کوش آداسی: جواهری در ساحل مدیترانه برای یک تابستان فراموش نشدنی

به گزارش مجله سرگرمی، کوله پشتی‌تان را ببندید و دمپایی‌هایتان را حاضر کنید، چون سفری هیجان‌انگیز به سواحل خیره‌کننده و ماجراجویی‌های آبی در انتظار شماست. کوش‌آداسی، نگین درخشان سواحل غربی ترکیه، با داشتن ترکیبی بی‌نظیر از تاریخ غنی، سواحل شنی خیره‌کننده، آب‌های فیروزه‌ای زلال و تفریحات تابستانی مهیج، بهشت گردشگران است. چه به دنبال برنزه کردن زیر نور ملایم آفتاب باشید، چه خواهان هیجان ورزش‌های آبی یا کشف رمز و رازهای باستان، کوش‌آداسی همه‌چیز را برای تعطیلات تابستانی ایده‌آل شما در خود جای داده است.

کوش آداسی: جواهری در ساحل مدیترانه برای یک تابستان فراموش نشدنی

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

خسته از روزمرگی هستید و دلتان یک سفر تابستانی پر از آفتاب، ساحل، تفریح و کمی تاریخ می خواهد؟ کوش آدasi، نگین درخشان سواحل غرب ترکیه، مقصد ایده آل شماست. این شهر بندری زیبا ترکیبی فوق العاده از سواحل بکر با آب های زلال فیروزه ای، جاذبه های تاریخی و فرهنگی غنی، تفریحات آبی مهیج و دنیایی از طعم های لذیذ است. پس چمدان هایتان را ببندید که با هم به استقبال تابستانی فراموش نشدنی در کوش آداسی می رویم!

کروز جزیره کوچک از تفریحات تابستانی کوش آداسی

هم نام با شهر کوش آداسی، جزیره ای کوچک وجود دارد که به تبدیل به یکی از جاذبه های کوش آداسی شده است. در ادامه معرفی تفریحات ساحلی کوش آداسی به سراغ یک جزیره و تفریحات پیرامون آن آمده ایم. هر چند که کوش آداسی چندین ساحل همانند ساحل بانوان و چنداین پارک آبی همانند آدالند دارد اما جزیره و کروز پیرامون آن تفریح دیگری است. درون جزیره یکی از جاذبه های تاریخی این منطقه قرار گرفته است. قلعه درون جزیره با دیوارها و باروها، سرتاسر جزیره را پوشانده اند. برای دیدن جاذبه های درون جزیره یک ساعت زمان بگذارید و سپس سوار قایق های کزور و تفریحی جزیره شوید.

پارک های آبی: دنیایی از سرسره و فریاد شادی

اگر به دنبال تفریحی خانوادگی و پر از هیجان هستید، پارک های آبی کوش آداسی انتخابی فوق العاده به شمار می روند.

پارک آبی آدالند (Adaland Water Park)

بله، باید که ابتدا حرف از پارک های آبی کوش آداسی بزنیم. کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه در سواحل غربی و در کنار دریای اژه است که پر از چنین تفریحاتی است. باید بگوییم که به این شهر، تازه در فصل تابستان به خاطر تفریحات تابستانی اش است که پر از گردشگر و توریست می گردد. شاید برای رزرو هتل در میان خیل گردشگران، کمی معطل شوید اما باید گفت که ارزشش را دارد. پس از مستقر شدن در هتل خود، در میان تفریحات تابستانی کوش آداسی رفتن به پارک آبی آدالند را قرار دهید.

از خوبی های پارک آبی این است که همه تفریحات ساحلی و آبی را با بازی های هیجانی یکجا در خود دارد. به رفتینگ علاقه دارید، به پارک آبی آدالند بروید. به همراه دوستان خود به کوش آداسی سفر کرده اید، بهترین مکان برای جمع های محبت آمیز را انتخاب کرده اید. شاید تنها به شنا در کنار ساحل علاقه دارید. بسیار خب، پس در بخش موج های ساحلی می توانید تجربه بودن در سواحل را داشته باشید. در استخرها شنا کنید یا اگر هیجان بیشتری می خواهید، پیشنهاد می دهیم که به سراغ سرسره آبی بزرگ و پیچ در پیج پارک آبی آدالند بروید.

جایی که می توانید آدرنالین خود را در کمال ایمنی بالا ببرید. این تفریحات برای بچه ها و خانواده ها هم بسیار عالیست. خانواده های دیگری را هم پیدا خواهید نمود که با بچه ها خود برای تفریح به این پارک آبی آمده اند و بچه ها شما می توانند همبازی آن ها باشند. در نهایت سافاری پارک را از قلم نیاندازید.

این پارک آبی از ساعت 10 صبح تا 6 عصر باز است. بنابراین لازم نیست حتما صبح زود برای رفتن به این جاذبه کوش آداسی، آن هم در تابستان از خواب بیدار شوید. برای تهیه بلیط هم از خود ورودی پارک می توانید تهیه نمایید.

  • آدرس پارک: Çamlimanı Mevki, Kuştur Önü Yolu Cd. No:27, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey

دلفین پارک (Aqua Fantasy)

در این پارک آبی، علاوه بر سرسره های مهیج و استخرهای متنوع، می توانید با دلفین های با هوش و آموزش دیده شنا کنید و لحظات فراموش نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

پارک های آبی کوش آداسی با داشتن بخش های مخصوص کودکان، خیال شما را از بابت سرگرمی آن ها راحت می کنند و امکان یک تفریح خانوادگی به یاد ماندنی را فراهم می آورند.

غرق شدن در آرامش سواحل کوش آداسی

تصور کنید خودتان را زیر چترهای رنگارنگ در ساحلی با شن های نرم و طلایی رها کرده اید، صدای آرامش بخش امواج به گوشتان می رسد و نسیم خنک دریایی بر گونه هایتان می نوازد. در کوش آداسی، با مجموعه ای از سواحل خیره کننده روبرو می شوید که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند.

اولین چیزی که با شنیدن نام کوش‌آداسی به ذهن خطور می‌کند، سواحل خیره‌کننده آن است. سواحل این منطقه با داشتن شن‌های نرم و طلایی، فضایی رویایی برای رهایی از استرس و غوطه‌وری در آرامش دریا را به شما هدیه می‌دهد.

ساحل بانوان (Ladies Beach, Kuşadası)

این ساحل مشهور با امتداد هفت کیلومتری، یکی از محبوب‌ترین سواحل کوش‌آداسی است. با وجود نام آن، لیدیز بیچ مختص بانوان نیست و همه گردشگران می‌توانند از زیبایی‌های آن لذت ببرند. در این ساحل، با پرداخت هزینه کمی، می‌توانید از چتر و تخت‌های آفتابگیر استفاده کنید و لحظات آرامش‌بخشی را در کنار دریای مدیترانه سپری کنید. همچنین، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در حاشیه ساحل، نوشیدنی‌های خنک و غذاهای لذیذی را برای شما سرو می‌کنند.

بر خلاف نامش که به معنی ساحل بانوان است، ابتدا می گوییم که تنها بانوان حق ورود به این ساحل را ندارند. حتما پس از معرفی پارک آبی، در میان تفریحات تابستانی کوش آداسی نوبت به ساحل تفریحی می رسد. ساحل بانوان یا لیدیز بیچ یکی از جاذبه های کوش آداسی برای گردشگران و توریست هاست که در این فصل بسیار شلوغ می گردد اما این شلوغی آزاردهنده نیست. همه افراد می توانند برای استراحت در کنار منطقه ساحلی، به این ساحل شنی زیبا بروند.

خصوصا اینکه این منطقه تفریحی، به بسیاری از هتل ها و مراکز اقامتی کوش آداسی نزدیک است و رفت و آمد گردشگران به این ساحل، راحت است. بچه ها می توانند در کنار ساحل آب بازی نمایند و شما با خیال آسوده بر روی جایگاه ها و در زیر سایبان های حصیری یا چترهای آفتابگیر بنشینید و بازی آن ها را تماشا کنید.

از خوبی های این مکان تفریحی می بایست به نزدیک بودن کافه ها و رستوران ها اشاره نمود. با این حساب هر زمان که نوشیدنی خنک، آب معدنی یا غذاهای خوشمزه ترکی را برای ناهار می خواستید، به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

قبل از تمام کردن معرفی این ساحل، کمی هم دلیل نامگذاری آن را برایتان شرح می دهیم. در گذشته و در دوران حکومت عثمانی به این ساحل شنی، کادینلار دنیزلی (ساحل بانوان) می گفتند. چرا که در آن دوران، تنها بانوان اجازه ورود به این ساحل داشتند و ساحلی خصوصی بود. این موضوع هم اکنون و در دنیای امروز، تغییر کرده و همه افراد و خانواده ها با یکدیگر می توانند وارد این ساحل شوند و تنها نام قدیمی خود را همچنان حفظ کرده است..

  • نکته: ساعت های لذت بردن از چنین تفریحات تابستانی کوش آداسی از ساعت 08:00 صبح تا ساعت 03:00 بعد از ظهر است. موقعیت ساحل را در نقشه گوگل مپ زیر می توانید ببینید.

گشت و گذار در ساحل لیدیز کوش آداسی جزو تفریحات رایگان این منطقه و شهر محسوب می گردد. هتل هایی مانند هتل آسنا، هتل سرجنت و دیگر هتل های 3 ستاره و 4 ستاره کوش آداسی در اطراف این ساحل قرار گرفته اند.

ساحل پاموک یا ساحل عشق (Pamucak Beach)

جذابیت ساحل پاموک فراتر از شن‌های نرم و دریای زلال است. این ساحل با داشتن تپه‌های پوشیده از پنبه (‌پارچ) سفید، منظره‌ای خیره‌کننده و منحصر به فرد را به وجود آورده است. قدم زدن روی این تپه‌های نرم و تماشای امواج فیروزه‌ای دریا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

یکی دیگر از سواحل جذاب کوش آداسی است که هر روز و برای 24 ساعت باز است. بنابراین بهترین مکان برای زمان هایی است که می خواهید خود را به مکانی خلوت و پر از آرامش برسانید. اگر هم در میان تفریحات تابستانی کوش آداسی به دنبال تفریحی رایگان هستید که درست انتخاب کرده اید. ساحلی تمیز و شنی که می توانید در کنار آن قدم بزنید و خنکای موج ها را بر روی پاهایتان و حرکت شن ها را در زیر پاهایتان حس کنید.

توصیه می کنیم که اگر می خواهید ساعات بیشتری در این ساحل بمانید، با لوازم مورد احتیاج واردش شوید. پیک نیکی بروید. یک زیر انداز برای نشستن در کنار ساحل و استراحت، به تعداد افراد بطری آب معدنی، کرم های ضد آفتاب، لباس های مناسب، کفش صندل و کلاه آفتابی و عینک دودی را حتما با خود داشته باشید.

اگر وسیله ای نداشتید، اشکالی ندارد. در نزدیکی ساحل نه تنها جایگاه هایی برای نشستن و سایبان گذاشته اند بلکه کافه هایی وجود دارند که به گردشگران و توریست ها خدمات رسانی می نمایند. تنها این قسمت از ساحل کمی شلوغ تر است و دیگر خلوتی دیگر مناطق را ندارد. برخی از مردم محلی، اسب هایی را برای سوارکاری در ساحل کرایه می دهند و برخی بستنی می فروشند. لذت خود را در تفریحات ساحلی کوش آداسی کامل کرده و از این جاذبه ها مانند سوارکاری در ساحل بهره ببرید. این ساحل به پارک آبی آدالند نزدیک است.

  • آدرس: Zeytinköy Mahallesi, 35920 Selçuk/İzmir, Turkey

کلاپ نسیم (Long Beach)

ساحلی به طول چندین کیلومتر که با داشتن امواج مناسب، بهشتی برای عاشقان ورزش های آبی مانند موج سواری و جت اسکی به شمار می رود.

هیجان ورزش‌های آبی در کوش‌آداسی

اگر به دنبال تعطیلاتی پرهیجان و پر از آدرنالین هستید، کوش‌آداسی شما را ناامید نخواهد کرد. این منطقه با داشتن طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی، مقصدی ایده‌آل برای ماجراجویان است.

غواصی:

جذابیت‌های کوش‌آداسی تنها به خشکی محدود نمی‌شود. دنیای زیر آب‌های این منطقه نیز مملو از زیبایی‌های نهفته است. با شرکت در تورهای غواصی، می‌توانید به اعماق زلال دریای اژه سفر کنید و با دنیای رنگارنگ ماهی‌ها، مرجان‌ها و موجودات دریایی از نزدیک آشنا شوید. 

تصور کنید زیر امواج فیروزه‌ای دریای اژه شناورید و با دنیایی رنگارنگ از ماهی‌های عجیب و غریب، مرجان‌های سرزنده، و کشتی‌های غرق‌شده روبرو می‌شوید. غواصی در آب‌های زلال کوش آداسی، بهشت دوستداران دنیای زیر آب است. با شرکت در تورهای غواصی، می‌توانید از صخره‌های مرجانی دیدنی پارک ملی داتچا (Datça) دیدن کنید، یا در خلیج‌های بکر اطراف جزیره به کاوش بپردازید. حتی اگر تازه‌کار هستید، نگران نباشید. مراکز غواصی حرفه‌ای با آموزش‌های مقدماتی و غواصی همراه (غواص همراه، فرد مجربی است که در طول کاوش در کنار شما خواهد بود) به شما کمک می‌کنند تا اولین تجربه غواصی‌تان را با خیال راحت داشته باشید.

جت اسکی، پاراسلینگ و سایر تفریحات آبی:

آدرنالین‌تان را حسابی بالا ببرید! کوش آداسی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی، زمین بازی هیجان‌انگیزی است. جت اسکی سوار شوید و روی امواج مدیترانه برقصید. با چتر پاراسلینگ به آسمان بروید و از مناظر خیره‌کننده ساحل از ارتفاع بالا لذت ببرید. اگر به دنبال چالشی مهیج‌تر هستید، ورزش‌های آبی مانند فلای‌بورد (پرواز بر فراز آب با استفاده از فشار آب) و ویبره بورد (تخته‌ای با موتور برقی که روی آب حرکت می‌کند) را امتحان کنید.

اگر به دنبال هیجانی بیشتر هستید، جت اسکی، پاراسلینگ و انواع قایق‌سواری‌های مهیج در سواحل کوش‌آداسی، لحظات پرانرژی و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. با سوار شدن بر جت اسکی، روی امواج دریا سر بخورید و با پاراسلینگ، لذت پرواز بر فراز دریای بیکران را تجربه کنید.

  • جت اسکی (Jet Ski): با سرعت روی امواج دریا برانید و آدرنالین خونتان را به بالاترین حد برسانید.
  • پاراسیلینگ (Parasailing): با چتر بر فراز سواحل زیبا و لاجوردی کوش آداسی پرواز کنید و تصویری به یاد ماندنی از مناظر خیره کننده این خطه از زمین را در ذهنتان ثبت نمایید.
  • اسکی روی آب (Water Skiing): روی امواج دریا سر بخورید و مهارتی خود را در این ورزش مهیج به نمایش بگذارید.

علاوه بر این موارد، تفریحات دیگری مانند قایق سواری، ماهیگیری، اسنورکلینگ و غواصی با کپسول اکسیژن (Sea Trek) نیز در کوش آداسی وجود دارند که می توانید با توجه به علاقه و میزان جسارتان، آن ها را امتحان کنید.

سفری به دل تاریخ با گشت‌وگذار در اماکن باستانی

کوش آداسی تنها در مورد تفریحات آبی و ساحلی حرفی برای گفتن ندارد. با طی مسافتی کوتاه، می‌توانید به شهر باستانی افسوس (Ephesus) سفر کنید و در میان ویرانه‌های معبد آرتمیس، کتابخانه سلسوس، و تئاتر بزرگ، قدم به دل تاریخ بگذارید. بازدید از این شهر باستانی باشکوه، شما را با تمدن روم باستان و شکوه و عظمت آن دوره آشنا می‌کند.

کوش‌آداسی تنها به زیبایی‌های طبیعی محدود نمی‌شود. این منطقه با داشتن آثار تاریخی متعدد، دروازه‌ای به گذشته باشکوه این سرزمین است.

شهر افسوس

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی کوش‌آداسی، شهر باستانی افسوس است. قدمت این شهر به قرن 10 قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و بقایای معبد آرتمیس، کتابخانه سلسوس و تئاتر بزرگ افسوس، گواهانی بر شکوه و عظمت این شهر در گذشته هستند.

گشت‌وگذار در بازار سنتی و خرید سوغاتی

هیچ سفری بدون خرید سوغاتی کامل نمی‌شود! بازار سنتی کوش‌آداسی با فرش‌های رنگارنگ، صنایع دستی زیبا، و ادویه‌های معطر، بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید است. در این بازار می‌توانید با فروشندگان خوش‌برخورد چانه بزنید و سوغاتی‌های منحصربه‌فردی برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

جزیره کبوتر: نماد صلح و آرامش

جزیره کبوتر، نماد شهر کوش آداسی، با یک پل باریک به ساحل متصل شده است. در این جزیره کوچک و آرام، می‌توانید از قلعه بیزانطینی دیدن کنید، در میان انبوه کبوترهای اهلی قدم بزنید، و از تماشای منظره خیره‌کننده بندر کوش آداسی لذت ببرید.

انتشار: 3 مهر 1403 بروزرسانی: 3 مهر 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36213

به "کوش آداسی: جواهری در ساحل مدیترانه برای یک تابستان فراموش نشدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوش آداسی: جواهری در ساحل مدیترانه برای یک تابستان فراموش نشدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید