مانور بر درآمد گردشگری باید بیش از درآمد کالایی باشد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر مانور کشورهای توسعه یافته بیش از درآمد کالایی بر درآمد گردشگری است.

مانور بر درآمد گردشگری باید بیش از درآمد کالایی باشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، غلامحسین شافعی در نشست استاندار خراسان رضوی با سرمایه گذاران و فعالان حوزه گردشگری اظهار کرد: به نظر می رسد که در خراسان به یک اهلیت حرفه ای در مسئول عالی استان رسیده ایم و این اهلیت حرفه ای نتایج متفاوتی را برای اقتصاد استان خواهد داشت.

او اضافه کرد: نکته شاخص در رابطه با گردشگری این است که هیچ کدام از مجموعه فعالیت های اقتصادی برون مرزی کشور به اندازه گردشگری دارای توسعه همه جانبه ارتباطی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به اندازه نیست همچنین صرفا بعد اقتصادی گردشگری مورد نظر نیست بلکه گردشگری دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی فوق العاده ای است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: در شرایط فعلی در نظر سایر کشورها مخصوصا کشورهای توسعه یافته واقعیت های ایران غایب است و تصورات کسانی که وارد ایران می شوند با واقعیت فاصله زیادی دارد. یکی از محورهای مهم برای تغییر دید اشتباه این کشورها، مساله گردشگری است. در حال حاضر مانور کشورهای توسعه یافته بیش از درآمد کالایی بر درآمد گردشگری است.

شافعی با بیان این که از نظر گردشگری استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد اظهار کرد: ما در بحث گردشگری، در کشور منطقه آسیا و فراتر از آن سرآمد هستیم و ایران به ویژه مشهد مقصد گردشگران مسلمانان شیعه فراوانی است که معتقد به استفاده همزمان از دوا و شفا هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شرح داد: اکثر کسانی که برای گردشگری سلامت به مشهد می آیند در خیابان ها ویران و گرفتار دلالان می شوند و برای جلوگیری از بروز چنین مسئله ای ما باید شرکت های مدیریت گردشگری را ایجاد کنیم.

شافعی خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: اتاق بازرگانی آمادگی دارد تا در تمام سفرهای دولتی، افراد معرفی شده از استان خراسان رضوی توسط مسئولین، در هیات های دولتی قرار گرفته تا با بلندپایه ترین افراد در مختلف در زمینه گردشگری مذاکره بپردازند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15135

به "مانور بر درآمد گردشگری باید بیش از درآمد کالایی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور بر درآمد گردشگری باید بیش از درآمد کالایی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید