گرانفروشی های بلیت قطار به مسافران عودت داده می گردد
به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در صورتی که مسافران بلیتی با قیمت بیش از نرخ های مصوب خریداری نموده باشند، می توانند آن را مسترد نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی گفت: در مورد افزایش قیمت بلیت قطار حدود قانونی را رعایت می کنیم و تمامی افزایش قیمت بلیت های قطار داری ثبت قانونی و در پیک های زمانی وجود دارد. همچنین به صورت دائم و مستمر از جانب معاونت مسافری راه آهن آنالیز می گردد.
وی اضافه نمود: در صورتی که شرکت های حمل ونقل ریلی در پیک های سفر قیمت بلیت قطار را افزایش دهند، به طور قطع در سایر بازه های زمانی و در مواقعی که پیک سفر نباشد، قیمت بلیت قطار کاهش می یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: قیمت های بلیت قطار در ایام پیک و تابستان به صورت کاملا رسمی از طرف معاونت های مسافری کنترل می گردد و در صورتی که مسافران بلیتی خارج از قیمت های مصوب خریداری نموده باشند، می توانند آن را استرداد نمایند.
رسولی ادامه داد: افزایش قیمت بلیت ها در بعضی از مسیرهای پرتردد مانند مشهد حدود 20 درصد بود، اما در سایر مسیرها بر اساس سقف قانونی و کنترل شده، افزایش قیمت اتفاق افتاده است.
وی تأکید کرد: از خرداد سال گذشته قیمت بلیت قطارها افزایش نیافته و باتوجه به افزایش هزینه های شرکت های حمل ونقل ریلی، قیمت بلیت در تمامی مسیرها به طور میانگین 22 درصد رشد قیمتی داشته است.
مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار کرد: در صورتی که شرکت های حمل ونقل ریلی خارج از سقف نرخ های مشخص شده قیمت بلیت را افزایش دهند، به طور قطع با آن ها برخورد قانونی می گردد. سامانه ای جهت رسیدگی به شکایات مسافران طراحی شده و در صورتی که مسافران بابت افزایش قیمت بلیت شکایاتی داشته باشند، می توانند به سامانه 5149 مراجعه و شکایات خود را ثبت نمایند.
وی با بیان اینکه تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر گران فروشی بلیت قطار به ما اعلام نشده اعلام نمود: شرکت های حمل ونقل ریلی با یاری راه آهن و همچنین تخصیص یارانه ای که به آن ها ارائه شده، بخشی از هزینه های خود را تأمین نموده اند بنابراین درخواستی مبنی بر افزایش قیمت بلیت ندارند.
منبع: توریسم آنلاینpowersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی
taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی