کشف و ضبط 18 هزار اثر فرهنگی در عملیات گسترده بین المللی

به گزارش مجله سرگرمی، مقام های گمرگ و دیگر بخش های اجرای قانون از 29 کشور جهان با هماهنگی گارد مدنی اسپانیا و تحت حمایت یوروپل، اینترپل و سازمان جهانی گمرک، بیش از 18 هزار قلم آثار فرهنگی شامل آثار باستان شناسی، سکه، نقاشی، آلات موسیقی و مجسمه را کشف و ضبط کردند.

کشف و ضبط 18 هزار اثر فرهنگی در عملیات گسترده بین المللی

ایرنا: به گزارش تارنمای خبری شیپس اند پورتس (shipsandports) که یک شرکت ارتباطات کشتیرانی و بنادر است، در جریان این عملیات با اسم رمز ماموریت پاندروا 3 دستگاه هایی چون فلزیاب ها که امکان قاچاق آثار فرهنگی را فراهم می نماید، کشف و 59 نفر در همین رابطه بازداشت شدند.9109

بیشتر اقلامی که در جریان این عملیات کشف و ضبط شده از کشورهای اروپایی است، اگرچه بیش از 30 قلم با مبدا کشورهای غیراروپایی همچون کلمبیا، مصر، عراق و مغرب به دست آمده است.

در جریان این عملیات، هزاران مامور پلیس و گمرک برای تمرکز بر بازار آنلاین گماشته شدند تا مانع فعالیت گروه های تبهکار دخیل در قاچاق اقلام فرهنگی و میراثی، شوند.

گروه های تبهکار از پلتفرم های دیجیتالی چون وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و پیغام رسان های مختلف برای فروش آثار هنری و فرهنگی استفاده می کردند.

در جریان این عملیات، یک گشت سایبری از طرف پلیس هلند سازمان دهی شد و 26 کارشناس از 21 کشور مختلف جهان، یوروپل (ژلیس اروپا)، اینترپل (پلیس بین الملل) و سازمان جهانی گمرک در آن شرکت کردند. در مجموع 169 وب سایت مشکوک رصد شد که در نهایت به کشف و ضبط آثار بسیاری انجامید.

با توجه به ابعاد بین المللی قاچاق آثار هنری، تعدادی واحد هماهنگ کننده عملیاتی از طرف یوروپل، اینترپل و سازمان جهانی گمرک تاسیس شد تا زمینه را برای مبادله اطلاعات و انتشار هشدارها میان نهادهای مبارزه با قاچاق فراهم کند.9109

گفته می گردد یوروپل با تسهیل مبادله اطلاعات و حمایت عملی و تحلیلی، نقشی مهم در اجرای این عملیات ایفا کرد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37728

به "کشف و ضبط 18 هزار اثر فرهنگی در عملیات گسترده بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط 18 هزار اثر فرهنگی در عملیات گسترده بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید