کشت گیاهان دارویی در 600 هکتار از منابع طبیعی بویراحمد

به گزارش مجله سرگرمی، فرماندار بویراحمد گفت: 600 هکتار از عرصه منابع طبیعی در بویراحمد با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان زیر کشت گیاهان دارویی، جنگل کاری و عملیات مکانیک خاک رفت.

کشت گیاهان دارویی در 600 هکتار از منابع طبیعی بویراحمد

به گزارش خبرنگاران، شاهرخ کناری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان بویراحمد ضمن تبریک هفته منابع طبیعی با اشاره به بارش های فراوان و نزولات آسمانی و رویش انواع گیاهان دارویی و خوارکی اضافه کرد: تهدیدهای ریشه کنی گیاهان کوهی باید در اولویت توجه همه مسئولان و مردم باشد.

فرماندار بویراحمد با ابراز قدردانی از دغدغه مسئولیت پذیری دستگاه های مربوطه، گازرسانی و ایجاد پنل های خورشیدی در دورترین مناطق محروم شهرستان بویراحمد را از برکات دولت و نظام مطرح نمود و گفت: گاها در بعضی مناطق به خاطر عدم دسترسی خدمات به عرصه منابع طبیعی شهرستان تعرضاتی صورت می گرفت که به همت مسئولان میزان خسارت به منابع طبیعی کمتر شده است.

وی با بیان اینکه در دیگر شهرستان ها و استان ها هزینه های هنگفتی برای ایجاد پارک ها و فضاهای سبز مصرف می گردد، اظهار کرد: این در حالی است که در شهرستان بویراحمد منابع طبیعی و خدادادی موجود است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

کناری اضافه کرد: 600 هکتار از عرصه منابع طبیعی در بویراحمد با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان زیر کشت گیاهان دارویی، جنگل کاری و عملیات مکانیک خاک رفت.

فرماندار بویراحمد از صدور کارت همیار طبیعت برای دهیاران و شوراهای روستاها اطلاع داد و گفت: بسته های تشویقی همیاران طبیعت و توزیع بذر رایگان برای کشت گیاهان دارویی در حفظ محیط زیست اثرگذار خواهد بود.

parisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا

tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14871

به "کشت گیاهان دارویی در 600 هکتار از منابع طبیعی بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت گیاهان دارویی در 600 هکتار از منابع طبیعی بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید