کشتی باید با بهترین هایش به اینچئون برود، اولویت بازی های آسیایی باشد نه جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، کیومرث هاشمی در تبادل نظر با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مسابقات جهانی بعضی رشته ها همچون کشتی، والیبال، کاراته و بسکتبال همزمان با بازی های آسیایی اینچئون برگزار می گردد، در خصوص تمهیدات اجرا شده از سوی کمیته ملی المپیک در این زمینه گفت: بدون تردید برای هر کشوری در قاره آسیا اولویت حضور قدرتمندانه در بازی های آسیایی به عنوان رویدادی مهم و چند رشته ای است که هر چهار سال یک بار برگزار می گردد.

کشتی باید با بهترین هایش به اینچئون برود، اولویت بازی های آسیایی باشد نه جهانی

وی ادامه داد: در این زمینه با تمام فدراسیون ها نیز بحث و کارشناسی لازم اجرا شده تا با درک حساسیت بازی ها و صندلیی که برای اعتبار ورزش ایران در سطح آسیا و دنیا دارد، تیم اصلی و بهترین های خود را راهی بازی های آسیایی 2014 کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز در ابتدای برنامه ریزی و جلسات خود با مسئولان فدراسیون های اعزامی به طور صریح بر این موضوع تاکید نمود که الویتشان را بر حضور قدرتمندانه در بازی های آسیایی قرار دهند.

هاشمی با تاکید بر اینکه همزمانی مسابقات دنیای بعضی رشته ها با بازی های آسیایی علاوه بر رشته کشتی در رشته های بسکتبال، والیبال و کاراته نیز وجود دارد، گفت: خوشبختانه مسئولان این فدراسیون ها با علم بر اهمیت کار بارها اعلام کردند که قطعا تیم نخست و اصلی خود را به بازی های آسیایی اعزام خواهند کرد.

وی در این زمینه شرح بیشتری داد و توضیح داد: در واقع موفقیت در بازی های آسیایی و کسب مدال طلا در آن باعث می گردد تا رنکینگ کل کاروان اعزامی کشورمان ارتقا یابد. بر همین اساس هر رشته و فرد اعزامی موظف است با درک مسئولیت سنگینی که بر عهده دارد از تمام نیرو و توان خود استفاده کند.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد که اهمیت و صندلیی که بازی های آسیایی در ورزش ایران دارد در جوایز در نظر گرفته شده برای این بازی ها کاملا تعیین است طوریکه مسئولان ورزش پاداش بازی های آسیایی را به نسبت مسابقاتی مانند مسابقات دنیای دو برابر در نظر گرفته اند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که در خصوص رشته کشتی برای برطرف این مشکل چه برنامه ریزی اجرا شده است؟ گفت: بدون تردید رشته کشتی در بازی های آسیایی اینچئون مهمترین رشته کاروان ایران برای کسب مدال طلا به حساب می آید و شکی نیست که موفقیت این رشته موفقیت کاروان را تضمین می نماید. بنابراین خیلی بیشتر از دیگر رشته ها برحضور مقتدرانه این رشته در بازی های آسیایی آنهم با نفرات اصلی تاکید داریم. بدون تردید رسول خادم به عنوان یک قهرمان و مدیر ورزشی مطلع از تمام ظرفیت این رشته برای موفقیت کاروان ورزشی اعزامی ایران استفاده خواهد نمود.

رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه با یادآوری تغییر زمان برگزاری مسابقات قهرمانی دنیا در رشته وزنه برداری گفت: وزنه برداری یکی دیگر از رشته های مدال آور و پر امید کاروان ایران در بازی های آسیایی به حساب می آید. همزمانی مسابقات دنیای این رشته با بازی های آسیایی مسئله ای بود که با رایزنی های اجرا شده برطرف شد و فدراسیون دنیای وزنه برداری (IWF) با تعویق مسابقات و تغییر زمان آن به یک ماه بعد از بازی های آسیایی موافقت کرد.

به گزارش خبرنگاران، هفدهمین دوره بازی های آسیایی 28 شهریورماه تا 12 مهرماه در اینچئون کره جنوبی برگزار می گردد. کاروان ورزش ایران در دوره پیشین این بازی ها که در گوانجو چین برگزار گردید با 59 مدال طلا، نقره و برنز در صندلی چهارم نهاده شد.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44457

به "کشتی باید با بهترین هایش به اینچئون برود، اولویت بازی های آسیایی باشد نه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی باید با بهترین هایش به اینچئون برود، اولویت بازی های آسیایی باشد نه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید