گام دانش بنیان ها برای شیوع سلامتی

به گزارش مجله سرگرمی، کرونا تیتر نخست اخبار دنیا شده و اخبار ضد و نقیض از این بیماری فضای آگاهی را غبار آلود ساخته و نگرانی ها را بیشتر نموده است. اما اینبار به جای شیوع بیماری قرار است با همدلی و هم افزایی میان دانش بنیان ها سلامتی شیوع یابد.

گام دانش بنیان ها برای شیوع سلامتی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کوچک است، خیلی هم کوچک. این روزها ناخوانده به سرزمین مان آمده و با خود نگرانی، ترس، تشویش و یأس به همراه آورده است.

همه از این بیماری نو ورود صحبت می نمایند. کرونا تیتر نخست اخبار دنیا شده است. اخبار ضد و نقیض از این بیماری فضای آگاهی را غبار آلود ساخته و نگرانی ها را بیشتر نموده است. اما اینبار به جای شیوع بیماری قرار است به همدلی و هم افزایی میان دانش بنیان ها سلامتی شیوع یابد.

اکنون کشورمان در شرایطی است که مبتلایان به بیماری در حال افزایش هستند و به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت، هفته پیش رو نسبتاَ سخت برای ایرانیان است و شاهد پیک اصلی این بیماری می شویم.

اما در این میان افراد با رعایت نکات بهداشتی می توانند به خود و سایر شهروندان یاری نمایند. فناوران و شرکت های دانش بنیان نیز قوی تر از گذشته در این راستا مردم را همراهی می نمایند. اکنون که کشور با این بیماری در مبارزه است اهمیت وجود فعالیت دانش بنیان ها دو چندان است.

به عنوان مثال ایران یکی از کشورهایی است که فناوری فراوری ماسک N95 را در اختیار دارد. این ماسک ها به دلیل دارا بودن نانوالیاف، قادر به مهار ویروس ها و باکتری ها هستند. ماسک هایی پرکاربرد برای زمان حال. اکنون این شرکت ها با تمام توان خود در حال فراوری هستند تا کمبودی که در بازار به وجود آمده است را جبران نمایند.

به گفته سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر 4 شرکت فناور در حوزه فراوری ماسک نانویی فعال هستند. ظرفیت فراوری روزانه 40 تا 50 هزار ماسک وجود دارد که به زودی به میزان 200 هزار ماسک افزایش می یابد. پس دیگر نگرانی برای فراوری ماسک کادر درمانی وجود ندارد.

با یاری زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می دهیم

به تازگی نیز ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پویشی به راه انداخته است با عنوان با یاری زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می دهیم.

ستاد با این پویش در کوشش است تا با همدلی و هم افزایی تمام فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری گامی موثر برای مبارزه با این بیماری در کشور برداشته گردد.

شرکت های دانش بنیان و سایر فعالات این زیست بوم توانمندی های بالایی دارند که در این سال ها به نمایش گذاشته اند از فراوری واکسن هاو داروهای مختلف تا محصولاتی دیگر در سایر حوزه ها که به همت آنها در کشور بومی سازی شده است. پس قرار دریافت آنها در کنار دیگر می تواند گام قدرتمند برای شکست کرونا در کشور باشد.

بر اساس این پویش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صاحبان ایده و محصول برای برطرف خطرات ویروس کرونا حمایت می نماید.

اخذ ویزا: اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

وبسایت دانشجویی: وبسایت دانشجویی، اینجا محلی برای فعالیت دانشجویان علاقمند به تکنولوژی است

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73300

به "گام دانش بنیان ها برای شیوع سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام دانش بنیان ها برای شیوع سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید