اینفلوئنسر های معروف جهان درباره ایران چه نوشتند؟
به گزارش مجله سرگرمی، سفر چند اینفلوئنسر خارجی که به ایران سفر نموده بودند رو به اتمام است. گزیده روایت این اشخاص مشهور خارجی از سفر به ایران را در ادامه مرور می کنیم.
به گزارش، سفر چند اینفلوئنسر اینستاگرام و توئیتری که از کشور های ترکیه، روسیه، ایتالیا، اوکراین، هند و چین به ایران سفر نموده بودند رو به اتمام است.
بعد از فروکش کردن حاشیه های به وجود آمده در شبکه های اجتماعی بر سر پروژه فم تریپ و دعوت اینفلوئنسر های خارجی توسط هدی رستمی به ایران، حالا خبرگزاری ایلنا در یک گزارش مفصل آنالیز نموده که هر کدام از این افراد درباره ایران برای مخاطبان شان چه نوشتند.
گزیده روایت این اشخاص مشهور خارجی از سفر به ایران را در ادامه مرور می کنیم. همه از جاذبه های دیدنی تهران، کاشان و اصفهان با لحن ستایش آمیزی نوشتند و ایران را یک کشور جادویی توصیف کردند با مردم مهمان نواز و غذا های خوشمزه.
اریکا (ERIKA SANTOS) یکی از دعوت شدگان به پروژه فم تریپ ایران بود که با 1.3 میلیون فالوئر در یکی از پیج های اینستاگرام خود و 660 هزار فالوئر در پیج دیگر، محتوای سفر و فشن فراوری می نماید. بیشتر مخاطبان او از برزیل، ایران، آمریکا و فرانسه هستند.
او در یکی از نخستین پست های خود در اینستاگرام نوشته: من از اینکه نماینده برزیل در این سفر شگفت انگیز هستم، بسیار خرسندم و افتخار می کنم.
باید بگویم که اولین تأثیر مهم بر من، مهمان نوازی مردم ایران بود چرا که بیش از 1000 پیغام دریافت کردم که در آن ها عنوان شده بود: خوش آمدید و ما شما را دوست داریم. بسیاری از پیغام ها سرشار از عشق، محبت و سپاسگزاری بود و من از همه متشکرم و امیدوارم بتوانم نشان دهم کشور ایران چقدر شگفت انگیز است.
آرتم (ARTEM SHESTAKOV) اهل کشور اوکراین علاوه بر آنکه اینفلوئنسر سفر است، بیزینس من و متخصص سوشال میدیا هم هست. آرتم در اینستاگرامش حدود 1.1 میلیون فالوئر دارد که بیشتر آن ها از روسیه، آمریکا، ترکیه و ایران هستند.
او با رسیدن به اصفهان نوشت: در اصفهان بیشتر از همه، میدان نقش جهان را دوست داشتم... در پیاده روی که در اصفهان داشتیم از چندین مسجد، مغازه های قدیمی و میدان اصلی شهر بازدید کردیم. شهر قدیمی بسیار زیبا با افرادی بسیار محبت آمیز است. همچنین از سطح تحصیلات مردم ایران تعجب کردم. احساس می کنم که آموزش و پرورش در این کشور ارزش دارد.
جوانان به دنبال دانش هستند. افراد بسیاری هستند که انگلیسی را می دانند و از هر فرصتی برای تمرین استفاده می نمایند. به طور کلی آن ها دوست دارند مطالعه نمایند.
ونسا (VANESSA) فشن ولاگر (ویدئو بلاگر) ایتالیایی با حدود 186 هزار نفر فالوئر در اینستاگرام است. ویدئو های آموزشی فشن و زیبایی ونسا در یوتیوب بیش از 47 میلیون بار مشاهده شده.
ونسا با برند های Hermes LOreal و برند های معروف لباس مشارکت دارد. اکثر مخاطبان ونسا از ایتالیا و آمریکا با علایقی مثل زیبایی، فشن و توریسم هستند. او با انتشار عکسی از خود در اصفهان به یک جمله قدیمی اشاره نمود و نوشت: غوطه ور در رنگ ها، رایحه ها و عطر و طعم های این سرزمین شگفت انگیز ایران هستم.
چیزی که بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داد، مهمان نوازی و صمیمیت باورنکردنی ایرانیان، چه آنلاین و چه آفلاین بود. با استقبال های جدید به سبک ایرانی روبه رو شدیم و بسیار خرسند هستم که به ایران سفر کردم.
اکاترینا (Ekaterina Mishchenkova) عکاس و هنرمند روس با بیش از 1.3 میلیون مخاطب در دو پیج اینستاگرام است. او برنده جوایز عکاسی زیادی شده، با 10 موزه و 12 هتل کار نموده و کشور های زیادی از جمله آلمان، ایتالیا، سوئد، یونان و ترکیه برای پروژه های توریستی با او به عنوان عکاس همکاری نموده اند. اکاترینا عضو The Union of Art Photographers و سهام دار برند دوربین Leica است.
این عکاس روس در بدو ورود به تهران از برج آزادی دیدن کرد و نوشت: دروازه ورود به تهران نامی نمادین برای برج آزادی است که با آن بازدید خود را از پایتخت ایران آغاز کردیم. در اینجا بود که قدیمی ترین تمدن جهان به جهان آمد. جایی که میراث فرهنگی آن با دقت توسط افراد حفظ می گردد. افرادی که مهمان نوازی آن ها غافلگیرنماینده است.
ایران یک افسانه واقعی از شرق است. جایی که در آن معماری و سنت های باستانی به طور شگفت آور با مدرنیته در هم تنیده شده اند. کاخ گلستان یا کاخ باغ گل رز از نخستین مکان هایی بود که در پایتخت از آن ها بازدید کردیم. او درباره زیبایی های کاشان هم یک پست منتشر نموده است.
محمت (Mehmet Kirali) عکاس معروف ترکیه است و نوع عکاسی در سفر او باعث جذب 1.2 میلیون فالوئر در اینستاگرام شده که بیشتر این فالوئر ها از روسیه، گرجستان، ترکیه و آمریکا هستند. اسم محمت در لیست پیروز ترین و ثروتمندترین عکاسان جهان آمده و بیشتر مخاطبان محمت به مد، فشن، عکاسی و سفر علاقه دارند.
او هنگام سفر به ایران از آنچه می توان به عنوان قرابت فرهنگی نام برد، متعجب شده بود چنان که در پستی نوشت: طی چند روز سفر در ایران دائم مواردی در ذهن من تکرار می گردد. اینکه چقدر ما یکسان هستیم. یک کلام می توانم بگویم که اصفهان شهری شگفت انگیز است!
در بسیاری از موارد وقتی سفر می کنم و وارد شهر ها می شوم فقط برای آن است که عکاسی کنم، اما با ورود به اصفهان، حس و زیبایی شهر مرا جذب کرد و خواستار دریافت عکس های زیبا هستم... در راه رسیدن به شیراز، از پرسپولیس بازدید کردیم که در شهر غرق شدیم.
تصورم آن است که اوج دوران طلایی تمدن ایران در اینجاست. آنچه که در تخت جمشید و پرسپولیس تجربه کردم در لحظه و زمان را نمی توان در قالب کلمات اعلام کرد. این حس در کلمات نمی گنجد.
الکسی (Alex Atmolex) از کشور روسیه یکی دیگر از دعوت شدگان به پروژه فم تریپ ایران است. الکسی تابه حال عکسی از خود منتشر ننموده، اما با انتشار عکس های سفر و اینفلوئنسرها توانسته 477.8 هزار مخاطب در اینستاگرام جذب کند که بیشتر آن ها از آمریکا، ایتالیا، آلمان و فرانسه هستند.
او در نخستین روز های سفر در ایران نوشت: دیدن اصفهان به معنای دیدن نیمی از جهان است. این همان چیزی است که محلی ها در گذشته می گفتند.
این مروارید ایران، دوره های پیدایش و سقوط بسیاری از پادشاهی ها را در طول تاریخ غنی ایران به خود دیده و تاریخ آن را می شناسد، اما با این وجود، عرفان شرقی و جذابیت شگفت انگیز خود را حفظ نموده است. شاهکار های معماری اصفهان نمونه شاخص شخصیت های برجسته ایران اسلامی است و در فهرست میراث جهانی نیز جای گرفته.
چیلر (Chiler Geici) مدیر معروف یک سالن کنسرت در استانبول است. 705 هزار دنبال نماینده دارد که اکثر آن ها ترک و آمریکایی هستند. دنبال نماینده های چیلر بیشتر به مد، فشن و سفر علاقه دارند. او در روز های نخست سفر به ایران در پست اینستاگرام خود نوشت: تاکنون تحت تأثیر مهربانی و خرسندی مردم قرار گرفته ام.
می توان ریشه های فرهنگ و هنر را در همه جا مشاهده کرد. چیلر همچنین در سفر به اصفهان نوشت: اصفهان دقیقاً همانطور است که تصور می کردم. آرامش جادویی، مردم شگفت انگیز و جزئیات باورنکردنی دارد. دیدن ایران همچنان مرا متعجب می نماید.
آلینا (Alina Rudya) عکاس معروف اوکراینی که در آلمان زندگی می نماید و عکس هایش در مجله های معروفی مثل Vogue و Spiegel چاپ می گردد. آلینا با برند های معروف بنز، نیکون، سامسونگ و ... همکاری داشته و 65 هزار دنبال نماینده دارد که اکثراً آمریکایی، اوکراینی و آلمانی هستند.
پیج کاری او هم علاقه مندان خاص خود را دارد. نمایشگاه های آلینا از عکس هایش در سفر بسیار پرطرفدار است. او که عکس های متعددی از غذا های ایرانی گذاشته، نوشت: غذا های ایرانی در سراسر جهان مشهور است.
هرچند من عکاس غذا نیستم، اما عاشق غذا هستم و تنوع طعم ها، بو ها و رنگ های مختلف مرا جذب می نماید و برایم الهام بخش است... به طور معمول ایران مقصد سفر و گردشگری برای شما نیست چرا که پیش داوری و پوشش رسانه ای یک طرفه و با جهل محض در این خصوص وجود دارد.
هار جیندر (Harjinder Singh Kukreja) بیزینس من، فعال اجتماعی و رستوران دار معروف هندی است که در جهانی مجازی به سفر های خانوادگی اش شناخته می گردد. هار جیندر 1.6 میلیون دنبال نماینده در توئیتر و بیش از 100 هزار مخاطب در اینستاگرام دارد که اکثر آن ها او را به خاطر سرگرمی، موسیقی و مد دنبال می نمایند.
او که به ایران و البته تاریخ و غذا های ایرانی بسیار علاقه مند است، در مورد یکی از مراکز اقامتی که در آن حضور داشت، نوشت: یک خانه تاریخی 250 ساله را با استاندارد های یک خوابگاه پنج ستاره تصور کنید. این تنها در ایران ممکن است و یکی از قدیمی ترین و زیباترین هتل های تاریخی نه تنها در شهر کاشان بلکه در ایران نیز هتل بوتیک عامری هاست.
شگفت آوری این مجموعه نه تنها به دلیل حوض های بزرگ و باغچه های آن است بلکه نکته جالب اینجاست که این مجموعه دارای پنج حیاط بزرگ است و شامل دو خانه تاریخی دیگر نیز می گردد. شکوه و جلال بی نظیر بنای تاریخی به همراه امکانات مدرن و خدمات عالی، سرای عامری ها را به بهترین گزینه در بین هتل های کاشان تبدیل نموده است.
هارجیندر همچنین در پست دیگری نوشت: با گذشت هر روز، من ایران را بیشتر دوست دارم، فرهنگ، میراث و البته مردم شگفت انگیزی دارد. متشکرم که مرا در کشور جادویی خود میزبانی کردید! اصفهان بسیار شگفت انگیز است. این کشور به عنوان یک مقصد ماه عسل از پتانسیل های بالایی برخوردار است. غذا های اصفهان عالی است.
نقش جهان یک میراث جهانی و درمانی برای چشم و روح است... معتقد هستم دیدن مسجد صورتی در شیراز یکی از بهترین دلایل برای سفر همه گردشگران به ایران خواهد بود. من بعد از بازدید از مسجد نصیرالملک، که به مسجد صورتی نیز مشهور است، عاشق شیراز و ایران شدم. شیشه های رنگی گسترده در نمای آن و سایر عناصر سنتی موجود در طراحی، مسحورنماینده است.
منبع:روزنامه هفت صبح
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانandishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری
bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار