کشف خمره تاریخی هنگام حفر قبر در قبرستان تربت حیدریه

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از کشف خمره ای تاریخی در هنگام حفر قبر در گورستان یکی از روستاهای تاریخی خبر داد.

کشف خمره تاریخی هنگام حفر قبر در قبرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز شنبه سوم خرداد ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: بر اساس اطلاع اعضای انجمن میراث فرهنگی روستا، در خصوص مشاهده بخشی از یک خمره سفالی در حین حفر قبر در قبرستان، کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت در محل حاضر و پس از انجام بررسی ها و مطالعات اولیه، این خمره به موزه اداره منتقل شد.

او شرح داد: خوشبختانه با فعال شدن انجمن های میراث فرهنگی در سطح روستاها، در بازسازی ابنیه تاریخی، کشف و اهدای اشیای تاریخی در چند روستا و دستگیری سه باند حفاری غیرمجاز شاهد مشارکت های مردمی بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: در تربت حیدریه و زاوه بیش از 30 انجمن میراث فرهنگی فعال هستند .

تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب مشهد مقدس و دارای 350 جاذبه تاریخی و گردشگری است که تعداد 52 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 3 مرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91746

به "کشف خمره تاریخی هنگام حفر قبر در قبرستان تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف خمره تاریخی هنگام حفر قبر در قبرستان تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید