گفت و گو با رزمی کار افتخار آفرین آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی حسین نجفی، رزمی کار رشته موی تای است که با شرکت در تعدادی از مسابقات استانی، پیروز به حضور چندین دوره ای در تیم منتخب استان شده و سپس نیز با شرکت در مسابقات قهرمانی کشوری، پیروز به کسب 10 مدال طلای کشوری شده است.

گفت و گو با رزمی کار افتخار آفرین آذربایجان شرقی

حسین نجفی، متولد 1368 ورزقان و ساکن تبریز بوده و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی است. وی از سال ها پیش به ورزش رزمی روی آورده و اکنون با سابقه ای قریب به 10 سال فعالیت حرفه ای و کسب افتخارات متعدد، یکی از قهرمانان این رشته ورزشی در کشور به حساب می آید.

او در مسابقات المپیک ورزش های رزمی موی تای در روسیه، مسابقات ام ام ای کاپ آزاد اروپا در گرجستان و تورنمت بین المللی در آذربایجان توانسته مدال طلا کسب کند.

دو مدال نقره بین المللی حاصل شرکت در تورنمت بین المللی در ایران بوده و با چندین دوره شرکت در مسابقات کمربند طلایی، توانسته کمربند را به دست بیاورد؛ نجفی در مسابقات بهترین بهترین های کمربند طلایی ایران که در کرج برگزار شد نیز پیروز به کسب مقام اول شده است.

این ورزشکار حرفه ای، اولین مربی شمالغرب کشور است که توانسته سه بازیکن حرفه ای را برای تیم ملی آماده کند که دو نفر از شاگردان او در تیم ملی کیک بوکسینگ، پیروز به کسب مدال طلا در کشور های چک و اسپانیا شده اند.

او امسال برای شرکت در مسابقات جهانی موی تای که در روزهای آینده با حضور کشورهای مختلف در بانکوک تایلند برگزار شود به عنوان نماینده ای از استان آذربایجان شرقی در این مسابقات شرکت کرده است.

حسین نجفی در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص آماده سازی خود در بانکوک برای مسابقات موی تای اسفندماه، می گوید: در این دوره از مسابقات که در کشور تایلند برگزار خواهد شد، بنده از استان آذربایجان شرقی شرکت کرده و اکنون نیز حدود یکماه است در بزرگ ترین کمپ تمرینی موی تای در شهر بانکوک با حضور قهرمانان جهان از چند کشور اوکراین، برزیل، آمریکا، آلمان، روسیه و تایلند مشغول تمرین هستم.

وی ادامه می دهد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، برخی از مسابقات بدون تماشاگر بوده و حتی دو مسابقه بزرگ که دارای اعتبار و جایزه بزرگی بود و قرار بود بنده نیز در این دو مسابقه حضور داشته باشم، لغو شد؛ بازی بزرگ دیگر من، چند روز بعد خواهد بود و تمام تلاش من بر این است تا از چند روز باقی مانده نهایت استفاده را برای تمرین انجام داده و با دستی پر و افتخارآفرینی برای ایران عزیز به کشور برگردیم.

وی بزرگ ترین هدف خود را از شرکت در این مسابقات، افتخار آفرینی برای کشور می داند و خاطرنشان می کند: هدف بنده از شرکت در این مسابقات حرفه ای، یادگیری و تمرین بیشتر رشته رزمی موی تای و افتخار آفرینی برای کشور و بخصوص منطقه آذربایجان است.

این ورزشکار می افزاید: سطح مسابقات در تایلند همواره بالا بوده چرا که این کشور مهد موی تای است و در کوچه و بازار این کشور بچه ها از همان ابتدا این ورزشی رزمی را یاد می گیرند و حتما حضور در این مسابقات آمادگی بالایی را می طلبد.

وی اظهار می کند: هدف اصلی من به عنوان ورزشکار ایرانی، ادامه راه شهداست و قطعا داشتن چنین نیتی باعث شده است تا همواره خوش رنگ ترین مدال ها برای کشورمان به ارمغان بیاید.

وی با اشاره آمادگی بالای خود، می گوید: آمادگی خودم را برای این مسابقات جهانی مطلوب می بینم و برای هموطنان خود نوید مدال خوشرنگ را می دهم.

موی تای یا بوکس تایلندی رشته ورزشی است که قدمتی بیش از 2000 سال دارد و در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند تایلند، مالزی، کامبوج و … بسیار محبوب است. این رشته ورزشی یک سبک از ورزش های رزمی بوده و مسابقات آن درون رینگ انجام می شود و به عنوان یکی از ورزش های سخت و خشن شناخته می شود. البته این رشته ورزشی شباهت زیادی به رشته بوکس غربی دارد.

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75420

به "گفت و گو با رزمی کار افتخار آفرین آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت و گو با رزمی کار افتخار آفرین آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید