گرا نترین دانشگاه های دنیا را بشناسید

به گزارش مجله سرگرمی، قوانین مدارس و دانشگاه ها در سراسر دنیا متفاوت است و در اینجا گزارشی از معتبرترین دانشگاه ها و مدارس در دنیا را داریم و می خواهیم به آنالیز شهریه این مدارس و دانشگاه ها و کیفیت تدریس در آنها بپردازیم.

گرا نترین دانشگاه های دنیا را بشناسید

به گزارش ، در دنیای امروز مدرک تحصیلی یکی از فاکتور های اصلی پیدا کردن شغل است و در کشور های توسعه یافته نیز این مدارک تحصیلی هستند که در کنار سایر مشخصات موجب ارتقاء شغلی افراد می شوند.

در تمام دنیا دانشگاه و مدارسی هستند که بدون احتیاج به پول زیاد می توانید در آنجا درس بخوانید و فارق التحصیل شوید، ولی در این میان درس خواندن در بعضی از دانشگاه و مدارس به این راحتی ها نیست و احتیاج به پول هنگفت دارد. در ادامه به آنالیز ده تا از گران ترین آن ها خواهیم پرداخت.

این دانشگاه در حوزه های مختلف معماری، طراحی، فشن و هنر های تجسمی فعالیت می نماید و محصلان در این دانشکده در سطوح مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل اند.

هزینه تحصیل در هر مقطع در این دانشکده تقریبا 39.000 دلار است و همراه با هزینه های اضافی مثل کتاب ها و... هزینه تحصیل در این دانشکده به طور تقریبی 43.000 دلار تمام میگردد و این هزینه ها برای دانشجویانی که در داخل کشور و خارج کشور اند یکسان می باشد.

این دانشگاه در نیویورک نهاده شده است و از دانش آموختگان برجسته آن می توان به تام فورد، بلا حدید و منیر شاهرودی فرمانفرمائیان اشاره نمود.

دانشگاه شیکاگو از معتبرترین دانشگاه های دنیا است و در ایالت ایلینوی در آمریکا واقع شده است. این دانشگاه به تنهایی با 82 برنده جایزه نوبل در تاریخ عجین بوده است.

هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی در این دانشگاه به طور تقریبی 53.000 دلار است و در صورت ماندن در پردیس دانشگاه و استفاده از خوابگاه 15.000 دلار دیگر به این هزینه ها اضافه می گردد.

این دانشگاه یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین در رشته جامعه شناسی و اکولوژی است و تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول هستند نزدیک به 14.500 نفر است.

دانشگاه جانز هاپکینز قدیمی ترین و یکی از معتبرترین دانشگاه های تحقیقاتی ایالات متحده آمریکا است که در شهر بالتیمور در ایالت مریلند واقع است. این دانشگاه در 22 ژانویه 1876 آغاز به فعالیت کرد و به اسم تأمین نماینده اقتصادی آن جانز هاپکینز نامیده شد.

این دانشگاه در رشته های مختلف انسانی، هنر، علوم اجتماعی، موسیقی، سلامت و مهندسی فعالیت می نماید. میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه 53.000 دلار است.

تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه در حال تحصیل اند به طور تقریبی 23.000 نفر است.

دانشگاه دارتموث از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا به حساب می آید، و در نیوهمپشر نهاده شده است. دارتموث کالج یک کالج خصوصی می باشد که در شهر هانوور و در سال 1769 تأسیس شده است و از لحاظ قدمت نهمین کالج قدیمی در کشور آمریکا است.

این دانشگاه 40 دانشکده دارد که در حوزه های هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم پایه فعالیت می نمایند و تعداد دانشجویان حصل در این دانشگاه 6.350 نفر است.

هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تقریبا 53.000 دلار است.

این دانشگاه در کلارمونت آمریکا واقع شده است و تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه در رشته های فیلم سازی، شناخت ادیان، روان شناسی و مطالعه آسیا و آمریکا تحصیل می نمایند تقریبا 1.300 نفر است.

این دانشگاه همچنین در فهرست 100 دانشگاه گران قیمت آمریکا نیز نهاده شده است و هزینه تحصیل در آن تقریبا 53.000 دلار است.

این دانشگاه دنیای در لندن نهاده شده است و در رشته های مهندسی، کسب و کار، علوم پایه و پزشکی فعالیت می نماید. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می نمایند 2.300 نفر است و این دانشجویان از 50 کشور مختلف به این دانشگاه آمده اند.

هزینه گذراندن دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه نزدیک به 10.000 یورو است. این دانشگاه در دو حوزه تکنولوژی و کسب و کار خیلی سرآمد است.

مؤسسه فناوری فدرال زوریخ، یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا و دنیا است که در شهر زوریخ نهاده شده است. درحال حاضر بیش از 17000 دانشجو از 80 کشور دنیا در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند. صندلی این دانشگاه در بین برترین های دنیا، در رشته های مهندسی، ردهٔ 6 دنیا و در رشته های علوم و ریاضیات، ردهٔ 15 دنیا می باشد.

هزینه تحصیل در این دانشگاه در هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 48.000 دلار است.

دانشگاه نیوساوث ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استرالیا، واقع در نیو ساوت ولز، حومه کنزینگتون در شهر سیدنی است که در سال 1949 تأسیس شده است. این مرکز علمی علاوه بر عضویت در گروه 8، دارای 8 دانشکده بوده و به ارائه رشته های تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می پردازد.

بیش از 53.000 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند و هزینه تحصیل در این دانشگاه بستگی به رشته تحصیلی متفاوت است.

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی در منطقه باکینگهام انگلستان است و تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه به جای اینکه 3 سال زمان ببرد دو سال طول می کشد.

این دانشگاه در رشته های حقوق، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم پایه و کسب و کار فعالیت می نماید و هزینه تحصیل در این دانشگاه از 11.000 تا 36.000 یورو است.

دانشگاه نیویورک مشهور به NYU، تأسیس 1831، بزرگترین دانشگاه خصوصی ایالات متحده آمریکا بوده و در نیویورک واقع است. در سال 2018 دانشگاه نیویورک در رتبه بندی دنیای که توسط مؤسسه تایمز، رتبه بندی شانگ های و یواس نیوز اند ورلد ریپورت انجام شد در میان 40 دانشگاه برتر دنیا نهاده شد.

این دانشگاه 400 دانشکده داره و شهریه ای که دانشجویان پرداخت می نمایند وابسته به رشته ای است که در آن تحصیل می نمایند.

منبع: خبرآنلاین

سهند بلاگ: سهند بلاگ: با سهند بلاگ از وبسایت و وبلاگ رایگان بهره ببرید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33930

به "گرا نترین دانشگاه های دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرا نترین دانشگاه های دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید