و نمی توانستم مسیرم را پیدا کنم و در تاریکی نیز به دلیل نبود روشنایی مناسب در جاده و تاریکی مطلق خصوصاً پیدا کردن دور برگردان برایم بسیار سخت بود که فکر می کنم موضوع مهمی است که باید برای آن کاری انجام گردد.

ریکس در خاتمه گفت: دوست دارم باز هم ایران را در برنامه سفرهایم قرار دهم.

شیوا مارکت: جایی برای کسب آگاهی از اخرین تحولات مارکت های اقتصادی

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55933

به "گردشگر زن هلندی از زیبایی های ایران می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگر زن هلندی از زیبایی های ایران می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید