کمیته ملی المپیک: پیگیر تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی بوده و هستیم

به گزارش مجله سرگرمی، سایت کمیته ملی المپیک نوشت:کمیته ملی المپیک درخصوص پیگیری تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی اطلاعیه ای را صادر کرد.

کمیته ملی المپیک: پیگیر تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی بوده و هستیم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در اطلاعیه این کمیته آمده است: کمیته ملی المپیک تا به امروز با نامه نگاری های متعدد خود پیگیر تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی در بازی های المپیک لندن بوده و همچنان در راستای دستیابی به حق مسلم قهرمان ارزنده کشتی و به خصوص کشور عزیزمان به مدال طلای 2012 به پیگیریها و نامه نگاری های خود با IOC در این زمینه ادامه می دهد.

متاسفانه طی چند روز گذشته ابهاماتی مبنی بر عدم توجه لازم از سوی فدراسیون کشتی و یا کمیته ملی المپیک مبنی تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی قهرمان با اخلاق کشورمان در بازی های المپیک مطرح شد که جهت تنویر اذهان جامعه کشتی اعلام می دارد همانگونه که کارشناسان امر می دانند پیگیری مسائل مربوط به رقابت های آسیایی و جهانی در هر رشته ای همچون کشتی در حیطه اختیارات کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون جهانی و فدراسیون ملی رشته مربوطه می باشد، ولی موارد مربوط به بازی های آسیایی و المپیک و پیگیری های مسائل آن بر عهده کمیته ملی المپیک، شورای المپیک آسیا و IOC می باشد.

لذا با توجه به اتفاق پیش آمده در بازی های المپیک 2012 لندن مبنی بر دوپینگی بودن دارنده مدال طلا و نقره کشتی آزاد وزن 125 کیلو گرم و تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی از برنز به طلا، بالطبع پیگیری های مربوط به آن برعهده کمیته ملی المپیک بوده و در این باره تا به امروز دو بار مکاتبه رسمی با کمیته بین المللی المپیک صورت پذیرفته است.

در تاریخ چهارم دسامبر2019 یا همان 13 آذر سال 98 نامه ای از سوی کمیته ملی المپیک به IOC ارسال شد که در همان تاریخ نیز جواب آن دریافت شد مبنی بر اینکه

1. نمونه های دوپینگ کشتی گیران می بایست مجددا تست شود و ما باید منتظر جواب باشیم.

2.فدراسیون جهانی کشتی می بایست رده بندی مجدد را اعلام نمایند.

3. در این خصوص هیئت اجرایی IOC در جلسه سال آینده (2020) بحث خواهد کرد و مجوز رده بندی جدید را صادر خواهد کرد.

همچنین در ادامه در تاریخ 27 ژوئن 2020 برابر با 7 تیر 1399 از سوی کمیته ملی المپیک نامه ای مبنی بر تخصیص مدال المپیک کمیل قاسمی در بازی های المپیک 2012 به کمیته بین المللی المپیک ارسال شد که به دلیل:

1- تعطیلی کمیته بین المللی المپیک به دلیل شیوع کرونا و دور کاری کارمندان IOC

2-اعتراض دو ورزشکار دوپینگی و فرایند زمان بر بودن بررسی شکایت آنها و همچنین تست مجدد نمونه آزمایش B

3 -به دلیل عدم برگزاری نشست هیئت اجرایی IOC به جهت شیوع ویروس کرونا این امر کمی زمان بر شد. بعنوان مثال در موارد مشابه فرایند پیگیری مسائل مربوط به سعید محمدپور و نواب نصیر شلال بیش از یکسال زمان برده بود که بنا بر دلایل فوق هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشد.

به همین دلیل روز گذشته گفت وگویی بین رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و کمیل قاسمی صورت پذیرفت و مقرر شد تا کمیل قاسمی هفته آینده با حضور در محل کمیته از نزدیک ضمن دریافت اصل نامه های ارسالی و مکاتبات اجرا شده در جریان پیگیری کارهای اجرا شده قرار بگیرد.

دستگاه ورزش کشور و ملت بزرگ ایران پهلوان کمیل قاسمی را قهرمان طلایی خود در بازی های المپیک لندن دانسته و اعلام می دارد برای دستیابی به این هدف از سوی فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک هیچ قصوری صورت نپذیرفته است.

کمیته ملی المپیک مدال طلای کشتی آزاد وزن 125 کیلو گرم بازی های المپیک 2012 را نه فقط حق کمیل قاسمی بلکه حق مسلم ورزش ایران می داند و به مکاتبات و پیگیری های قانونی خود در این زمینه تا دستیابی به حصول نتیجه پیگیری کرده و خواهد کرد تا پس از دستیابی به نتیجه طی مراسمی مابه التفاوت پاداش مدال طلای پای سکوی این قهرمان ارزنده را نیز به وی اهدا کند.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97870

به "کمیته ملی المپیک: پیگیر تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی بوده و هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته ملی المپیک: پیگیر تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی بوده و هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید