شرشر می ریزد و خنک می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، آبشار زیبای شرشر در آذربایجان غربی در بالای کوه قرار گرفته و در مسیر دسترسی به آبشار، غارهای طبیعی و مناظر زیبا دیده می گردد.

شرشر می ریزد و خنک می نماید

آبشار شرشر چالدران هم معنی و مترادف شلاله در زبان ترکی آذربایجانی و معادل آبشار در زبان فارسی است.

آبشار زیبای عربدیزج در فاصله 2 کیلومتری جنوب غربی روستای عرب دیزجی آواجیق شهرستان چالدران و در فاصله کمی از روستای عرب دیزجی و فاصله 40 کیلومتری شهر چالدران و 45 کیلومتری غرب شهرستان ماکو قرار گرفته است. آب و هوای لطیف و معتدل محل از طرفی، وجود آبشار زیبای دیگر در فاصله حدود 100 متری غرب این آبشار از طرف دیگر، همچنین فضاهای سر سبز، بکر و مناظر طبیعی دل انگیز آن همواره پذیرای دوستداران طبیعت و فرار از هیاهوی شهری است.

افراد دوستدار طبیعت برای بهره مندی از این مناظر طبیعی خدادادی و چیدن گیاهان دارویی این منطقه هرساله به این مکان سرازیر می شوند.

شهر زیبای چالدران از شهرهای آذربایجان غربی و در شمال غربی ایران قرار گرفته است. این شهر در گذشته نه چندان دور به نام سیه چشمه یا قره عینی خوانده می شد ولی در حال حاضر مزین به نام تاریخی چالدران است و البته هنوز هم عامه مردم، این شهر را به نام قره عینی یا به زبان محلی قره نی می خوانند.

حسین زاده، فرماندار چالدران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران روستای عرب دیزج را در مسیر توسعه دانست و با بیان اینکه هدف دولت تدبیر و امید، توسعه گردشگری روستایی و اشتغال زایی پایدار است اضافه نمود: طرح توسعه گردشگری شرشر عرب دیزج یکی از طرحهای عمرانی تأثیرگذار در این حوزه است که باید بخشداری و دهیاری کارهای لازم را برای توسعه و ساماندهی این مکان گردشگری انجام دهند.

فرماندار چالدران با اشاره به اجرای زیرساخت های گردشگری در شهرستان و کوشش دولت مردان در این زمینه از توسعه مناطق گردشگری در روستاهای عرب دیزج، قرنقو، بیک کندی و شهر آواجیق اطلاع داد و اضافه نمود: برای ساماندهی و احیای شرشر عرب دیزج 250میلیون تومان، شرشر قرنقو300میلیون تومان، بوستان روستائی بیک کندی 50 میلیون تومان و پارک شیرین بلاغ آواجیق 1 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که در فاز های بعدی اعتبارات بیشتری برای توسعه گردشگری پایدار در این مناطق هزینه خواهد شد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3386

به "شرشر می ریزد و خنک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرشر می ریزد و خنک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید